Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-09, 23:44
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Självklart får man klä sej hur som helst de jag menar är att kläderna inte passar, dom har nedhasade jeans, T-shirtar som tvättats för många gånger, för stora chinos, Skjortor som inte sitter ordentligt osv. Varför?

Vi har för fullt upp med att ligga med tjejer, för att ha ork att bry oss om klädsel.

Bara de som inte får ligga blir fåfänga, vilket de felaktigt tror ökar deras chanser.
Citera
2017-07-10, 08:51
  #122
Medlem
För mej handlar de inte om att hoppa på alla modetrender eller klä sej "rätt". De är mer en lägsta standard jag menar.

Jag håller inte med om metrosexuella aspekten de är en annan sak som rymmer andra aspekter än att klä sej ordentligt.

Alla "riktiga män" med hög socialstatus som ni alla vill vara klär sej ordentligt och har en riktig frisyr (om de så innebär att raka de till 3 millimeter.). Jag kan naturligtvis komma med exempel.

Och finns de egentligen något nördigare och mindre manligt än att ha en ovårdad frisyr som vuxit ur ojämnt med lite hår testar som sticker ut här och var? Hur kan man gå runt på de sättet?
__________________
Senast redigerad av Ki 2017-07-10 kl. 09:21.
Citera
2017-07-10, 11:15
  #123
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Svenne-jeans bör max bäras 5 tvättar, sen sitter de uselt, men de är långt ifrånatt få hål. Ni snackar om helt olika byxor, helt enkelt.
Va

Jag har lätt samma jeans i flera år och tvättar dem kanske varannan vecka. De få gånger någon säger något är det att de sitter bra trots att de tydligen enligt dig knappt bör hänga ihop.
Citera
2017-07-10, 11:24
  #124
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Jag kan förstå att man kan uppleva det på dansbanor
Det måste väl typ vara det ultimata stället.
Ungefär som att gå på bio för att se en film.
Naturligt.

Ursäkta om jag låter lite naivt ung, men hur definieras dansbana nu för tiden?
Är det inte mer sunkigare pubbar med dansgolv utomhus?
Jag har hört min morfar berätta om sådana och då var det,the shit...alltså något bra.
Finns sådana fortfarande kvar?
Nice!

Jadå, det finns folkparker över hela landet som bjuder in dansband att spela musik till foxtrot och bugg, och spelmanslag som spelar polskor och gammeldanser som vals, hambo och schottis. "dansbana" är ett uttryck, det betyder egentligen en plattform av trä med ett runt dansgolv av slipat trä på, och ofta ett tak över. Har det tak över sig så blir det en "danspaviljong". Men på vissa ställen finns det exakt en sådan "riktig" gammal dansbana att dansa på fortfarande, t.ex. på Skansen och i Gamla Linköping (också ett friluftsmuseum dit de har fraktat gamla hus och andra byggnader).

Här är Skansens dansbana:

https://dansglad.se/bildr/020814_skansen10.jpg
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2017-07-10 kl. 11:27.
Citera
2017-07-10, 17:03
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Självklart får man klä sej hur som helst de jag menar är att kläderna inte passar, dom har nedhasade jeans, T-shirtar som tvättats för många gånger, för stora chinos, Skjortor som inte sitter ordentligt osv. Varför?

Jag uppskattar verkligen när män klär sej snyggt och kläderna sitter bra!
Citera
2017-07-10, 18:38
  #126
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jadå, det finns folkparker över hela landet som bjuder in dansband att spela musik till foxtrot och bugg, och spelmanslag som spelar polskor och gammeldanser som vals, hambo och schottis. "dansbana" är ett uttryck, det betyder egentligen en plattform av trä med ett runt dansgolv av slipat trä på, och ofta ett tak över. Har det tak över sig så blir det en "danspaviljong". Men på vissa ställen finns det exakt en sådan "riktig" gammal dansbana att dansa på fortfarande, t.ex. på Skansen och i Gamla Linköping (också ett friluftsmuseum dit de har fraktat gamla hus och andra byggnader).

Här är Skansens dansbana:

https://dansglad.se/bildr/020814_skansen10.jpg
Coolers, tack för infon, det hade jag faktiskt ingen aning om.
Citera
2017-07-10, 19:13
  #127
Avstängd
Arboga-Connys avatar
bra fråga.
Jag är:
Man 40+ överviktig med bmi 29 ,175cm lång, singel sen länge tillbaka

I mitt fall så älskar jag sitta och arbeta (programmerar) och då glömmer jag ofta bort hur jag klär mig. Går ofta runt i en hoodie och jeans. Tjänar runt 60tusen E.S men handlar på dressman eller h&m
Jag är medveten om att de flesta tjejer inte är intresserad av mig men det gör inte så mycket.
När jag väl blir sugen på ett ligg , brukar jag ringa min sugarbaby.
I övrigt trivs jag rätt bra med att ha manliga och kvinnliga kompisar runt om mig.

till TS: svenska kvinnor brukar generellt inte flörta eller visa intresse, därför uppvisar svenska män total avsaknad av klädstil. Tyvärr så bor vi i ett land där vi är fega på många sätt o vis
Citera
2017-07-10, 19:17
  #128
Medlem
"Kläderna gör mannen"

Det är ju en enorm skillnad på en ful snubbe i illasittande och urtvättade kläder, och en ful snubbe med snygga välsittande kläder och en skön stil. Den välklädda snubben kan se cool och intressant ut även om han inte har ett fint ansikte. En sjaskigt klädd ful typ ser ännu fulare ut än han är.
Citera
2017-07-12, 23:22
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
"Kläderna gör mannen"

Det är ju en enorm skillnad på en ful snubbe i illasittande och urtvättade kläder, och en ful snubbe med snygga välsittande kläder och en skön stil. Den välklädda snubben kan se cool och intressant ut även om han inte har ett fint ansikte. En sjaskigt klädd ful typ ser ännu fulare ut än han är.

de ligger nått i de jag finns en massa rika snubbar med personliga tränare på gymmet jag tränar på. dom går runt i illa sittande träningskläder magen sticker ut dom rufsiga i håret och lite röd rosiga. ingen vacker syn för uttrycka sej milt. svårt att skilja dom från socialgrupp 3 alltså gubbarna på campingplatser Ullared etc. sen ser man gubbarna i omklädningsrummet när som fått på sej skjorta och kostym och dom ser ofta riktigt stiliga ut!
Citera
2017-07-25, 19:15
  #130
Medlem
musttomtes avatar
Har man barn, ordnad med lite pengar och man inte är bög så vem fan bryr sig om hur byxorna sitter...
Citera
2017-08-14, 02:26
  #131
Medlem
Jag skiter helt enkelt oftast i vad folk tycker om mina kläder. Dessutom tycker jag att mycket modernt mode är fult och pretentiöst, och jag har personlig integritet nog att inte bära grejer jag inte trivs i bara för att de är inne.

Bär nästan alltid jeans och hoodie till vardags. Gympadojjor till det. Går jag ut någon gång så kör jag flanellskjorta eftersom jag tycker det är snyggt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback