Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-02, 01:14
  #1
Medlem
pulverhonungs avatar
Hejsan.

Börjar bli väldigt trött på fpsdrop och allmänt lagg när jag spelar, har haft min dator i 5-6 år och börjar fundera på ifall det är dags för en ny men tänkte kolla om det finns något enstaka jag kan ersätta för att rädda prestandan? Jag använder datorn i uteslutet för att spela spel, just nu overwatch och jag kan inte spela med någon inställning högre än low och även då är det hyffsat illa.

Vore uppskattat om det medföljer en länk på det jag behöver utifall det nu går att rädda utan att köpa en helt ny dator, tack!

Operating System
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

CPU
AMD FX-4170 60 °C
Zambezi 32nm Technology

RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)

Motherboard
MSI 970A-G46 (MS-7693) (CPU 1) 49 °C

Graphics
SyncMaster (1680x1050@120Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (MSI) 47 °C

Storage
931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 ATA Device (SATA) 28 °C

Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7280S ATA Device
Citera
2017-07-02, 01:26
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Testa att blåsa burken ren. Alltså att ominstallera windows på en nyformaterad hårddisk/SSD. Gör underverk!
Citera
2017-07-02, 01:31
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Ställdes inför liknande för en tid sen.

Jag är ledsen men det finns en punkt som vi alla kommer till då våra riggar helt enkelt inte håller längre. Det är som att säga farväl till en döende hund man fostrat sen den var en valp men du måste nån gång ta det steget. Ta dina hårddiskar, ditt chassi (mitt eget har hyst tre olika datorer nu) och bygg en helt ny dator.

Alternativet är att du skaffar en annan dator vid sidan om för att tillgodose dina behov samtidigt som du vårdar din senila gamla med en ömmande nostalgi: Kommer du ihåg Far Cry 2? Vi hade roligt eller hur?

Hur vill du göra?
Citera
2017-07-02, 01:31
  #4
Medlem
TrampLOLs avatar
Det är din DVD läsare i så fall. Det är inte lönt att uppdatera. Blir mer prisvärt att köra ett ny burk med AMD Ryzen 5 än att slänga ut pengar på att uppgradera din nuvarande som inte alls blir lika framtid säker.
Citera
2017-07-02, 02:31
  #5
Medlem
Den där burken är bara att lägga ner. Plocka ihop en AMD på te.x Komplett.se för 10K så håller den länge. Utvecklingen har verkligen stannat upp på PC sidan och inte mycket nytt ligger i pipen som ska störa oss dödliga.
https://www.komplett.se/product/9153...md-ryzen-1700#
Sen tar du ett graffe för 2-3K så är du hemma!
Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback