Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-01, 23:21
  #1
Medlem
Matsu-sans avatar
http://www.imdb.com/title/tt5770786/?ref_=ttrel_rel_tt

En throwback till 80-talet där ett gäng kvinnor från olika bakgrund hamnar på en märklig audition som visar sig vara för en kommande tv-serie kallad GLOW.

Oj vilken underbar liten serie sen, tio avsnitt på raken utan avbrott och det är bland det bästa som gjorts på bra länge. Kul, spännande och en serie för alla där ute, inte bara wrestlingfans och 80-tals entusiaster.

Ge det en chans! Offra några timmar och du kommer inte bli besviken. Ja det är ett feministiskt budskap men samtidigt varken tillgjort eller oäkta!
__________________
Senast redigerad av Matsu-san 2017-07-01 kl. 23:43.
Citera
2017-07-01, 23:26
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
http://www.imdb.com/title/tt5770786/?ref_=ttrel_rel_tt

En throwback till 80-talet där ett gäng kvinnor från olika bakgrund hamnar på en märklig audition som visar sig vara för en kommande tv-serie kallad GLOW.

Oj vilken underbar liten serie sen, tio avsnitt på raken utan avbrott och det är bland det bästa som gjorts på bra länge. Kul, spännande och en serie för alla där ute, inte bara wrestlingfans och 80-tals entusiaster.

Ge det en chans! Offra några timmar och du kommer inte bli besviken. Ja det är ett feministiskt budskap men samtidigt varken tillgjort eller oäkta!

Har varit "valet i kvalet" om jag ska se serien. Men nu har du övertygat mig.
Ska börja se den imorgon.
Citera
2017-07-01, 23:34
  #3
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har varit "valet i kvalet" om jag ska se serien. Men nu har du övertygat mig.
Ska börja se den imorgon.

Gillar du 80-tal, cynism, bra skrivna karaktärer och rapp dialog så är detta himmelriket!
Citera
2017-07-02, 05:24
  #4
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
http://www.imdb.com/title/tt5770786/?ref_=ttrel_rel_tt

En throwback till 80-talet där ett gäng kvinnor från olika bakgrund hamnar på en märklig audition som visar sig vara för en kommande tv-serie kallad GLOW.

Oj vilken underbar liten serie sen, tio avsnitt på raken utan avbrott och det är bland det bästa som gjorts på bra länge. Kul, spännande och en serie för alla där ute, inte bara wrestlingfans och 80-tals entusiaster.

Ge det en chans! Offra några timmar och du kommer inte bli besviken. Ja det är ett feministiskt budskap men samtidigt varken tillgjort eller oäkta!

Har serien någon relation till WWE/WWF ?
Citera
2017-07-02, 14:25
  #5
Medlem
Japhys avatar
Har bara sett piloten men jag är fast. Har skrattat så jag fått tårar i ögonen. Feminismen som nämns i TS är knappt närvarande, om man inte är en redig stofil. Kul som tusan när de tränade. Bra personporträtt som man kan känna sig engagerad i. Fortsätter det så här kommer det bli en riktig toppserie.
Citera
2017-07-02, 14:48
  #6
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Har serien någon relation till WWE/WWF ?
Inte mer än att popfenomenet wrestling slog igenom och att vi får se några videos med Hulk Hogan och Flair.

Det här är mer en 80-tals skildring av LA som känns helt rätt1
Citera
2017-07-02, 15:44
  #7
Medlem
toxicitys avatar
Allison Brie är ju så jäkla snygg
Mycket bra musik i serien med.
Jag gillade den!
Citera
2017-07-02, 19:31
  #8
Medlem
Vobblers avatar
Tyckte faktiskt att det var konstigt att det inte fanns någon tråd om denna utmärkta serie, men så ploppade det upp en.

Har sett fem avsnitt nu och den är en positiv överraskning. Jag måste medge att jag var skeptisk, men jag är glad att jag gav den en chans.
Citera
2017-07-02, 19:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
Allison Brie är ju så jäkla snygg
Mycket bra musik i serien med.
Jag gillade den!

Hon var snyggare förr, hon verkar ha gått ner en jäkla massa i vikt och därav har hennes bröst nästan försvunnit
Citera
2017-07-03, 00:15
  #10
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Har serien någon relation till WWE/WWF ?

Inte officiellt. Några gamla brottare syns i rutan dock. Georgeous George, Hulk Hogan och Ric Flair pågamla tv-bilder. Några andra som karaktärer i serien - John Morrisson, Awesome Kong (största rollen av brottarna), Carlito och Brodus Clay.
Citera
2017-07-04, 03:54
  #11
Medlem
Mest efterblivna skiten jag har sett, inte var det kul heller. Skrattade typ en gång max, men är man lättroad kanske det går ner. Inget för mig dock.
Citera
2017-07-04, 08:29
  #12
Medlem
GormDenGamles avatar
Sett tre avsnitt nu och finner varken något roligt eller bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback