Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-01, 21:01
  #1
Medlem
Planerar att ta en kryssning från Miami till Los Angeles. En 14 dagars resa med ca 7 stopp. Hyra bil och ta mig sedan från Los Angeles till Miami. Planering pågår.
Citera
2017-07-01, 21:54
  #2
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Genom Panamakanalen då? Spännande!

Vilka stopp är det i Karibien?
Citera
2017-07-01, 22:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Genom Panamakanalen då? Spännande!

Vilka stopp är det i Karibien?

Miami, Florida, Till havs, Till havs, Cartagena, Colombia, Panama Canal (Cruising), Till havs, Puntarenas, Costa Rica, CORINTO, NICARAGUA, Puerto Quetzal,Guatemala, Till havs, Acapaulcu, Mexico, Till havs, Cabo San Lucas, Mexico, Till havs, Los Angeles, California.

Har inte koll på hur lång bilresan är mellan Los Angeles och Miami. Får googla på det.
Citera
2017-07-02, 12:44
  #4
Moderator
Neksnors avatar
Sydamerika och Antarktis --> Övriga Nordamerika
/Moderator
Citera
2017-07-08, 07:14
  #5
Medlem
Väl vi är i los Angeles så tänker vi hyra en bil. Är det drygt att åka till gran canyon direkt eller rekommenderar ni ett stopp på vägen dit?

Hooverdammen är den värd ett besök?
Vad mer på vägen ska man besöka?

Las vegas stannar vi ett par dagar.
Citera
2017-07-23, 06:57
  #6
Medlem
Nochillss avatar
Har aldrig hört talas om att det går turistkryssningar mellan de där fattiga länderna och jag tvivlar starkt på att det är någonting att se på varje ställe.
Citera
2017-07-23, 06:59
  #7
Medlem
Låter inte billigt. Vad har du för budget?
Citera
2017-07-23, 08:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Har aldrig hört talas om att det går turistkryssningar mellan de där fattiga länderna och jag tvivlar starkt på att det är någonting att se på varje ställe.

Båten går en gång om året, Norweigen Cruiseline, de har konceptet free cruising. Det innebär att man inte har de strikta klädkoderna som övriga bolag har.

Målet är inte sevärdheter i de fattiga länderna dock väldigt intressant med Panamakanalen och stopp i Mexico. Att bara vara på båten är fantastiskt härligt.

Dyr resa, med man lever bara en gång, på denna kryssning är kostnaden ca 1500 kr per dygn men då ingår allt.
Citera
2017-07-23, 09:18
  #9
Medlem
Nochillss avatar
Nu har jag själv aldrig varit "over there", men förstår att USA inte heller är billigt att resa runt i.
Det finns mängder av Kalifornia-trådar på FB så det är bara att söka, dessutom mycket på Lonely Planet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2852471

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback