Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-02, 17:05
  #13
Medlem
Svampskogens avatar
En kompis vill ha min soffa och det enda transportmedlet vi kan använda oss av är buss. Personligen är jag emot det och det lär inte bli av, men min kompis är lite efterbliven och väldigt envis ^^

Soffan är lite mindre än den på bilden men ja, ville bara höra med er haha
Citera
2017-07-02, 17:17
  #14
Medlem
stahlhelm1916s avatar
prova och se om det funkar.
du kan ju stycka upp den och ta med en del i taget
Citera
2017-07-02, 17:34
  #15
Medlem
Kanske du kan ringa efter en taxi och be att få en större modell där man kan rulla in rullstolar i?
Citera
2017-07-02, 18:57
  #16
Medlem
ock jag som frågade i förväg när jag köpte en 50 tums tv om det var okey att ta med den på lokalbussen
mitt tips är att skruva isär soffan i delar, blir några svängar för din kompis men han kanske har månadskort
__________________
Senast redigerad av diseledvin 2017-07-02 kl. 19:05.
Citera
2017-07-26, 13:49
  #17
Medlem
orvarens avatar
Skulle vika mig dubbel av garv! Men nej, tyvärr så får du prova på annat sätt.. 😁 😁😁
Citera
2017-08-14, 17:56
  #18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Annars har dom redan passagerarsäten i bussarna.
Citera
2017-08-14, 17:59
  #19
Medlem
Nu vet jag inte var du bor men så skriver SL ang bagage
http://sl.se/sv/info/resa/regler/bagage/
Citera
2017-08-14, 20:54
  #20
Medlem
Brunbeverns avatar
Bor ni inte allt för långt ifrån varandra, så kan ni ju pussla ihop några vagnar och rulla soffan till din kompis hem. Det fungerar förvånansvärt bra så länge man lyckas placera möbeln rätt. Skulle bli lite träligt om avståendet blir längre än 1 mil dock.
Citera
2017-08-21, 22:11
  #21
Medlem
vet att sj har en regel som säger att man med lätthet ska kunna ta med sig det man har med sig in i tåget..

jag skulle neka direkt oavsätt om min buss skulle vara tom eller ej.

nu kör jag inte stadstrafik men vid enstaka tillfällen kör jag linjetrafik för swebus.
Vet att chefens farsa råka ut för någon som hade typ ett bohag som dom ville ha med sig.. tror han gick med på det men var ingen soffa.

jag skulle neka eftersom det inte skulle vara säkert för övriga passagerare att ha en stor soffa inne i en buss. Men jag är rätt jävla grinig oxå =)
Citera
2017-08-22, 02:19
  #22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen
En kompis vill ha min soffa och det enda transportmedlet vi kan använda oss av är buss. Personligen är jag emot det och det lär inte bli av, men min kompis är lite efterbliven och väldigt envis ^^

Soffan är lite mindre än den på bilden men ja, ville bara höra med er haha

Och du fick förstås den till där du bor genom att kånka med dig den på en buss då eller?

Du lär få massa blickar, och få på den på bussen lär du inte heller få.. Någon med bil eller liknande måste du väl ändå känna?
Citera
2017-11-05, 20:41
  #23
Medlem
Jag tror att jag har sett några lirare släpa med sig en ganska stor fåtölj på en blå-buss vid Danderyds sjukhus. Men en soffa är nog i största laget...

Undrar om inte det är lättare att släpa lite större prylar på pendeltåget? Tunnelbanan är begränsad av utrymme i hissar och rulltrappor...
Citera
2017-11-06, 10:51
  #24
Medlem
Kombitaxi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback