Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-01, 19:00
  #1
Medlem
Svampskogens avatar
Tja, tänkte höra om det är möjligt att frakta en soffa av ungefär den här storleken via kollektivtrafifik. Vad skulle hända om man försökte?
__________________
Senast redigerad av Svampskogen 2017-07-01 kl. 19:03.
Citera
2017-07-01, 19:08
  #2
Medlem
Du får bara ta med handbagage.
Men en snäll chafför, och lite folk i bussen kan fixa det.
Citera
2017-07-01, 19:20
  #3
Medlem
DyslexiKungens avatar
Varför ska du ta soffan med dig i en buss? Hyr en släpvagn istället eller be någon hjälpa dig med soffan istället.Jag har aldrig sett någon stå med en soffa på en busshållsplats
Citera
2017-07-01, 19:23
  #4
Medlem
Går den att skruva isär och du orkar kan det gå att få in den i bagageutrymmena på utsidan av bussen. Rätt gott om plats som i regel inte nyttjas!
Citera
2017-07-01, 19:28
  #5
Avstängd
Nej den får inte plats!
Citera
2017-07-01, 19:36
  #6
Medlem
Snozziehs avatar
Du måste vara efterbliven.
Citera
2017-07-01, 20:07
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snozzieh
Du måste vara efterbliven.
Bara utländska fraktar getter och höns på buss! Har aldrig sett en svensk med soffa på buss!
Citera
2017-07-01, 21:04
  #8
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Bara utländska fraktar getter och höns på buss! Har aldrig sett en svensk med soffa på buss!

Stämmer!! Har sett Indier rulla ombord Kundvagnar med mat i!!
Ofattbart han tillåt det, men kanske inte såg detta .
Citera
2017-07-01, 22:33
  #9
Medlem
skunkjobbs avatar
Ha ha ha, vilken djävla fråga! Nej självklart kan/får du inte ta med den på någon buss i kollektivtrafik. Jag hoppas du skojar, annars är det illa ställt om man ens funderar seriöst över saken.
Citera
2017-07-01, 22:56
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Stämmer!! Har sett Indier rulla ombord Kundvagnar med mat i!!
Ofattbart han tillåt det, men kanske inte såg detta .
Jag tycker det inte är så farligt har åkt med hund och katt på buss. I indien låg dom på hathyllan på tågen.
Citera
2017-07-01, 23:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ha ha ha, vilken djävla fråga! Nej självklart kan/får du inte ta med den på någon buss i kollektivtrafik. Jag hoppas du skojar, annars är det illa ställt om man ens funderar seriöst över saken.

TS kan köpa sig en egen buss, den kostar väl bara 1,5 milj + moms kan tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Jag tycker det inte är så farligt har åkt med hund och katt på buss. I indien låg dom på hathyllan på tågen.

Haha, det är syn att se hur det ser ut på de indiska tågen, särskilt 3dje klass-vagnarna, indierna sover uppe på hatthyllan, getter och höns i vagnarna osv
Citera
2017-07-01, 23:31
  #12
Medlem
toby79s avatar
Rätt tid, rätt linje, inget problem. Jag har kört värre saker i min ungdom på stadsbussar.
Men det är enklare att be om hjälp via lämplig facebookgrupp. Garanterat att åtminstone någon ställer upp.

Generellt sett brukar reglerna vara att om man kan ta på sitt skit själv så får man åka. Det är dock smart att kolla med sin trafikutövare i förväg då det skiljer sig från stad till stad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback