Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-10-29, 22:18
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingun96
Bästa du kan göra är att långsamt bli av med behovet.

Dvs runka mindre och mindre.
Om du t.ex runkar 3 gånger om dagen, sänk det till 1 i ett par dagar, sen försök att klara två dagar i sträck utan att runka, och fortsätt så tills ungefär 4 eller 5 dagar, då kan du dra en.

Om beroendet får dig att automatiskt dra ner handen i brallan kan du börja träna eller springa.
Själv gör jag armhävningar när de absolut inte kan tänkas att vara dags för en runk.

Träning är dock ett bra sätt att "dela" beroendet. Inte en full ersättning men det hjälper.

Var själv illa beroende till punkten då jag kunde spendera 3 timmar om dagen för att dra en eller två runkar på rak. Och många många gånger fler om det inte blev en flertimmarsrunk. Tappade helt ärligt all känsel i kuken pga dödsgreppet. Kan ju säga att träna istället för att runka gjorde armarna jämnstora (då den ena var mycket större än den andra, dock vet jag inte varför )

okej tack för svaret
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback