Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-20, 20:16
  #133
Medlem
rounders avatar
Ch*is*er Wi*str*m.
Citera
2017-07-30, 14:13
  #134
Medlem
11 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning, döms för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år.

https://lagen.nu/1962:700

Vad menas med "tillfällig" rent juridiskt?
Låter ju ej på mannen som att den sexuella förbindelsen skulle vara något tillfälligt.
Citera
2017-07-30, 16:40
  #135
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rounder
Ch*is*er Wi*str*m.

Han från Midr*c?
*o
Citera
2017-07-30, 16:52
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franknitti
Sånt här kan polisen syssla med när folk blir mördade , våldtagna ,rånade pernsionärer mm...tvii på detta lands rättssystem...

rättssystem? Snarare kommunistsystem med STASI angivare på hotellen. Häng ut Hotellet. Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av euyw738 2017-07-30 kl. 16:54.
Citera
2017-07-30, 18:21
  #137
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franknitti
Sånt här kan polisen syssla med när folk blir mördade , våldtagna ,rånade pernsionärer mm...tvii på detta lands rättssystem...

Ja det ska polisen syssla med. Bl.a. Eller du tycker sexköp ska vara legaliserat? Trafficking också? Pedofili? Var går gränsen för överträdelser i brottsbalken där du tycker polisen borde låta bli att att agera?

Det handlar om en djupare kris där sexbrott, likaväl som många andra brott, inte kan hanteras på ett nöjbart sätt av en polismyndighet i kris. Man behöver inte vara GW för att fatta det.
Citera
2017-07-30, 18:47
  #138
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ja det ska polisen syssla med. Bl.a. Eller du tycker sexköp ska vara legaliserat? Trafficking också? Pedofili? Var går gränsen för överträdelser i brottsbalken där du tycker polisen borde låta bli att att agera?

Det handlar om en djupare kris där sexbrott, likaväl som många andra brott, inte kan hanteras på ett nöjbart sätt av en polismyndighet i kris. Man behöver inte vara GW för att fatta det.

Självklart kan inte polisen blunda för sådana handlingar som lagstiftarna har bestämt ska anses som brott. Bara för att de kanske personligen anser det vara en nonsenssak i förhållande till andra typer av brott så kan de inte strunta i det.

Dock är polisens resurser som bekant starkt begränsade, och när budget och personal inte räcker till är det oundvikligt att man måste prioritera. Det är högst tveksamt om det i dagens pressade situation är rimligt att lägga resurser på att jaga sexköpare överhuvudtaget, såvida det inte finns tydliga indikationer på att det rör sig om människohandel eller underåriga. Här är jag faktiskt ganska säker på att jag talar för en överväldigande majoritet av det svenska folket.
Citera
2017-07-30, 19:04
  #139
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Självklart kan inte polisen blunda för sådana handlingar som lagstiftarna har bestämt ska anses som brott. Bara för att de kanske personligen anser det vara en nonsenssak i förhållande till andra typer av brott så kan de inte strunta i det.

Dock är polisens resurser som bekant starkt begränsade, och när budget och personal inte räcker till är det oundvikligt att man måste prioritera. Det är högst tveksamt om det i dagens pressade situation är rimligt att lägga resurser på att jaga sexköpare överhuvudtaget, såvida det inte finns tydliga indikationer på att det rör sig om människohandel eller underåriga. Här är jag faktiskt ganska säker på att jag talar för en överväldigande majoritet av det svenska folket.

Jag säger inte emot dig. Nu tror jag i.o.f inte några större resurser läggs på att jaga sexköpare. Den som har det svultna behovet måste förmodligen vara bra klantig för att åka dit...
Citera
2017-07-31, 18:54
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Jag säger inte emot dig. Nu tror jag i.o.f inte några större resurser läggs på att jaga sexköpare. Den som har det svultna behovet måste förmodligen vara bra klantig för att åka dit...
Ja, han har verkligen agerat klantigt. Toppchef med miljonlön och allt.

Polisen har inga resurser alls för detta.
Det finns 300 registrerade Thai-massagesalonger i Stockholm. Nästan samtliga säljer sexuella tjänster.....
Det visar hur omfattaande prostitutionen är i huvudstaden.

All prostitition i Sverige är underjordisk p.g.a. den korkade lagstiftningen.
__________________
Senast redigerad av Vitalio 2017-07-31 kl. 19:36.
Citera
2017-08-01, 12:04
  #141
Medlem
Vilket hotell?
Citera
2017-10-20, 00:16
  #142
Medlem
ABCD1s avatar
Någon som hört något mer om
Christer Wikström Midroc hur det gått för honom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback