Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 20:21
  #1
Medlem
Gs-Grove-Sts avatar
Har en DELL stationärdator. Trycker på av/på knappen där nere och datorn låter och startas, inga problem! Men skärmen är svart och efter 10-15 sekunder så dyker det upp på skärmen först
(ATTENTION no video input) sedan igen (ATTENTION enter sleep mode) och datorn är igång men skärmen slocknar och om jag skulle starta SKÄRMEN igen då upprepas Attention igen.

Den gamla sladden från stationära till skärmen hade problem så jag köpte en ny och den beter sig på detta sätt.

Vore jätteschysst med lite guide. Tack.


(Hoppas att det är rätt forum för detta problem).
Citera
2017-06-29, 20:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gs-Grove-St
Har en DELL stationärdator. Trycker på av/på knappen där nere och datorn låter och startas, inga problem! Men skärmen är svart och efter 10-15 sekunder så dyker det upp på skärmen först
(ATTENTION no video input) sedan igen (ATTENTION enter sleep mode) och datorn är igång men skärmen slocknar och om jag skulle starta SKÄRMEN igen då upprepas Attention igen.

Den gamla sladden från stationära till skärmen hade problem så jag köpte en ny och den beter sig på detta sätt.

Vore jätteschysst med lite guide. Tack.


(Hoppas att det är rätt forum för detta problem).

(FB) Hårdvara: PC passar nog bättre, detta har inget med köpråd att göra.

Vad fick dig att anta att det var problem med den gamla sladden? (Kan det ha varit grafikkortet som felat och nu felar?)
Använder du samma typ av sladd som du använde tidigare?
Har du mer än ett grafikkort (är det du använder nu nyinstallerat och problemat har uppstått sedan dess?)
Fungerar skärmen om du inte har den inkopplad i datorn? (Fungerar den i annan dator eller kan du använda skärmens egna menyer om den inte är inkopplad?)
Har du möjlighet att reseat:a grafikkortet?
Citera
2017-06-29, 22:18
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Har hänt mig en gång, öppna lådan och kolla så grafikkortet sitter ordentligt, mitt hade nån sladd lös.
Citera
2017-06-30, 01:08
  #4
Medlem
Gs-Grove-Sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Har hänt mig en gång, öppna lådan och kolla så grafikkortet sitter ordentligt, mitt hade nån sladd lös.


Nää det vågar jag inte.
Citera
2017-06-30, 07:57
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gs-Grove-St
Nää det vågar jag inte.

Ta den till en verkstad då så gör de det åt dig och se till att de dammsuger den då också för det har du nog inte vågat göra heller
Citera
2017-06-30, 08:47
  #6
Medlem
Det kan även vara minnet som felar om du inte får någon bild. Piper datorn något när den startar?
Antalet pip brukar indikera vad det är som inte lirar.
//A
Citera
2017-07-18, 17:02
  #7
Medlem
Gs-Grove-Sts avatar
Jag dammsög hela datorn.. öppnade skiten och nu funkar den galant! hahaha
Citera
2017-07-18, 17:45
  #8
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gs-Grove-St
Jag dammsög hela datorn.. öppnade skiten och nu funkar den galant! hahaha
Nej, säg inte att du dammsög datorn..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback