Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-30, 12:27
  #1
Medlem
Sveriges gränser har ju varit "vidöppna" för i stort sett hela världen...I takt med ökade terror som kommer kunna kopplas till Sverige så måste man fråga sig hur länge tar det innan ALLA länder begär visum av Svenska medborgare ? ( De blir väl antagligen tvungna att kräva visum av ALLA fast ALLA vet vilka det är som är riskgruppen .Allt för att inte diskriminera).

Själv tippar jag på att vi är där inom 2 år.
Citera
2017-06-30, 12:42
  #2
Medlem
Enklast vore om de stämplade ordet "muslim" på alla svenska muslimers pass så att enbart de förs åt sedan och utsätts för helkroppsvisitationer vid varje flygplats medan etniska svenskar omedelbart kan gå ombord på sitt flygplan.
Citera
2017-06-30, 12:50
  #3
Medlem
Intressant. Det här har jag inte tänkt på.
Citera
2017-06-30, 13:02
  #4
Medlem
Svenska pass är bland de mest accepterade resedokumenten i världen. Jag tror att innehavarna kan resa visumfritt till runt 175 länder. Jag tror att brittiska och finska pass ligger i samma nivå eller lite högre. Det finns ingen anledning att tro att svenska pass riskerar att börja betraktas som mindre pålitliga än t.ex. Franska, Spanska eller Danska pass. Nej, Sverige kommer fortsätta ligga i högt på den listan.
Citera
2017-06-30, 16:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Enklast vore om de stämplade ordet "muslim" på alla svenska muslimers pass så att enbart de förs åt sedan och utsätts för helkroppsvisitationer vid varje flygplats medan etniska svenskar omedelbart kan gå ombord på sitt flygplan.
Skall vi inte börja stämpla "jude" också och återuppliva gamla klassiska stämningar från 30-talet
Citera
2017-06-30, 16:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Det finns ingen anledning att tro att svenska pass riskerar att börja betraktas som mindre pålitliga än t.ex. Franska, Spanska eller Danska pass.

Tyvärr finns det tvärt om stor risk att detta händer. "Svenskar" har varit involverade i ett flertal terrorattacker i Europa. Dessutom har flertalet "svenskar" rest till Syrien på slaktsemester. Dessa avskum gör naturligtvis att andra nationer börjar oroa sig, då de till skillnad från Sverige sällan välkomnar varken mördare eller våldtäktsmän.
Citera
2017-06-30, 16:34
  #7
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Svenska pass är bland de mest accepterade resedokumenten i världen. Jag tror att innehavarna kan resa visumfritt till runt 175 länder. Jag tror att brittiska och finska pass ligger i samma nivå eller lite högre. Det finns ingen anledning att tro att svenska pass riskerar att börja betraktas som mindre pålitliga än t.ex. Franska, Spanska eller Danska pass. Nej, Sverige kommer fortsätta ligga i högt på den listan.

Korrekt! Jag tror det bara är Tyskland som ligger före oss.
Citera
2017-06-30, 17:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Tyvärr finns det tvärt om stor risk att detta händer. "Svenskar" har varit involverade i ett flertal terrorattacker i Europa. Dessutom har flertalet "svenskar" rest till Syrien på slaktsemester. Dessa avskum gör naturligtvis att andra nationer börjar oroa sig, då de till skillnad från Sverige sällan välkomnar varken mördare eller våldtäktsmän.

Icke! Terrorismen är "priset" vi far betala för massinvandringen- sa resonerar alla regeringar i hela västvärlden, i princip. Frankrike, Belgien, UK och Tyskland - bara de länderna har värre terrorismproblem än Sverige. Visering av svenskar? Bullshit.
Citera
2017-06-30, 17:43
  #9
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Korrekt! Jag tror det bara är Tyskland som ligger före oss.
Stemmer bra at Tyskland er det eneste landet som ligger foran Sverige.
Her er listen:

http://www.telegraph.co.uk/travel/li...-in-the-world/

Vel enligt kilden under er også Singapore foran Sverige:

https://www.passportindex.org/byRank.php

Her er også "bunnen" av listen - ikke overraskende Afghanistan.
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2017-06-30 kl. 17:59.
Citera
2017-06-30, 19:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Skall vi inte börja stämpla "jude" också och återuppliva gamla klassiska stämningar från 30-talet
Om jag inte minns fel så var det socialdemokraterna som såg till att tyska staten markerade tyska medborgare av judisk bakgrund och deras pass med ett rött J. Socialdemokraternas aktion möjliggjorde att fler personer av judisk bakgrund hamnade i förintelselägren eftersom det därigenom blev svårare för dem att fly Tyskland. Detta är ironiskt eftersom nu socialdemokraterna istället möjliggör ett muslimsk parasiterande att komma till Sverige trots att skyddsbehoven är låga eller icke-existerande i flertalet fall.
Hade socialdemokraterna låtit ett tusental personer av judisk bakgrund komma till Sverige hade de räddat livet på dem, men icke. Socialdemokraterna valde att tvinga dem stanna i Tyskland och beskyller nu SD för att vara nazister, rasister och fascister.

Att stämpla muslim i svenska pass vore en enkel åtgärd för att granska de personer som rätteligen kan misstänkas utgöra ett terrorhot. Det betyder naturligtvis inte att etniska svenskar inte granskas, men det underlättar för USA och andra västländer att koncentrera sin granskning.
Citera
2017-06-30, 20:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Tyvärr finns det tvärt om stor risk att detta händer. "Svenskar" har varit involverade i ett flertal terrorattacker i Europa. Dessutom har flertalet "svenskar" rest till Syrien på slaktsemester. Dessa avskum gör naturligtvis att andra nationer börjar oroa sig, då de till skillnad från Sverige sällan välkomnar varken mördare eller våldtäktsmän.

Fast det är ju fortfarande fler " icke svenskar " som varit inblandad i dåd , så vart vill du komma? I så fall måste ju typ länderna börja granska fransmän , engelsmän och belgare också
Citera
2017-06-30, 21:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast det är ju fortfarande fler " icke svenskar " som varit inblandad i dåd , så vart vill du komma? I så fall måste ju typ länderna börja granska fransmän , engelsmän och belgare också

Ju mer ryktet att Sverige är på väg mot kollaps med "nysvenskar" som orsak sprids internationellt, desto lägre status får det svenska passet. Troligt är att då de nya svenskarna har visat sig vara mer kriminellt benägna (samt långt mer terrorbenägna) än de svenskar som varit svenskar i flera generationer kommer man helt enkelt det säkra före det osäkra och ställa visumkrav på samtliga.

Som ett exempel på att Sverige idag ses som mindre säkert kan nämnas att USA nu gör kontroller, som tidigare skedde i USA, redan på Arlanda. Detta såldes in som att det skulle underlätta för resenärer men handlar i grunden om att USA vill minimera riskerna för attentat på egen mark.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback