Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-10, 00:30
  #37
Medlem
Blundettos avatar
När AKB fick svara på berömda oneliners satt jag och hoppades att SVT skulle ta upp klassikern: "Stockholmare är smartare än lantisar". Men det kanske hade varit för elakt.
Citera
2017-07-10, 01:47
  #38
Medlem
Passepartouts avatar
AKB kliver in på scenen och skriker TACK! lite för högt när publiken applåderar. Därefter följer en längre utläggning om grillning, köttet i marinaden, tändvätska, regn och att hämta en jacka. Konstpaus. Publiken applåderar. Pinsamma putslustigheter avlöser varandra.

Så följer:
bla bla bla och det är uppenbart att hon inte tror på vad hon själv säger. Det är bara tomma ord. AKB skulle redan idag kunna flagga för en missförtroendeförklaring mot regeringen, således är hennes prat om att Sverige är på väg utför på grund av flyktingkrisen, och att något måste göras, snömos. Moderaterna bryr sig inte. Det är partiet som har orkestrerat en stor del av problemen i Sverige idag.

AKB bäddar för att eländet fortsätter genom att underlåta att agera, och är inte det minsta beredd att bryta utvecklingen som hon påstår. Det har gått nästan 3 år, utan att hon har lyft ett finger för att avsätta Löfven.

Förutom att jag lider av att se hur stukad och osäker hon är, går floskelmaskinen på högvarv. Hur länge dröjer det innan hon avgår? https://www.youtube.com/watch?v=5a9gybTvA_k
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2017-07-10 kl. 02:02.
Citera
2017-07-10, 11:24
  #39
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det har gått nästan 3 år, utan att hon har lyft ett finger för att avsätta Löfven.

Risken för att en svensk regering avgår är lägst i hela Europa. Störst risk är det i Italien som har haft över 60 regeringar sedan andra världskriget. Vi skall vara glada att vi har tålamod med regeringarna och respekterar den sittande regeringen utan att kräva allt för stora förrändringar mellan valen. Jag betvivlar att du vill ha det som i Italien, eller?

AKBs tal, vilken korkad forcerat skämt om att backa en husvagn och att få Löfvèn att acceptera två miljarder extra till försvaret.
Citera
2017-07-10, 12:22
  #40
Medlem
Någon annan som har problem med att spela AKBs tal på svtplay?
Citera
2017-07-11, 14:25
  #41
Medlem
godhetsapostelns avatar
Frågan är ju hur Moderaterna tänkte när dom utsåg AKB till partiledare. Jag kan inte komma fram till något annat än att det var hennes "tur".
Det här gäller ju i allra högsta grad även de andra partierna (i synnerhet utnämningen av Mona Sahlin). Väldigt bra om partierna försöker fundera igenom vad dom behöver för egenskaper innan dom väljer Partiledare. Det går visserligen inte alltid vägen...Juholt var ju i mångt och mycket en revolt mot valberedningen (ledd av honom själv)..
Jag har ju i några dagar nu hävdat att Hannif-Bali är den enda som kan rädda sverige och styra upp vår invandringspolitik utan att bli kallad rasist av kommunistmedia. Antagligen också det enda som som skulle kunna stoppa blodflödet till SD. Tåget för Ulf Kristersson har gått. Vi får väl se vad som sker.
Citera
2017-07-12, 07:56
  #42
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Frågan är ju hur Moderaterna tänkte när dom utsåg AKB till partiledare. Jag kan inte komma fram till något annat än att det var hennes "tur".
Det här gäller ju i allra högsta grad även de andra partierna (i synnerhet utnämningen av Mona Sahlin). Väldigt bra om partierna försöker fundera igenom vad dom behöver för egenskaper innan dom väljer Partiledare. Det går visserligen inte alltid vägen...Juholt var ju i mångt och mycket en revolt mot valberedningen (ledd av honom själv)..
Jag har ju i några dagar nu hävdat att Hannif-Bali är den enda som kan rädda sverige och styra upp vår invandringspolitik utan att bli kallad rasist av kommunistmedia. Antagligen också det enda som som skulle kunna stoppa blodflödet till SD. Tåget för Ulf Kristersson har gått. Vi får väl se vad som sker.

Hur då?
Citera
2017-07-12, 09:20
  #43
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hur då?
???
Det står i texten. Han är den enda som kan styra upp vansinnet utan att bli utpekad som rasist. Vet du inte hur man styr upp en verksamhet?
Citera
2017-07-12, 09:40
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
AKB kliver in på scenen och skriker TACK! lite för högt när publiken applåderar. Därefter följer en längre utläggning om grillning, köttet i marinaden, tändvätska, regn och att hämta en jacka. Konstpaus. Publiken applåderar. Pinsamma putslustigheter avlöser varandra.

Så följer:
bla bla bla och det är uppenbart att hon inte tror på vad hon själv säger. Det är bara tomma ord. AKB skulle redan idag kunna flagga för en missförtroendeförklaring mot regeringen, således är hennes prat om att Sverige är på väg utför på grund av flyktingkrisen, och att något måste göras, snömos. Moderaterna bryr sig inte. Det är partiet som har orkestrerat en stor del av problemen i Sverige idag.

AKB bäddar för att eländet fortsätter genom att underlåta att agera, och är inte det minsta beredd att bryta utvecklingen som hon påstår. Det har gått nästan 3 år, utan att hon har lyft ett finger för att avsätta Löfven.

Förutom att jag lider av att se hur stukad och osäker hon är, går floskelmaskinen på högvarv. Hur länge dröjer det innan hon avgår? https://www.youtube.com/watch?v=5a9gybTvA_k

Felet begicks av FR! När han valde att avgå, för att slippa söka stöd hos SD, valde M bort möjligheterna att klaga på Löfven.

Iofs skulle AKB kunna fördöma det idiot-draget för landet ( men listigt av FR), och försöka kräva Löfvens avgång. MEN, det är tveksamt om hon får med sig L och C och det kan vara sista spiken i allians-kistan.

Så därför har det inte hänt, och kommer inte att hända, för AKB vill inte vara den som slår i sista spiken, kan man anta...
Citera
2017-07-12, 09:57
  #45
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
???
Det står i texten. Han är den enda som kan styra upp vansinnet utan att bli utpekad som rasist. Vet du inte hur man styr upp en verksamhet?

Vilken text? Syftar du på texten i SVD, det är betalvägg på den.

Styra upp? Hur?
Du skriver att han är den enda som kan rädda Sverige och jag undrar hur skulle han kunna göra det?
Om du påstår att Herr Bali är den enda som kan rädda Sverige får du förklara hur du menar att han skulle kunna göra det!?
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-07-12 kl. 10:22.
Citera
2017-07-12, 11:44
  #46
Medlem
godhetsapostelns avatar
Han är den enda som kan styra upp det utan att bli kritiserad för rasism. Det är däri poängen ligger.

Förslag på hur man styr upp invandringen? Skämtar du? Man kan börja med att implementera den lagstiftningen vi har istället för "låt gå" mentaliteten som genomsyrar hela vårt rättsväsende och vår invandringspolitik. Man kan skicka tillbaka flyktingar som kommer från Danmark och övriga EU till att börja med så som avsikten är med EU-lagstiftningen. Skicka tillbaka vuxna skäggbarn som inte har rätt till asyl osv.
Balif har ju t.o.m pratat om ett invandringstopp tills sverige är i balans igen. Vilket är att gå ett steg längre än dagens lagstiftning.

Du är dock inte ensam. Flera har undrat hur man styr upp vår invandringspolitik. För mig är det dock obegripligt hur man inte kan förstå en sådan enkel mening.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback