Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-26, 11:17
  #49
Medlem
En liten uppdatering här:
Jag skrev i förra meddelandet att Peter Rätts hade ett sexsiffrigt pris på sitt huvud, det stämmer inte det skall vara sjusiffrigt, ursäkta felskrivningen.

Annars är jag fortfarande rätt hårt bevakad, lite lugnare har det blivit för de vill inte gärna att jag hänger ut dem här eller i min blogg!

Jag har inte så mycket att sätta emot deras resurser så jag brukar ta varje chans som ges att "ta tabbe på dem" De är väldigt lättkränkta och i och med att de lyckas hacka min mail oavsett hur många gångar jag byter lösenord så har jag använt "att maila mig själv" som ett sätt att komunicera direkt med dem.

Det funkar skitbra! Lite för bra i bland för de raderade omedelbart sånt som de inte gillade och då fick jag kvitto på att de läste det!

Jag har nyligen varit i USA på mestadels semester i ett par veckor och för att retas med dem lite så gjorde jag en nedräkning på min mail, jag började på -14 och mailade varje dag till mig själv nedräkningen, de första 8 dagarna försvann mitt nedräkningsmail 2-3ggr per dag. Jag skickade då omedelbart ett nytt och så höll det på, jag bytte en ördag kväll mitt lösenord och använde det bara i den datorn jag mailat från och på Söndag morgon var min nedräkning borta igen!

Då prövade jag en annan metod, då jag visste att de läste allt i min mail, började jag skriva lite lustigheter som de kunde läsa upp för varandra, det gick i stilen med.. Kling och klang sög på varandras slang! Strax därpå slutade mailen försvinna!

I USA New York är det svårt att veta om någon har span på en då det är så mycket som händer överallt, men redan första dagen så upptäckte jag en bil som spanade på mig i Harlem där jag bodde.
Det stod också en bil utanför lägenheten jag bodde i nästan hela tiden.
När jag handlade så brukade det stå någon och antingen hålla på med mobilen just utanför affären eller låtsas läsa i något, denna person var ständigt vänd mot mig men undvek all ögonkontakt.

Amerikanarna jobbar lite annorlunda än Svenskarna, först följde de bara efter mig (med mobilspårning) och höll sig i bakgrunden. Men när jag upptäcktt att samma snubbe dök upp hela tiden fattade jag att de hade fotspanare på mig och så snart de märkte att de var avslöjade så flyttade de fram sina positioner och följde mig helt öppet. Dock brydde jag mig inte speciellt, när de kom för nära gjorde jag grisljud annars struntade jag i dem, hade ju annat att tänka på.

Åkte vidare till San Fransico och där var de på mig redan första dagen, tutade när jag gick in och ut ur affärer, satt i bilar utanför hotellet, den enda gången de inte var efter mig var när jag var till Alcatraz, för det är inte lätt atta få biljetter dit och om de skulle vifta med en polisbricka så blev de röjda direkt!

På tredje dagen tröttnade jag på uppvaktningen och skickade dem ett meddelande som de inte kunde missförstå! Efter det så blev de faktiskt mer eller minder osynliga!!

Polisen i San fransico jobbar på annat sätt än i Sverige och New York, deras första mål är att inte bli skadade i arbetet och däreför är de försiktiga. San Fransisco är översvämmat av missbrukare som står sitter och ligger överallt även utanför de finaste varuhusen, polisen har redan förlorat striden mot dem och de kan stå och skjuta i sig medans polisen står och ser på.

På väg hem hade de narkotika hundar på flygplatsen samt sökte igenom mitt resesällskaps packning.
Dock hade vi inget med oss och det gick utan problem. Jag skulle tagit med med mig Psudo men hade glömt passet när jag gick på apoteket så det sket sig (psudoefedrin kan köpas lagligt på apotek i USA och kan sedan användas till att koka Meth!)

Så nu är man hemma igen och det rullar på som vanligt, de följer mig då och då
(när jag har på min telefon) Tycker inte att de är riktigt på alerten längre, men jag ska nog komma på nåt sätt att få fart på dem!

Stay Safe, dont eat Pigs!
Citera
2018-11-15, 11:05
  #50
Medlem
Uppdatering

Har vart lugnare de senaste veckorna förutom att de passar på att vara närgångna när jag har
min son hos mig, det är ett fegt drag av dem att följa efter mig i affären på nära håll bara för att de vet att jag inte kan göra något när min son är med! Dock fick jag en bra titt på dem och nästa gång jag ser dem blir det ombytta roller! Hur vet jag att de följde efter just mig? 2 st en personer går omkring utan varukorg hela tiden pratande med varandra, de tittar inte på några varor och är hela tiden i närheten av mig, när jag kommer till kassan kommer jag i håg att jag glömt en grönsak som finns i andra änden på affären, jag går då dit och efter mig som två hundar följer de två amatörspanarna! Efter att ha gett dem de "onda ögat" så går de till slut till kassan före mig och köper nåt smått de kan äta i bilen. (Spanare som följer efter en i affären köper endast sådant de kan äta i bilen)

Dagligen har jag också bilar som bevakar mina förflyttningar, oftast märks de knappt men om man är lite uppmärksam så ser man dem! Då och då visar de sig också med flit för att störa genom att tala om att de har koll på en.

I går gjorde jag en extra runda med bilen runt mina kvarter och med god uppsikt över min vanliga färdväg stod en bil med förare i När jag sakta passerade tittade jag noga på föraren som hela tiden tittade ner i sin mobil. (de ger aldrig ögonkontakt) Regnr var KJN094. då jag kommit en bit bort stannade jag och kollade regnr som tillhörde en Avställd Citroen C4 2007 från Göteborg som tillhör en bilvårdsfirma.

De får månaden ut på sig att lägga ner! Sen kommer jag att överväga motåtgärder.
(som inte kommer att kunna spåras till mig)

Någon som känner igen detta och har vart med om liknande?
Citera
2018-11-21, 10:51
  #51
Medlem
Nya Regnr att hålla utkik efter, dessa två har hängt efter mig i dag och i går, de
är 100% säkra så ser ni dem så vet ni att ni har span på er! Ni behöver dock inte oroa er speciellt efterssom de inte har några som helt befogenheter utan måste rapportera in allt till en handledare. Mest används de för att göra långa tråkiga övervakningar och att "störa och provocera" kända kriminella. Men även andra misstänkta för brott där Polisen har svårt med bevisföringen!

AZD393 i går
YXN606 i dag

Dessa Bilar tillhör de lägst rankade och är typ "timanställda" och skickas fram för att göra skitgöra, de är bönder på Shackbrädet kan man säga och kör sina egna bilar, nästa kategori är "De falskreggade" de har en bättra status då de fått OK att köra falskreggat, de är typ löpare på Schackbrädet och har stor rörlsefríhet. Högst status har "civilpoliser" som ofta kör Audi och Volvo med kraftiga motorer typ V6, de kör leasade bilar som det inte går att få fram namn på. ofta är dessa handledare till "amatörspanarna" De är dock slarviga med att byta kläder så ofta sitter de i poliskläder och då syns polismärket axeln bra (har själv sett det vid tre tillfällen)
Citera
2022-01-09, 09:57
  #52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltis78
Tydligen har skolan rapporterat detta till polisen men utan att tala om det för oss.
Vi pratade med sonen som idag är 11 år. Detta hände tydligen när han var 9 år. Han hade sagt till sina kompisar att han tyckte livet var tråkigt. Han hade inte nämnt något om att ta livet av sig.

Så vad I helvete är detta. Finns det något slags rapporteringssystem av alla våra barn? Skulle inte skolan tagit upp detta med oss? Känns som tankepolis eller Stasi.

Förmodligen socialtjänsten som polisen begärt uppgifter ifrån.

Men men... När jag själv gick i skolan på 80- och 90-talet så förekom det att de vuxna inom skolvärlden "spionerade" på oss barn.
Jag har själv råkat ut för det och tidigare skrivit om det nånstanns här på Flashback.
Metoderna var inte speciellt sofistikerade och grundade sig förmodligen mest i anmälningsplikt vid misstanke eller oro typ.
Vad många vuxna missar är den mänskiga psykologin, om vi letar efter något är det större risk att vi ser det även där det inte finns så att säga.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback