Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 17:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltis78
Min man har vapenlicens och när han senast skulle förnya den så hände det ingenting på flera månader. Igår ringde polisen och bad om ursäkt för att det tagit sån tid. Papperna hade blivit liggande på någons skrivbord pga att vår son pratat om att ta livet av sig. Va!!!???
Hur I helvete kan polisen veta det?
Tydligen har skolan rapporterat detta till polisen men utan att tala om det för oss.
Vi pratade med sonen som idag är 11 år. Detta hände tydligen när han var 9 år. Han hade sagt till sina kompisar att han tyckte livet var tråkigt. Han hade inte nämnt något om att ta livet av sig.

Så vad I helvete är detta. Finns det något slags rapporteringssystem av alla våra barn? Skulle inte skolan tagit upp detta med oss? Känns som tankepolis eller Stasi.
Skolan skulle knappast polisanmäla en sån sak, det är liksom inget brottsligt i att vilja ta sitt liv eller att ta sitt liv. Det skulle vara om soc fått in en anmälan och snuten rotat där.

Kan vara nåt helt annat med som du inte alls har tänkt på. Troligare än att skolan ringer och anmäler en 9-åring.
Citera
2018-02-09, 18:44
  #14
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag tror det...

Det blev ju först, 2011, ett jäkla liv när jag skruvade sönder brandlarm, o beställde radioaktiva klockor, för att göra kärnexperiment. Men det var ju jag själv som bara messade SSM, för jag vill vara laglig, efter att en annan påpekat att det kunde vara olagligt. O det visade sig ju vara det. Samtidigt hittade de vissa substanser som klassades som kemiska o biologiska stridsmedel, det var nog allvarligare än det radioaktiva. Men det blev jag dömd för 2014. Sen har jag ju skött mig.

I samband med det, så kvitterades min psykiatriska journal ut av rättspsyk, så den har i.a.f. kommit ut, om den kopierats vidare eller destruerades, har jag ingen aning om... Dessutom cirkulerar den på ett USB-minne just nu runt på posten som man inte vågar lita på...

Men så i slutet av 2015 så gick min väninna (då var vi lite tjuriga på varandra) till polisen o sa att jag hade farliga saker hemma igen. Men hon påstår nu att det var för att hon var orolig för mig... Men de "slog till" 31:a mars 2016. O då stod de på vägen när jag cyklade till min dagliga verksamhet. Så de måste ju ha vetat mina arbetstider o min arbetsplats!?

Så mellan slutet av 2015 till 31:a mars 2016 så har de kartlagt mina dagliga vanor. Sen vem vet hur mycket mer de har kartlagt mig? Kanske de avlyssnade min telefon? Kanske de hade en civilklädd polis som skuggade mig när jag t.ex. gick o handlade?

De tittar på mina Youtube-videos också, det vet jag. Har lagt ut lite experiment på smällar, laser o sånt som jag sysslade med. Eftersom det kom upp två civilklädda poliser och frågade om videorna... Men mitt Youtube-konto heter samma sak som jag, så det är inget hemligt.

De läser vad jag skriver på Facebook och diverse diskussionsforum, inkl. Flashback. Jag är inte anonym här, det är lättare att vara öppen med det, skriver jag under hemligt namn blir jag bara paranoid att det ska outas. De har påpekat bilder på min Facebook, att jag bör ta bort bilderna när jag är iklädd en gammal polisuniform. Jag råkade gå lite för långt en gång på fyllan o skrev på ett annat forum, öppet, att jag skulle döda någon. Då kom de o tog mig för förberedelse till mord, men det lades ned.

Mitt namn förekommer i en del FUP'ar som jag begärt ut som handlar om bl.a. rån och narkotikabrott. Alltså det är inte jag som är misstänkt, bara mitt namn förekommer. O jag är vän med typ alla som förekommer i narkotika-fallen på Facebook. Skulle kunna ta en skärmdump på "gemensamma vänner" o få ett fint gruppfoto...

Så ja, de håller koll på mig!

Hur mycket har jag ingen aning om!

Jag medicinerar mot paranoia, men det är inte direkt polisen eller FBI jag oroar mig för, det är svårt att peka ut nått direkt för det...
Citera
2018-02-09, 20:30
  #15
Medlem
Jag kan mycket väl vara (eller ha blivit) övervakad, det finns i alla fall tydliga tecken på att någon är ovanligt intresserad av min post. (Edit: Wow, det här blev mitt inlägg nr 666, bäst att hålla käften ett bra tag nu. Jag är ju iaf övervakad, så det är väl bäst att hålla tyst och inte posta en massa underligheter på flashback )
Citera
2018-02-11, 21:08
  #16
Medlem
tigerrakets avatar
Hade en arbetsgivare som använde sig av gps-positioneringen i överfallslarmet till att kolla vart vi var. Vi körde en gång in på ett område och tittade på ett konstverk. Tog kanske fem minuter allt som allt, när vi kom tillbaka så frågade chefen vad vi hade gjort där inne.

Jag nämnde för honom att det är brottsligt att systematisk kolla upp oss anställda med hjälp av gps och elektroniska journaler. Och att man bara fick göra det om det förelåg en misstanke om grovt missbruk av arbetsfordon eller arbetstid. Eftersom detta var enda grejjen som vi gjort som varit "utanför ramarna" det närmaste året, så kan man ju inte tolka det som om han misstänkte oss, utan han ville bara kolla upp oss.

Det var något jag var förbannad över under lång tid
Citera
2018-03-03, 17:43
  #17
Medlem
Av alla jag hittills läst som har säger sig ha erfarenheter av övervakning så är 98% rent bullshit och paranoja, det borde finnas en riktig tråd för oss som verkligen är eller har varit 24/7 övervakade för att kunna dela tips och erfarenheter.
Citera
2018-03-05, 16:34
  #18
Medlem
Enda fallet jag vet om var en bekant som sålde och rökte så mycket hasch han bara kunde. Polisen hyrde en lägenhet i ett hus på andra sidan gatan för att kunna fottografera och dokumentera vilka som kom och gick. De avlyssnade hans telefon och punktmarkerade en annan bekant som brukade skjutsa runt honom genom att stanna och kontrollera honom så ofta de såg honom. "Rutinkontroll"
Citera
2018-03-15, 20:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Enda fallet jag vet om var en bekant som sålde och rökte så mycket hasch han bara kunde. Polisen hyrde en lägenhet i ett hus på andra sidan gatan för att kunna fottografera och dokumentera vilka som kom och gick. De avlyssnade hans telefon och punktmarkerade en annan bekant som brukade skjutsa runt honom genom att stanna och kontrollera honom så ofta de såg honom. "Rutinkontroll"

Det där känns som ett ganska standard tillvägagångssätt för aina
Citera
2018-03-16, 00:41
  #20
Medlem
Yr.kands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är mycket snack i den här branschen. Skulle vara oerhört intressant att få veta vad som verkligen har hänt. Konkreta verkliga och sanna fall av övervakning.

Först då kanske vanliga människor kan få upp ögonen för vad som pågår

2 gånger har mitt namn cirkulerat i FUP i samband med narkotikabrottslighet. En av de gångerna blev min post kvarhållen i 2 veckor. Jag förutsätter att i samband med ovanstående att min mobil och att mina dåvarande partners mobiler blivit avlyssnade. Var jag orolig? Nä jag var oskyldig till allt så det fanns ingen anledningen att bli paranoid, men visst är det störande.
Citera
2018-03-16, 17:56
  #21
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yr.kand
2 gånger har mitt namn cirkulerat i FUP i samband med narkotikabrottslighet. En av de gångerna blev min post kvarhållen i 2 veckor. Jag förutsätter att i samband med ovanstående att min mobil och att mina dåvarande partners mobiler blivit avlyssnade. Var jag orolig? Nä jag var oskyldig till allt så det fanns ingen anledningen att bli paranoid, men visst är det störande.
Bra vittnesbörd. Klart intressant. Varför tror du mobilerna var avlyssnade? HAr polisen tagit er någon gång och att det därför finns misstanke om att ni kan begå brott som ger mer än 2 års fängelse?
Citera
2018-04-13, 22:59
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är mycket snack i den här branschen. Skulle vara oerhört intressant att få veta vad som verkligen har hänt. Konkreta verkliga och sanna fall av övervakning.

Först då kanske vanliga människor kan få upp ögonen för vad som pågår

I vilken bransch är det mycket snack?
Citera
2018-04-14, 11:22
  #23
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
I vilken bransch är det mycket snack?
Övervakningsbranschen
Citera
2018-04-14, 11:26
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är mycket snack i den här branschen. Skulle vara oerhört intressant att få veta vad som verkligen har hänt. Konkreta verkliga och sanna fall av övervakning.

Först då kanske vanliga människor kan få upp ögonen för vad som pågår

På ett stort telekomföretag blir man övervakad som anställd eller leverantör. De har sin egen utrustning som injicerar spionmjukvara i din telefon när den campar på deras station och så får de tillgång till vem som ringer dig, din adresslista, vem du ringer till och vad ni snackar om och det lagras i datacentret. Informationen säljs sedan vidare till en stat. Det är så man tjänar pengar numera.

jag ska nämna att det inte spelar någon roll om det är tjänste eller privatSIMkortet. Det räcker att telefonen campar på deras utrustning för att det ska hända. Om Huaweis telefor campar på samma station så blir de också övervakade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback