Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-12-02, 18:20
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
var det priset per skalle? ink vin?

Priset är 3500kr/pers för maten sen ligger dryck på ca 2000 plus lite lull lull. Men glöm inte att

1. Fördrinken är inte inkluderad
2. Dricks
3. Och sen eventuella cigarrer, och efter drickor.



Yes, samma här alla som jag känner är helt förtrollade efter de varit där.
Citera
2020-06-02, 17:33
  #62
Medlem
Doktorphils avatar
jaha, nu har man lyckats boka bord på frantzen i mitten av juli.

alla verkar positiva i denna tråd , nån som varit där på sistånde som kan berätta.

Har bokat menyn , skall ha dricka menyn också , men den beställer man på plats eller ?
För man kunde inte boka den på hemsida
Citera
2020-06-09, 13:14
  #63
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
jaha, nu har man lyckats boka bord på frantzen i mitten av juli.

alla verkar positiva i denna tråd , nån som varit där på sistånde som kan berätta.

Har bokat menyn , skall ha dricka menyn också , men den beställer man på plats eller ?
För man kunde inte boka den på hemsida

Du kommer bli belåten. Mycket belåten.
Och om inte så är du den absolut första som jag har hört som inte är mycket nöjd efter ett besök här. Och då har du säkert något spännande att berätta.

Citera
2020-06-23, 00:06
  #64
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
jaha, nu har man lyckats boka bord på frantzen i mitten av juli.

alla verkar positiva i denna tråd , nån som varit där på sistånde som kan berätta.

Har bokat menyn , skall ha dricka menyn också , men den beställer man på plats eller ?
För man kunde inte boka den på hemsida
Jag var där ganska nyligen. Maten var förstås kanon förutom någon rätt möjligtvis. Men häftigaste var nog stället och helheten. Dryckespaket beställer du på plats medan de serverar de första munsbitarna. Min nota gick på nästan 12000 för två pers. Då tog jag och min fru dryckespaket + ett glas champagne. Du har en väldigt fin upplevelse framför dig.
Citera
2020-06-24, 22:00
  #65
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag var där ganska nyligen. Maten var förstås kanon förutom någon rätt möjligtvis. Men häftigaste var nog stället och helheten. Dryckespaket beställer du på plats medan de serverar de första munsbitarna. Min nota gick på nästan 12000 för två pers. Då tog jag och min fru dryckespaket + ett glas champagne. Du har en väldigt fin upplevelse framför dig.
Åh fy fan!!!!! Och det sagt av en som både uppskattar fine dining, går ut ofta och äter på såna ställen OCH har råd...men det var dyrt!!!
Näe, då föredrar vi Etoile, som fick sin första stjärna nyligen, och som är nytänkande och levererar överraskningar/upplevelser. För 1.500 kr för 16 rätter och 1.200 kr för dryckespaketet får du 9.300 kr över för annat kul!✨
Citera
2020-06-25, 15:39
  #66
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Åh fy fan!!!!! Och det sagt av en som både uppskattar fine dining, går ut ofta och äter på såna ställen OCH har råd...men det var dyrt!!!
Näe, då föredrar vi Etoile, som fick sin första stjärna nyligen, och som är nytänkande och levererar överraskningar/upplevelser. För 1.500 kr för 16 rätter och 1.200 kr för dryckespaketet får du 9.300 kr över för annat kul!✨
Du verkar ha besökt gamla Franzén så då har du iaf testat maten. Jag tycker dock att en trestjärnig restaurang i Stockholm är så pass mycket mathistoria att jag var tvungen att besöka detta mattempel. För restaurangen är verkligen något utöver det vanliga och som en matentusiast med relativt bra budget för att äta ute var det självklart att jag och frugan ska äta bästa tänkbara mat i världens coolaste miljö. Lite fåfänga blir det också med stjärnor kan jag erkänna.

Etoile var jag på häromveckan. Mycket riktigt fantastisk mat och helt klart prisvärt. Hela 24 munsbitar, varav de flesta var exceptionellt bra. Dock vet jag inte om det är så mycket nytänk? De verkar ha dammat av det här med molekylär gastronomi iaf och det var kul tycker jag.
Citera
2020-07-02, 20:17
  #67
Medlem
carminaburanas avatar
Jesus, för 12000 kan man ha en riktigt trevlig vecka utomlnds.
Citera
2020-07-11, 23:50
  #68
Medlem
Doktorphils avatar
Jaha
Då har man varit på Frantzén ,och blivit 13000 fattigare
Värt varenda spänn enligt min mening .

Har ni möjlighet , prova!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback