Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 02:00
  #1
Medlem
Reggaemans avatar
Jag fick ett mail från supporten på en hemsida jag är registrerad på eftersom mitt konto blev hackat, de har nu tillfälligt spärrat mitt konto och ber mig skicka de fyra sista siffrorna i mitt kontokort för att de ska kunna återställa mitt konto, vad för information kan en hemsida få ut av de fyra sista siffrorna på ens bankkort?

Alltså XXXX-XXXX-XXXX-1111

Hittar inget direkt svar på nätet när jag söker, bara vad sista siffran betyder osv men inte vad de fyra sista betyder
Citera
2017-06-29, 02:02
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag fick ett mail från supporten på en hemsida jag är registrerad på eftersom mitt konto blev hackat, de har nu tillfälligt spärrat mitt konto och ber mig skicka de fyra sista siffrorna i mitt kontokort för att de ska kunna återställa mitt konto, vad för information kan en hemsida få ut av de fyra sista siffrorna på ens bankkort?

Alltså XXXX-XXXX-XXXX-1111

Hittar inget direkt svar på nätet när jag söker, bara vad sista siffran betyder osv men inte vad de fyra sista betyder
Ingenting i princip.
Citera
2017-06-29, 19:36
  #3
Medlem
Om man haft mer än ett kort registrerat på en sajt, eller bytt kort, kan de fråga efter de fyra sista för att veta vilket kort som ska återställas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback