Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-28, 22:58
  #1
Medlem
DrDoaks avatar
Min flickvän och jag har varit ihop ett tag och vi har även diskuterat att skaffa barn. Men en ständig källa till konflikter är det här med pengar.

Jag är lite som en Joakim von Anka, jag vill inte använda pengarna utan jag vill samla dem. Nu vill jag inte hålla på och bada i dem som Joakim, men jag tänker att det är viktigt att ha en buffert inför hårdare tider. Flickvännen tycker att jag är snål. Hon vill köpa en dyr bil, ett hus och dyr inredning, eller som hon uttrycker det "livet är till för att levas".

Min tanke kring framtiden är att vi går mot hårdare tider på olika sätt. Vi har dels en bankkris framför oss. Dels fortsätter Sverige bedriva en destruktiv massinvandring av ensamkommande skäggbarn som begår brott etc.
https://nyheteridag.se/riksbankschef...och-politiker/

Det sista jag vill är att äga ett hus när skiten träffar fläkten, och sen se sig själv ekonomiskt utblottad med skulder vida överstigande ens hus värde, kanske även kryddat med ett nytt HVB-hem öppnat intill. Kanske blir man livegen med skulder för livet och fastkedjad i social misär. Det kan ju bli konsekvensen av att huspriser rasar direkt efter en ekonomisk kris, men skulderna inte skrivs av eftersom bankerna har slut på pengar.

Min tanke är mer att skaffa sig en lägenhet och ha ett rum för varje barn, helst en hyresrätt så att man är mobil i händelse av plötslig ghettofiering. Rent politiskt tror jag inte på att man i all oändlighet kan undkomma problemen genom att flytta utan det måste förstås ske en politisk inriktning där man börjar sparka ut vissa grupper (men det är en annan diskussion). Dock så kommer inga förändringar komma inom kort och jag har inget större hopp till Sd, de är alldeles för PK och mesiga, de viker sig ner så fort det börjar blåsa och drevas.

Hur som helst så har flickvännen sagt att om jag fortsätter som jag gör så kan vi inte vara ihop. Dock säger hon att vi kan fortsätta ha sex ändå, kanske för att hon inte pallar hitta ny pojkvän? Hon är rätt så karriärsfokuserad så jag gissar att en älskare kanske är mer hennes stil.

Nu finns det väl mer än en man som tycker att jag kan "plocka russinen ur kakan" genom att ha en sexrelation med mitt ex i så fall. Men jag tror att hon är lite förvirrad och kanske inte vet vad hon vill.

Själv känner jag ju att jag inte ska ljuga för henne och lova något som jag inte kan hålla. Inte heller kan jag leva med att låta mina framtida barn växa upp i total misär för att jag var mesig och ville leva loppan för stunden (alt. inte kunde säga nej).

Jag ser ingen väg ut ur detta annat än att göra slut.

En sak som komplicerar det hela är att flickvännen verkar må dåligt över allt som har sagts för hon gråter ibland när hon tror att jag inte hör. Hon brukar även visa sig nästan naken hemma.

Ska man tolka det som att hon vill backa från det hon vill ha sagt? När vi pratar om det så backar hon inte från kraven dock.

Vad hade ni gjort? Folk som gillar invandring och tror på multikulti får ju förstås också komma med tips.
Citera
2017-06-28, 23:02
  #2
Medlem
den som hotar med att göra slut förtjänar att bli dumpad. vilken jävla idiot. barnsligt beteende
Citera
2017-06-28, 23:03
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
den som hotar med att göra slut förtjänar att bli dumpad. vilken jävla idiot. barnsligt beteende


Exakt, hitta någon mer klok kvinna att dela ditt liv med!
Citera
2017-06-28, 23:08
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Jag ser ingen väg ut ur detta annat än att göra slut.
Det är den korrekta vägen. Klart ni ska fortsätta ha sex om ingen av er mår dåligt av att fortsätta träffas eller kommer göra det den dagen då någon av er avbryter relationen helt pga ny partner.

Jag tycker dock att du har lite fel strategi i ditt övergripande tänk. Du ser till att spara in en buffert, visst. Men sedan har din flickvän rätt i att livet ska levas och vill du spara på något så kan du samla på frimärken eller tennsoldater istället för på pengar.
Citera
2017-06-28, 23:12
  #5
Medlem
Är det just dina pengar som flickvännen vill använda eller kommer hon stå för hälften av fiolerna?
Citera
2017-06-28, 23:31
  #6
Medlem
seriously?s avatar
Du är klok TS! Håll i pengarna och dumpa WT-tjejen, medan du gottar dig i bostadsinvesteringar efter marknadskrashen så sitter ditt ex med Muhammed i ghettot.

Bara att man hotar att göra slut när man inte får bilen man vill ha tyder på riktig omognad. Speciellt när barn har varit på tapeten.
Citera
2017-06-28, 23:37
  #7
Medlem
DigiFlaxs avatar
Ni kanske kan kompromissa lite. Hitta ett billigare hus utanför stan så ni tar lägre risk osv. Man kan ju inte sluta leva helt bara för att vi går mot mörkare tider.
Citera
2017-06-29, 08:52
  #8
Medlem
Hitta nån från Småland, de gillar också att sitta på sina pengar
Citera
2017-06-29, 12:37
  #9
Avstängd
Jag skulle säga att ni får mötas på mitten, ibland så kan det vara tråkigt att bara samla, livet är till för att levas. Men det behöver inte betyda dyr inredning osv. som andra har sagt, om hon hotar med att göra slut så verkar hon inte vara en bra tjej.
Citera
2017-08-09, 21:32
  #10
Medlem
En kompis levde snålt för att spara pengar medans en tjej var "hip" och spenderade pengar på krogen.

Killen hade sparat ihop en mille och sen kom dagen då de skulle köpa lägenhet. Vem tror du betalade? Sen gifte de sig... och nu var hon otrogen...


Hur gick det för TS?
Citera
2017-08-11, 21:22
  #11
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Min flickvän och jag har varit ihop ett tag och vi har även diskuterat att skaffa barn. Men en ständig källa till konflikter är det här med pengar.

Jag är lite som en Joakim von Anka, jag vill inte använda pengarna utan jag vill samla dem. Nu vill jag inte hålla på och bada i dem som Joakim, men jag tänker att det är viktigt att ha en buffert inför hårdare tider. Flickvännen tycker att jag är snål. Hon vill köpa en dyr bil, ett hus och dyr inredning, eller som hon uttrycker det "livet är till för att levas".

Min tanke kring framtiden är att vi går mot hårdare tider på olika sätt. Vi har dels en bankkris framför oss. Dels fortsätter Sverige bedriva en destruktiv massinvandring av ensamkommande skäggbarn som begår brott etc.
https://nyheteridag.se/riksbankschef...och-politiker/

Det sista jag vill är att äga ett hus när skiten träffar fläkten, och sen se sig själv ekonomiskt utblottad med skulder vida överstigande ens hus värde, kanske även kryddat med ett nytt HVB-hem öppnat intill. Kanske blir man livegen med skulder för livet och fastkedjad i social misär. Det kan ju bli konsekvensen av att huspriser rasar direkt efter en ekonomisk kris, men skulderna inte skrivs av eftersom bankerna har slut på pengar.

Min tanke är mer att skaffa sig en lägenhet och ha ett rum för varje barn, helst en hyresrätt så att man är mobil i händelse av plötslig ghettofiering. Rent politiskt tror jag inte på att man i all oändlighet kan undkomma problemen genom att flytta utan det måste förstås ske en politisk inriktning där man börjar sparka ut vissa grupper (men det är en annan diskussion). Dock så kommer inga förändringar komma inom kort och jag har inget större hopp till Sd, de är alldeles för PK och mesiga, de viker sig ner så fort det börjar blåsa och drevas.

Hur som helst så har flickvännen sagt att om jag fortsätter som jag gör så kan vi inte vara ihop. Dock säger hon att vi kan fortsätta ha sex ändå, kanske för att hon inte pallar hitta ny pojkvän? Hon är rätt så karriärsfokuserad så jag gissar att en älskare kanske är mer hennes stil.

Nu finns det väl mer än en man som tycker att jag kan "plocka russinen ur kakan" genom att ha en sexrelation med mitt ex i så fall. Men jag tror att hon är lite förvirrad och kanske inte vet vad hon vill.

Själv känner jag ju att jag inte ska ljuga för henne och lova något som jag inte kan hålla. Inte heller kan jag leva med att låta mina framtida barn växa upp i total misär för att jag var mesig och ville leva loppan för stunden (alt. inte kunde säga nej).

Jag ser ingen väg ut ur detta annat än att göra slut.

En sak som komplicerar det hela är att flickvännen verkar må dåligt över allt som har sagts för hon gråter ibland när hon tror att jag inte hör. Hon brukar även visa sig nästan naken hemma.

Ska man tolka det som att hon vill backa från det hon vill ha sagt? När vi pratar om det så backar hon inte från kraven dock.

Vad hade ni gjort? Folk som gillar invandring och tror på multikulti får ju förstås också komma med tips.

Till att börja med. Om ni nöjer er med en hyresrätt är ni inte mobila för fem öre eftersom bostadsmarknaden inte fungerar marknadsmässigt. Om området du bor i ghettofieras och du vill byta till ett bättre område, vem fan tror du vill byta med dig?

För det andra, köper du en bostadsrätt kommer den inte sjunka i värde. Ja jag var med om krisen 1990, men du vill väl att dina pengar ska öka i värde. En bostad är bland de bästa investeringar du kan göra, iaf om vi pratar Sthlm och inte typ Surahammar.

Mitt råd är: köp en lägenhet, skapa ett riktigt hem. Om ni nu vill leva tillsammans (hur gammal är du TS, förresten?). Se till att träffa en jurist och skriv tydliga papper på vem som äger hur mkt i lägenheten, reglera vem som ska ärva osv. Upprätta samboavtal (motsvarande äktenskapsförord för ogifta) om du har mer materiella tillgångar än henne.
__________________
Senast redigerad av Tjuvhedern 2017-08-11 kl. 21:26.
Citera
2017-08-11, 22:50
  #12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Min flickvän och jag har varit ihop ett tag och vi har även diskuterat att skaffa barn. Men en ständig källa till konflikter är det här med pengar.

Jag är lite som en Joakim von Anka, jag vill inte använda pengarna utan jag vill samla dem. Nu vill jag inte hålla på och bada i dem som Joakim, men jag tänker att det är viktigt att ha en buffert inför hårdare tider. Flickvännen tycker att jag är snål. Hon vill köpa en dyr bil, ett hus och dyr inredning, eller som hon uttrycker det "livet är till för att levas".

Min tanke kring framtiden är att vi går mot hårdare tider på olika sätt. Vi har dels en bankkris framför oss. Dels fortsätter Sverige bedriva en destruktiv massinvandring av ensamkommande skäggbarn som begår brott etc.
https://nyheteridag.se/riksbankschef...och-politiker/

Det sista jag vill är att äga ett hus när skiten träffar fläkten, och sen se sig själv ekonomiskt utblottad med skulder vida överstigande ens hus värde, kanske även kryddat med ett nytt HVB-hem öppnat intill. Kanske blir man livegen med skulder för livet och fastkedjad i social misär. Det kan ju bli konsekvensen av att huspriser rasar direkt efter en ekonomisk kris, men skulderna inte skrivs av eftersom bankerna har slut på pengar.

Min tanke är mer att skaffa sig en lägenhet och ha ett rum för varje barn, helst en hyresrätt så att man är mobil i händelse av plötslig ghettofiering. Rent politiskt tror jag inte på att man i all oändlighet kan undkomma problemen genom att flytta utan det måste förstås ske en politisk inriktning där man börjar sparka ut vissa grupper (men det är en annan diskussion). Dock så kommer inga förändringar komma inom kort och jag har inget större hopp till Sd, de är alldeles för PK och mesiga, de viker sig ner så fort det börjar blåsa och drevas.

Hur som helst så har flickvännen sagt att om jag fortsätter som jag gör så kan vi inte vara ihop. Dock säger hon att vi kan fortsätta ha sex ändå, kanske för att hon inte pallar hitta ny pojkvän? Hon är rätt så karriärsfokuserad så jag gissar att en älskare kanske är mer hennes stil.

Nu finns det väl mer än en man som tycker att jag kan "plocka russinen ur kakan" genom att ha en sexrelation med mitt ex i så fall. Men jag tror att hon är lite förvirrad och kanske inte vet vad hon vill.

Själv känner jag ju att jag inte ska ljuga för henne och lova något som jag inte kan hålla. Inte heller kan jag leva med att låta mina framtida barn växa upp i total misär för att jag var mesig och ville leva loppan för stunden (alt. inte kunde säga nej).

Jag ser ingen väg ut ur detta annat än att göra slut.

En sak som komplicerar det hela är att flickvännen verkar må dåligt över allt som har sagts för hon gråter ibland när hon tror att jag inte hör. Hon brukar även visa sig nästan naken hemma.

Ska man tolka det som att hon vill backa från det hon vill ha sagt? När vi pratar om det så backar hon inte från kraven dock.

Vad hade ni gjort? Folk som gillar invandring och tror på multikulti får ju förstås också komma med tips.
Hyresrätt och vilja förvalta sitt kapital är två motsatser .. just sayin'...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback