Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-30, 02:52
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag blir så förbannad på att man fortfarande håller på med detta. Det spelar väl för fan ingen roll vad man jobbar med, har man gjort fel så har man gjort fel, punkt och jävla slut! Varför ska en som kör bil i tjänsten få rabatt, medan en som behöver bil för att ta sig till jobbet inte få det?

Som chaufför är jag helt beroende av körkortet för att kunna jobba, då jag heller inte har kunnat jobba en månad har jag faktiskt förlorat ekonomiskt i form av utebliven lön. Så jämförelsen du drar är inte rättvis för min del iaf.
Även de som behöver bil för att ta sig till jobbet kan få rabatt beroende på hur långt man har till jobbet osv...

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kan den anställde inte uppfylla dessa krav så är det bara att ta tjänstledigt eller jobba med annat så länge som körkortsindragningen gäller.

Hade jag förlorat mitt jobb och tvingats gå på bidrag så hade det varit bättre tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur påtalade du detta, skrev arbetsgivaren ett intyg som du bifogade, eller?

Ja precis, Jag skrev hur återkallelsen påverkar mitt jobb situation och bifogade intyget.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Utan videobevis går det aldrig vidare till åtal. Om den åtalade väljer att anlita advokat så brukar åklagaren få svårt att vinna med enbart polismannens ord. Det krävs bland annat att polisen är placerad vid sidan om och inte rakt bakom bilen för att säkert kunna intyga om bilisten kört mot rött och måste specifiera på en meter när exakt var bilen befanns sig när signalen slog om till rött.

En framliden bekant som var advokat hade ibland denna typ av uppdrsg där denne skulle rädda körkortet för de som råkat köra på rött och som var så täta att de hade råd med bra advokat. De vann i princip alla sådana rättegångar eftersom video var ovanligt då och åklagarna ofta dåligt förberedda.

Får hoppas det. Åklagaren i detta fall hade iaf bråttom med att utfärda strafföreläggandet, tog knappt 72h så hade jag fått hem det.
Vet inte om det är lönt med advokat numera då jag redan hunnit få tillbaka körkortet och bötesbeloppet är ungefär vad min advokat debiterar per timme...
Citera
2017-07-30, 09:32
  #26
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marleys
Som chaufför är jag helt beroende av körkortet för att kunna jobba, då jag heller inte har kunnat jobba en månad har jag faktiskt förlorat ekonomiskt i form av utebliven lön. Så jämförelsen du drar är inte rättvis för min del iaf.
Även de som behöver bil för att ta sig till jobbet kan få rabatt beroende på hur långt man har till jobbet osv...



Hade jag förlorat mitt jobb och tvingats gå på bidrag så hade det varit bättre tycker du?



Ja precis, Jag skrev hur återkallelsen påverkar mitt jobb situation och bifogade intyget.



Får hoppas det. Åklagaren i detta fall hade iaf bråttom med att utfärda strafföreläggandet, tog knappt 72h så hade jag fått hem det.
Vet inte om det är lönt med advokat numera då jag redan hunnit få tillbaka körkortet och bötesbeloppet är ungefär vad min advokat debiterar per timme...
Ja? Då får du väl se till att köra som normalt folk och inte förlora körkortet, svårare än så är det inte.
Du talar om att jämförelsen inte är rättvis, hur rättvist tycker du att det är om du slipper/får kortare körkortsindragning mot den som inte kan skriva ett lipbrev till Transportstyrelsen för att h*n har ett annat jobb? Samma brott, samma konsekvens!

Varför skulle du gå på bidrag? Har du försatt dig själv i situationen så ska du fan inte ha några bidrag heller! Ta ut din semester eller sätt dig utanför Konsum med en mugg.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback