Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 20:30
  #1
Medlem
Har bokat biljetter i januari men svårt att hitta vettigt hotell

Någon som varit där och har tips på bra hotell med all inklusive med vettigt pris?
Citera
2017-06-28, 23:38
  #2
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Har bokat biljetter i januari men svårt att hitta vettigt hotell

Någon som varit där och har tips på bra hotell med all inklusive med vettigt pris?

Vad är vettigt pris?

Generellt gäller väl;
- Högt pris = Bra
- Lågt pris = Mindre bra

Riu brukar hålla OK nivå, tex
http://www.tui.se/resa/spanien/tener.../pc-000057589/
Citera
2017-06-29, 04:47
  #3
Medlem
Heauxms avatar
Hotell jacaranda var jag på, riktigt nice. Dock är drinkarna förjävliga och det är stökigt i matsalen vid högsäsong men annars ligger det jävligt bra till, det är rent fint och sjukt nära till havet,kommunikation, sevärdheter etc.
Citera
2017-07-21, 20:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Har bokat biljetter i januari men svårt att hitta vettigt hotell

Någon som varit där och har tips på bra hotell med all inklusive med vettigt pris?

Varför all inclusive?

En del av nöjet är ju att handla mat och dryck i närmaste supermercado!
Citera
2018-02-23, 12:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Varför all inclusive?

En del av nöjet är ju att handla mat och dryck i närmaste supermercado!


Det tyckte jag med när jag inte hade småbarn. Under småbarns åren reste jag gärna till ett All Inklusive hotell och nu när barnen är äldre bokar jag hellre en lägenhet och lagar min egen mat eller går ut på resturang. Men alla är vi olika och är i olika stadier i livet och därför har olika krav.
Citera
2018-03-01, 01:04
  #6
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtainRoyal
Det tyckte jag med när jag inte hade småbarn. Under småbarns åren reste jag gärna till ett All Inklusive hotell och nu när barnen är äldre bokar jag hellre en lägenhet och lagar min egen mat eller går ut på resturang. Men alla är vi olika och är i olika stadier i livet och därför har olika krav.
Det är dessutom en ekonomisk fråga många gånger.

Jag ska åka i mars, hur är vädret då?
Citera
2019-11-11, 22:26
  #7
Medlem
Jag undrar också lite över Teneriffa och med barnfamilj. Hur ska man resa dit tycker ni? Los Amercias och Los Christianos gäller:

1. Charter eller inte med mat inräktnat, eller köpa själv och laga / äta ute?
2. Hyra hus via AirBnb eller ta det som resebolagen rekommenderar med hela paketet
3. Vilka hotell rekommenderar ni?
4. Vad kan man göra där med barnfamiljer?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2851697

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback