Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-20, 09:15
  #61
Medlem
Fenjal888s avatar
Precis som Max-gainz skriver kan det bero på mycket, och misstänker också att du kanske ätit innan testet? Man skall *egentligen* mäta på fastande mage. För 95 vilopuls är brutalt högt. Vi hade en kille här på jobbet och dog av plötslig hjärtattack. Han hade liknande vilopuls och blodtryck men han har också lite tjockare (närmare 115 kg). 35 år gammal.

Jag skulle säga att du kan GLÖMMA andra prepp än just testosteron. Ät mycket grönsaker (riktiga grönsaker. Broccoli, brysselkål. Ingen jävla tomat och gurka). Mycket vatten. Motionera LÄTT, alltså promenader 2-3 gånger i veckan på 20-30 minuter. Ta det lugnt med den högintensiva träningen.

Gör ett nytt test snart igen och bekräfta att värdet är rätt, för om du fortsätter i den här takten kommer du inte leva förbi 40 års ålder.
Citera
2017-07-20, 09:33
  #62
Medlem
Jaggermeisters avatar
Drog i mig en gainer på 800kcal, 125g carbs, 25g protein o lite fett i den ca 1,5 timma innan. Röker inte, snusar bara. Är inte alls stressad öht

Tack för råden. Ska köra lite light cardio för att sedan följa upp.

Nu på morgonen innan jag har ätit något så har jag min vanliga puls 70-75.
__________________
Senast redigerad av Jaggermeister 2017-07-20 kl. 09:37.
Citera
2017-07-20, 09:58
  #63
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Fick iofs såhär hög vilopuls på min dbol 40mg kur oxå.

Det är definitivt en klar varningssignal. Avvakta all konditionsträning, annat än promenader, tills alla preparat gått ur din kropp. Alltså ska du inte "trappa upp" konditionsträningen utan ligga lågt på den fronten.

Gå och kolla ditt hjärta efter att du kört klart din nuvarande kur. Innan du ens funderar på att hoppa på nästa kur så bör du få till ett ultraljud.

Hjärtpåverkan tillhör nog, så här på en höft, top 3 av de allvarligaste biverkningarna man kan få. Och då ska det betänkas att en inte oväsentlig del av befolkningen går runt med dolda hjärtfel som de inte har en aning om. Prepar man med de förutsättningarna så kan det gå riktigt illa.
__________________
Senast redigerad av Hypotesus 2017-07-20 kl. 10:08.
Citera
2017-07-20, 20:38
  #64
Medlem
Jaggermeisters avatar
Jag tror nog fan att det är när jag sveper en gainer min puls skenar iväg o slår snabbt o hårt..

Den är serious mass från opt nutrition, tar 1 skopa istället för 2.. är det normalt eller?
Citera
2017-07-20, 23:40
  #65
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag tror nog fan att det är när jag sveper en gainer min puls skenar iväg o slår snabbt o hårt..

Den är serious mass från opt nutrition, tar 1 skopa istället för 2.. är det normalt eller?

Får du samma reaktion när du sveper en gainer när du inte preppar? I så fall kan du ge dig fan på att det inte är "serious mass" från "opt nutrition" som är boven i dramat.

Nog för att det händer i saker i kroppen när man äter men får man kraftig hjärtpåverkan av en gainer då är det nått som är fel.
Citera
2017-07-20, 23:58
  #66
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Får du samma reaktion när du sveper en gainer när du inte preppar? I så fall kan du ge dig fan på att det inte är "serious mass" från "opt nutrition" som är boven i dramat.

Nog för att det händer i saker i kroppen när man äter men får man kraftig hjärtpåverkan av en gainer då är det nått som är fel.
Googlade på det, och jag är inte den ända som reagerar så. Har mätt flera gånger idag, och pulsen landar på 70-75BPM.

Har även gjort EKG för ca 1 år sedan, inga fel där. Det enklaste svaret är oftast det rätta svaret.
Citera
2017-07-21, 10:56
  #67
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Googlade på det, och jag är inte den ända som reagerar så. Har mätt flera gånger idag, och pulsen landar på 70-75BPM.

Har även gjort EKG för ca 1 år sedan, inga fel där. Det enklaste svaret är oftast det rätta svaret.

Bra att din puls lugnat ner sig. Men 25%:igt pulspåslag av serious mass...ja..det låter osannolikt. Isf är det något annat än carbs och protein i den produkten. Det är ungefär ett pulspåslag i samma storleksordning som 30 mg efedrin.
Citera
2017-07-21, 12:06
  #68
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Bra att din puls lugnat ner sig. Men 25%:igt pulspåslag av serious mass...ja..det låter osannolikt. Isf är det något annat än carbs och protein i den produkten. Det är ungefär ett pulspåslag i samma storleksordning som 30 mg efedrin.
Är nog en blandning mellan massa carbs o fett, samt nervositet när jag satt på apoteket och skulle mäta. Har typ en mild torgskräck.. Här hemma så ligger pulsen på ca 75. Nåja,jag ska följa detta iallafall för att vara säker

Ska snart iväg till gymmet där det blir Bröst, Axlar o triccarna Käkade panerad rödspätta med potatis och en mumsig dressing!
Citera
2017-07-21, 15:30
  #69
Medlem
Jaggermeisters avatar
Update

Mår jätte bra, träningen går skitbra tycker jag. Allt flyter på som det ska Har ätit 0,5mg Adex EoD nu i en vecka, och tänker sänka till 0,25mg EoD igen. Nu den 25e så bokar jag Werlabs prov på Östradiol.

Tankar om Dbol blast börjar dyka upp igen nu när löningen närmar sig.. Funderar på 30mg Dbol i 30 dagar.. Jag tror även att jag skippar Trenbolone blasten också, då jag anser att jag är inte tillräckligt erfaren och inte vältränad nog för att kliva på det preppet.. Hög chans att jag sliter av något muskelfäste eller liknande med tanke på hur anabol preppet är gentemot Testo.. Kanske lägger in EQ senare in i kuren.

Har även bokat tid hos en läkare på VC ang mina axlar.. Det gör väldigt ont i vissa bröst och axlar övningar, alltid på 1settet när jag sänker stången mot bröstet så knakar det till så ini helvete och det gör skit ont.. Snedbänk är big no no, kan bara köra med stången där.. Skitdrygt.. Tid på VC 4e aug

Passet idag gick bra, fick bra kontakt med både axarna och bröstet.

Bröst
Bänkpress: 4set, ~7 reps
Hantelpress: 3set, ~7 reps
Cables upward: 2set, 10 reps
Snedbänk: 2set, ~10 reps
Axlar
Sittande militärpress: 3set, 10-15 reps
Axelpress: 2set, ~10 reps
Axelpress maskin: 3set, 10-15reps
Hantlar sidolyft: 3set, ~8 reps
Och lite triceps övningar som avslutning
Citera
2017-07-26, 12:46
  #70
Medlem
Jaggermeisters avatar
update
Tjena. Det där med pulsen försvann inte riktigt helt, och det har inget med gainer o göra. Vilopulsen pendlar mellan 95-100, t.om när jag går o lägger mig för att sova.

Jag är nu påväg till akutmottagningen för att kolla upp detta. Återkommer efteråt.
Citera
2017-07-26, 14:19
  #71
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
update
Tjena. Det där med pulsen försvann inte riktigt helt, och det har inget med gainer o göra. Vilopulsen pendlar mellan 95-100, t.om när jag går o lägger mig för att sova.

Jag är nu påväg till akutmottagningen för att kolla upp detta. Återkommer efteråt.

Om du har nått vett i skallen så berättar du för läkaren att du skjuter i dig 500 mg testo varje vecka när du är där. Vet inte läkaren om det så har läkaren inte tillgång till all relevant information och det kan i värsta fall kosta dig livet.

Och så ger du fan i det där tramset med att köra orala.
Citera
2017-07-26, 14:40
  #72
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Om du har nått vett i skallen så berättar du för läkaren att du skjuter i dig 500 mg testo varje vecka när du är där. Vet inte läkaren om det så har läkaren inte tillgång till all relevant information och det kan i värsta fall kosta dig livet.

Och så ger du fan i det där tramset med att köra orala.
Kommer inte berätta det för läkaren. Står på subutex och den kommer ryka om läkaren får reda på det och för vidare det till mottagningen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback