Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-28, 18:30
  #1
Medlem
Illusioners avatar
Snackades ju lite löst om att köra Scorito istället för den traditionella tipstävlingen. Om inte annat så tycker jag Scorito ser rätt trevligt ut när det skiter sig i VG.

Man har alltså ett lag bestående av 20 cyklister och inför varje etapp väljer man 9 av dessa (varav en kapten).

Har Grisbrottaren rent utav redan skapat en liga tro?

https://www.scorito.com
2017-06-28, 19:23
  #2
Medlem
rainbowias avatar
Detta ska jag vara med på. Låter som en bra ersättning av cykeltipset.
2017-07-11, 00:02
  #3
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det såg rätt bra ut ett tag och särskilt under spurtetapperna, men igår tappade jag fem av de tjugo jag började med – Porte, Thomas, Demare, Majka och Trentin. Eftersom jag tidigare tappat Valverde och Sagan, är jag nu nere på 13 åkare kvar.
Det blir att sätta in spurtare på bergsetapperna och bergsgetter på platten.
2017-07-19, 15:26
  #4
Medlem
Grisbrottarens avatar
Tänkte klaga redan igår, men idag har det nått det löjligas nivå när Pinot och Kittel vikit in klotsarna.
Nu har jag bara tio åkare kvar och slåss febrilt för att få behålla min fjärdeplats med ett helt koppel flåsande i nacken.
2017-07-19, 15:33
  #5
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Tänkte klaga redan igår, men idag har det nått det löjligas nivå när Pinot och Kittel vikit in klotsarna.
Nu har jag bara tio åkare kvar och slåss febrilt för att få behålla min fjärdeplats med ett helt koppel flåsande i nacken.

Jag har bara 9 kvar Glömde även att byta lag så Bardet är på avbytarbänken.
2017-07-22, 20:55
  #6
Medlem
Ostrobothnias avatar
Äscha, gick all in på Roglic idag men det blev en miss - läste ngnstans att den första biken inte växlade... LottoNL känns som de ofta har massa misstyg som osar inkompetens.
2017-07-26, 11:08
  #7
Medlem
Grisbrottarens avatar
I tipstävlingen för Touren avgick – föga förvånande – TeamHank med en överlägsen seger. Även de övriga medaljörerna var höll tämligen god marginal till de bakomvarande vattenbärarna.
Grattis till alla tre!

Resultatet kommer troligen att finnas kvar på sajten, men förtjänar att redovisas även här.
1 TeamHank 5.626
2 illusiner 5.034
3 Ostrobothnia 5.020
4 Grisbrottaren 4.021
5 Pancev 3.800
6 Epole 3.692
7 ccma 3.581
8 rainbowia 3.354
9 Snowfred 3.135
10 Laszlo K 2.681
11 Jensynen 2.651
Tilläggas ska att ett par tävlande lade av efter halva tävlingen och slutade ta ut nya lag för varje etapp, vilket gör att skuggan inte ska falla fullt så mörk över de sista som resultatlistan kan ge sken av.

Tack alla för gott deltagande och välkomna åter i Vueltan, som öppnar för registrering den 3:e augusti!
https://www.scorito.com/cycling-manager/vuelta-2017
2017-07-26, 17:27
  #8
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
I tipstävlingen för Touren avgick – föga förvånande – TeamHank med en överlägsen seger. Även de övriga medaljörerna var höll tämligen god marginal till de bakomvarande vattenbärarna.
Grattis till alla tre!

Resultatet kommer troligen att finnas kvar på sajten, men förtjänar att redovisas även här.
1 TeamHank 5.626
2 illusiner 5.034
3 Ostrobothnia 5.020
4 Grisbrottaren 4.021
5 Pancev 3.800
6 Epole 3.692
7 ccma 3.581
8 rainbowia 3.354
9 Snowfred 3.135
10 Laszlo K 2.681
11 Jensynen 2.651
Tilläggas ska att ett par tävlande lade av efter halva tävlingen och slutade ta ut nya lag för varje etapp, vilket gör att skuggan inte ska falla fullt så mörk över de sista som resultatlistan kan ge sken av.

Tack alla för gott deltagande och välkomna åter i Vueltan, som öppnar för registrering den 3:e augusti!
https://www.scorito.com/cycling-manager/vuelta-2017

Tack själv. Blev lite statiskt läge där man körde "spurtarna" på spurtetapperna och GC-rävarna på de tuffa etapperna (så länge de var kvar). Nu vet man hur spelet funkar, kommer tillbaks till Vueltan. Grattis förresten till er på pallen
2017-08-14, 16:11
  #9
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag har skapat en liga – aka pool – även för Vueltan och inbjudningar har gått ut via mejl till alla som var med under Touren tidigare i sommar.
Alla med FB-konto är välkomna att delta och man kan gå med via den här länken:
https://www.scorito.com/cycling-mana...d-8694cba93238
2017-08-26, 18:25
  #10
Medlem
Ostrobothnias avatar
Känns som man lappar ihop ett flygplan med tejp varje gng Scoito laget ska ut på arenan, gick över förväntan idag - mest fö att jag glömde byta gårdagens lag
2017-08-26, 19:18
  #11
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Känns som man lappar ihop ett flygplan med tejp varje gng Scoito laget ska ut på arenan, gick över förväntan idag - mest fö att jag glömde byta gårdagens lag
Jag gjorde genidraget att inte ta ut Alaphilippe idag.
2017-08-26, 21:31
  #12
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Känns som man lappar ihop ett flygplan med tejp varje gng Scoito laget ska ut på arenan, gick över förväntan idag - mest fö att jag glömde byta gårdagens lag

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag gjorde genidraget att inte ta ut Alaphilippe idag.

Bra där Ostronet 😃

Jag hade själv topp-3 idag. Samtliga satta på avbytarbänken för dagen 🙁
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback