Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-28, 17:16
  #1
Medlem
flykick666s avatar
Tja
Blev antagen till LARO idag (Tack som fan) men har idag köpt lite grejer oxo... Har varit rätt ren ett tag, men tog horse fredag,lördag,söndag och måndag. Igår var jag clean men köpte idag. För 3 min sen fick jag reda på att jag blev antagen till LARO imorgon halv 10. Så min fråga, kan jag knarka upp min sista 0,3-4 under kvällen eller kommer jag få värsta avtändning i morgon. Ska börja med 2mg, vänta en timme och ta en 2a till efter det på mottagningen. Vill gärna göra upp med heroin för gott, och denna sista biten hade varit underbart att använda. Jag röker det, snortar inte och har övrigt inga ATs från att inte röka, till exempel igår.

Snabba svar gärna
Citera
2017-06-28, 17:19
  #2
Medlem
flykick666s avatar
kan nämnas att jag redan rökt en 0,4a idag, så att jag kommer vara helt ren gäller ju inte... Men är det chill om jag rökar det sista säg 6-8 timmar innan jag drar dit?
Citera
2017-06-28, 17:19
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Måste man inte ha varit ren en period innan man börjar på det?
Citera
2017-06-28, 17:21
  #4
Medlem
flykick666s avatar
tydligen inte. Hade mitt intromöte idag och blev antagen på en gång, så det var inga problem
Citera
2017-06-28, 17:22
  #5
Medlem
flykick666s avatar
det jag mest är orolig för är om jag kommer få at om jag rökar upp mitt sista under kvällen eller om det är chill att jag kör det sista jag har
Citera
2017-06-28, 17:23
  #6
Medlem
flykick666s avatar
det jag mest oroar mig över är om jag kommer få värsta at imorgon om jag rökar upp mitt sista under kvällen
Citera
2017-06-28, 17:27
  #7
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Tja
Blev antagen till LARO idag (Tack som fan) men har idag köpt lite grejer oxo... Har varit rätt ren ett tag, men tog horse fredag,lördag,söndag och måndag. Igår var jag clean men köpte idag. För 3 min sen fick jag reda på att jag blev antagen till LARO imorgon halv 10. Så min fråga, kan jag knarka upp min sista 0,3-4 under kvällen eller kommer jag få värsta avtändning i morgon. Ska börja med 2mg, vänta en timme och ta en 2a till efter det på mottagningen. Vill gärna göra upp med heroin för gott, och denna sista biten hade varit underbart att använda. Jag röker det, snortar inte och har övrigt inga ATs från att inte röka, till exempel igår.

Snabba svar gärna
Minst 24 timmar är det rekommenderat att vänta. Helst mer. Du bör hur som helst vänta tills du börjar få obehagliga abstinenssymtom innan du tar det, det är en bra tumregel. Men det är väldigt individuellt hur man reagerar kring abstinens, beroende på din kropp, hur länge du har kört, tolerans och annat. När jag började LARO kom jag dit så abstinent att jag inte kunde behålla suben under tungan, för jag nös och gäspade som en idiot så allt flög ut över jackan. Så be prepared
Citera
2017-06-28, 17:29
  #8
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Måste man inte ha varit ren en period innan man börjar på det?
Nej, man måste inte det längre. Men man bör i överlag vara det, även om det är ytterst få som klarar det.
Citera
2017-06-28, 17:33
  #9
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Måste man inte ha varit ren en period innan man börjar på det?
det är just det man INTE ska vara.. då har man inte problemen för att få börja på LARO.
det sa dom när jag ringde..
Citera
2017-06-28, 18:01
  #10
Medlem
dreggells avatar
Laro?
Citera
2017-06-28, 18:21
  #11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Laro?

Läkemedelsassisterad rehabilitering vid opiatberoende. Alltså utskrift av buprenorfin eller metadon till folk som är beroende av opiater, så de håller sig friska och kan få ett drägligare liv.
Citera
2017-06-28, 18:22
  #12
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Läkemedelsassisterad rehabilitering vid opiatberoende. Alltså utskrift av buprenorfin eller metadon till folk som är beroende av opiater, så de håller sig friska och kan få ett drägligare liv.


Tack för info Ibland är FB snabbare och bätttre än google !
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback