Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 16:57
  #1
Medlem
Hej.

Har utvecklat en fascination för den ljuva Brasilianska drinken Caipirinha, men har hittills bara druckit den efter fuskrecept (med whisky, rom eller vodka istället för cachaça). Men jag har hört att drinken är ännu mer fantastisk om den görs på ett autentiskt brasilianskt vis.

Så vet någon här någon bra bar i Stockholm som gör äkta Caipirinha med cachaça? Det kan vara dyrt, tycker nämligen att en sån upplevelse är värd att lägga pengar på.
Citera
2017-06-28, 17:03
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Hej.

Har utvecklat en fascination för den ljuva Brasilianska drinken Caipirinha, men har hittills bara druckit den efter fuskrecept (med whisky, rom eller vodka istället för cachaça). Men jag har hört att drinken är ännu mer fantastisk om den görs på ett autentiskt brasilianskt vis.

Så vet någon här någon bra bar i Stockholm som gör äkta Caipirinha med cachaça? Det kan vara dyrt, tycker nämligen att en sån upplevelse är värd att lägga pengar på.

http://botecodasilvania.se/ ska tydligen göra det (och samtidigt ha Sveriges kanske fulaste sajt!):

Citat:
Slutligen har vi den bästa ”Caipirinha” utanför Brasilien, drinken som får dig att i tanken uppleva Brasilien, värmen, samban och fotbollen.

Om du får för dig att testa får du gärna återrapportera, har själv blivit frälst av drinken efter att ha varit i Rio i höstas
Citera
2017-06-28, 17:47
  #3
Medlem
Europes avatar
Personligen tycker jag den är klart godare med vodka (den brukade gå att istället köpa med vodka när jag var i Brasilien, även om den då var dyrare).
Citera
2017-06-28, 19:34
  #4
Medlem
Min upplevelse av Caipirinhas som beställs på Stockholms krogar och barer har varit idel besvikelser. Till och med Gondolens mixologer misslyckas med att få till den perfekt. Därför menar jag att Stockholms bästa Caipirinha - den gör man själv! Har alltid Cachaca hemma. Annars är det en drink som bör avnjutas i dess rätta miljö - dvs på en taverna intill Copacabana, vilket jag tänker göra nästa vecka
Citera
2017-06-28, 23:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Min upplevelse av Caipirinhas som beställs på Stockholms krogar och barer har varit idel besvikelser. Till och med Gondolens mixologer misslyckas med att få till den perfekt. Därför menar jag att Stockholms bästa Caipirinha - den gör man själv! Har alltid Cachaca hemma. Annars är det en drink som bör avnjutas i dess rätta miljö - dvs på en taverna intill Copacabana, vilket jag tänker göra nästa vecka
Livet som student är fan bra orättvist! Ska dock prova på den där Brasilianska restaurangen och avsluta med en ÄKTA Caipirinha!
Citera
2017-07-04, 20:46
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Personligen tycker jag den är klart godare med vodka (den brukade gå att istället köpa med vodka när jag var i Brasilien, även om den då var dyrare).

Då är det en caprinoska.

På boteco, nere vid kungsholmstrand är det brassar som står i baren. Självklart gör dom drinken på cahaca.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback