Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 15:09
  #1
Medlem
nomis.1s avatar
Tycker det här är riktigt fascinerande, tänker dela med mig utav två konkreta exempel.

Låt oss säga att du du har en fest planerad under lördag kväll men på lördag morgon vaknar du upp med ett tänk som känns "grått", typ att denna dagen inte kommer bli som du tänkt dig eller hoppats på. På kvällen några timmar innan festen bekräftas din tanke om kvällen då det plötsligt börjar regna samtidigt som du får reda på att festen blivit inställd, (inte pga regnet) för att poängtera. [Inomhusfest].

Om man å andra sidan vaknar upp med ett jättepositivt mindset så bara flyter allting på.

Detta har varit tydligt har jag märkt, så att det är en slump skulle jag inte vilja påstå.

Ett annat exempel är ju att människor upplevs vara kalla mot dig om mindsetet är dåligt annars är alla glada och världen känns varm.

Vad tror ni?
Citera
2017-06-28, 15:29
  #2
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag tror att du är lite förvirrad. Kan inte exakt sätta fingret på varför men förvirrad är du iaf.
Klart man kan manupilera universum.


Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Tycker det här är riktigt fascinerande, tänker dela med mig utav två konkreta exempel.

Låt oss säga att du du har en fest planerad under lördag kväll men på lördag morgon vaknar du upp med ett tänk som känns "grått", typ att denna dagen inte kommer bli som du tänkt dig eller hoppats på. På kvällen några timmar innan festen bekräftas din tanke om kvällen då det plötsligt börjar regna samtidigt som du får reda på att festen blivit inställd, (inte pga regnet) för att poängtera. [Inomhusfest].

Om man å andra sidan vaknar upp med ett jättepositivt mindset så bara flyter allting på.

Detta har varit tydligt har jag märkt, så att det är en slump skulle jag inte vilja påstå.

Ett annat exempel är ju att människor upplevs vara kalla mot dig om mindsetet är dåligt annars är alla glada och världen känns varm.

Vad tror ni?
Citera
2017-06-28, 17:29
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Vad tror ni?
Jag tror inte. Jag vet.

Jag vet att du låter yttre faktorer påverka dig i en alltför stor grad och när du ibland har provat att leva som resten av oss gör, genom att inte bry dig så mycket om folk, väder, händelser och fä, så inbillar du dig att du "manipulerar universum".

Le mot världen - alltid retar det någon.
Citera
2017-06-28, 17:37
  #4
Medlem
Ok. För mig fungerar det annorlunda. Det är bara om jag under dagen glömmer att det ska vara fest på kvällen som festen blir bra.
Citera
2017-06-28, 21:19
  #5
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det du beskriver är ju Law of attraction som är rätt stort inom new age. Law of attraction, eller attraktionslagen, bygger i korthet på tron att universum svarar på ens tankar och att allt är möjligt bara man tänker och känner på rätt sätt. Kolla upp det.
Citera
2017-06-29, 01:12
  #6
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag tror att du är lite förvirrad. Kan inte exakt sätta fingret på varför men förvirrad är du iaf.
Klart man kan manupilera universum.

Utifrån hur jag uttrycker mig eller hur menar du?
Citera
2017-09-09, 08:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Tycker det här är riktigt fascinerande, tänker dela med mig utav två konkreta exempel.

Låt oss säga att du du har en fest planerad under lördag kväll men på lördag morgon vaknar du upp med ett tänk som känns "grått", typ att denna dagen inte kommer bli som du tänkt dig eller hoppats på. På kvällen några timmar innan festen bekräftas din tanke om kvällen då det plötsligt börjar regna samtidigt som du får reda på att festen blivit inställd, (inte pga regnet) för att poängtera. [Inomhusfest].

Om man å andra sidan vaknar upp med ett jättepositivt mindset så bara flyter allting på.

Detta har varit tydligt har jag märkt, så att det är en slump skulle jag inte vilja påstå.

Ett annat exempel är ju att människor upplevs vara kalla mot dig om mindsetet är dåligt annars är alla glada och världen känns varm.

Vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det du beskriver är ju Law of attraction som är rätt stort inom new age. Law of attraction, eller attraktionslagen, bygger i korthet på tron att universum svarar på ens tankar och att allt är möjligt bara man tänker och känner på rätt sätt. Kolla upp det.
Attraktionslagen. Det går inte att manipulera universum. Det är som sagt var universum som svarar på dina tankar. Det pekar ju helt klart på fördelen med positiva tankar. Har du tänkt på att det kanske är universum som manipulerar dig? Du kanske inte är så jävla viktig som du tror.
Citera
2017-09-09, 11:27
  #8
Medlem
SituationReports avatar
Minsta motståndets lag. Följ naturens röda tråd, följ strömmen så slipper du simma motströms.

Tänka positivt innebär att du byter riktning på din kropp, det är givetvis bra om den pekar uppåt, men det är inte nödvändigtvis det bästa för den om världen går åt andra hållet. Fast bättre än om båda pekar nedåt mot helvetet.

Ibland är det bättre att simma sidledes genom livet en bit, tills man kommer till en ström som går åt samma håll som din kropp. Då blir allt lätt igen och man kan rida på vågorna tills de ebbat ut.

Rinse and repeat.

Dåligt jobb? Simma iväg och leta efter ett bättre jobb som passar dig. Genom att hoppa mellan strömmarna i livet så kan man optimera sin väg upp mot himmelriket.

Står du i en brinnande bur? Positivt tänkande är kanske inte alltid det bästa. Bättre att öppna buren och gå ur den först.
__________________
Senast redigerad av SituationReport 2017-09-09 kl. 11:32.
Citera
2017-09-09, 12:25
  #9
Medlem
Amatörpsykolog!

The reasonable man adapts himself to the world;
the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore, all progress depends on the unreasonable man.


George Bernard Shaw

Minsta motståndets lag skall man följa om man är nöjd och tycker att allting är perfekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback