Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 13:28
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6726714

"Flera klubbarrangörer och DJ:s har valt att ställa in sina event på en krog i Göteborg sedan det kommit fram att en av krogens delägare är sverigedemokratisk politiker."

Gör dem rätt?
Citera
2017-06-28, 13:40
  #2
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6726714

"Flera klubbarrangörer och DJ:s har valt att ställa in sina event på en krog i Göteborg sedan det kommit fram att en av krogens delägare är sverigedemokratisk politiker."

Gör dem rätt?

Sverige har aldrig varit rättvis på det sättet. Här råder krig, så gör ont mot vänstern och PK-liberalerna. Det är det normala förhållningsättet.
Citera
2017-06-28, 15:06
  #3
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Det står väl dessa batikhipsters fritt att arrangera sin klubb någon annanstans. Själv går jag nog dit nästa gång jag är i Göteborg och stödköper ett par stor stark för att stå upp för rätten till sin politiska åskådning.

Den gode Karl reagerade och svarade på helt rätt sätt. Självklart kommer inte klubb-hensen komma och diskutera och nyansera sin syn på sverigedemokrater, det är enklare att sitta i kollektivet och prata med själsfränderna om hur onda alla som röstar höger om VPK är.
Citera
2017-06-28, 15:08
  #4
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6726714

"Flera klubbarrangörer och DJ:s har valt att ställa in sina event på en krog i Göteborg sedan det kommit fram att en av krogens delägare är sverigedemokratisk politiker."

Gör dem rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sverige har aldrig varit rättvis på det sättet. Här råder krig, så gör ont mot vänstern och PK-liberalerna. Det är det normala förhållningsättet.
Vaddå för rättvisa?
Vill man inte spela/arrangera event på en klubb så gör man inte det, oavsett om det är för att man inte vill associeras med sverigedemokrater eller för att att man inte har någon lust.

Om du nu tycker det här är diskriminerande mot de stackars krogägarna, hur tycker du att man ska motverka det här, i praktiken?
Tvinga folk till att spela hos dom? Böter om man avbokar pga. såna skäl?
Hur ska man veta att det är därför när det blir ord mot ord?
Varför förvänta sig allmosor och sympati när man associerar sig med det som i folkets ögon är det minst sympatiska partiet vi har.


Enligt bekanta som har spelat där är det dessutom rätt dåliga arbetsförhållanden och en respektlös och tråkig ton ifrån cheferna, så detta är nog för det bättre.


Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Det står väl dessa batikhipsters fritt att arrangera sin klubb någon annanstans. Själv går jag nog dit nästa gång jag är i Göteborg och stödköper ett par stor stark för att stå upp för rätten till sin politiska åskådning.

Den gode Karl reagerade och svarade på helt rätt sätt. Självklart kommer inte klubb-hensen komma och diskutera och nyansera sin syn på sverigedemokrater, det är enklare att sitta i kollektivet och prata med själsfränderna om hur onda alla som röstar höger om VPK är.

Ja att du spenderar dina sjukpenningar på ett par billiga järn kommer ju definitivt värma hjärtat och stålsätta de här stackars miljonärerna i den fortsatta kampen...
__________________
Senast redigerad av haiguise 2017-06-28 kl. 15:12.
Citera
2017-06-28, 16:19
  #5
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Vaddå för rättvisa?
Vill man inte spela/arrangera event på en klubb så gör man inte det, oavsett om det är för att man inte vill associeras med sverigedemokrater eller för att att man inte har någon lust.

Om du nu tycker det här är diskriminerande mot de stackars krogägarna, hur tycker du att man ska motverka det här, i praktiken?
Tvinga folk till att spela hos dom? Böter om man avbokar pga. såna skäl?
Hur ska man veta att det är därför när det blir ord mot ord?
Varför förvänta sig allmosor och sympati när man associerar sig med det som i folkets ögon är det minst sympatiska partiet vi har. Enligt bekanta som har spelat där är det dessutom rätt dåliga arbetsförhållanden och en respektlös och tråkig ton ifrån cheferna, så detta är nog för det bättre.

Dom som alltid ylar om rättvisa är vänstern, alla ska ha allt och lika till alla. Men själva tillämpar de aldrig någonsin rättvisa mot någon annan. Så jag gör inte det, meningslöst! Konstatera bara att det ingår att ha ett jämbördigt fredligt förhållande till den sorten. Det råder krig och vill man absolut ha en krog får man ta med i beräkningen att alla sorter inte kommer att gå dit.

Nationella inklusive Sverigedemokrater bör i stället inse att det råder ett krigstillstånd mellan oss andra och vänstern samt de korrekta vänsterliberalerna. Man måste rusta för att tåla belägring, rusta för att slåss mot dem.

Förstår du bättre nu din gök?
Citera
2017-06-28, 17:12
  #6
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Förstår du bättre nu din gök?
Nej verkligen inte, jag förstår mindre av vad du menar nu än innan du skrev det här inlägget.
Allvarligt talat, är du förståndshandikappad? Eller hög?

Det du skriver har ingen substans, och ingen relevans till något av det jag skrev.
Misstänker att det här är ett stort slöseri på tid men jag ska försöka dissikera och besvara ditt nonsens och förklara varför det inte har något med mitt inlägg att göra.
Om du sen svarar med något dravel som inte berör vad jag skriver igen är vi klara här.

Citat:
Dom som alltid ylar om rättvisa är vänstern, alla ska ha allt och lika till alla.
Det var du som tog upp rättvisa, jag svarade att rättvisa har inget med den här saken att göra, folk går vart de vill på fritiden, och DJs/band/klubbarrangörer samarbetar med vilka de vill.
Så igen, du tog upp rättvisa, jag säger att rättvisa inte går att applicera i sammanhanget, du svarar att vänstermänniskor ylar om rättvisa, vilket är dels är irrelevant (se ovan) och dels smått komiskt för att du projicerar vad du själv gör på någon fantomvänster du har diktat upp i din potatiskällare.

Citat:
Men själva tillämpar de aldrig någonsin rättvisa mot någon annan. Så jag gör inte det, meningslöst!
Vad menar du med att tillämpa rättvisa i det här sammanhanget?
Vad är det du gör som är att inte tillämpa rättvisa, i sammanhanget "är det rätt att bojkotta krogar baserat på ägarnas politiska åsikter/engagemang"?
Kan du ge något exempel?

Citat:
Konstatera bara att det ingår att ha ett jämbördigt fredligt förhållande till den sorten.
Konstaterar du eller ber du mig att konstatera "att det ingår att ha ett jämbördigt fredligt förhållande till den sorten."?
Oavsett är det en väldigt förvirrande mening, vad ingår det i?
Vilken sort?
Vilken "sidas" perspektiv talar du utifrån i den här meningen?

Citat:
Det råder krig och vill man absolut ha en krog får man ta med i beräkningen att alla sorter inte kommer att gå dit.
Nej, det råder inte krig.
Vem åsyftar du?
Krogägaren? Du tycker de är naiva som förväntar sig att vänstermänniskor ska komma dit och fika och prata om det?
Du begriper väl själv att det är en PR-grej, att verka obrydd och lättsam är väl det smartaste dom kan göra i den här situationen, han förväntar sig inte att någon kommer gå dit och ha en diskussion och försöka komma till samförstånd.

Citat:
Nationella inklusive Sverigedemokrater bör i stället inse att det råder ett krigstillstånd mellan oss andra och vänstern samt de korrekta vänsterliberalerna. Man måste rusta för att tåla belägring, rusta för att slåss mot dem.
Igen, nej det råder inget krig, förutom möjligtvis i din förvirrade hjärna.
Vad är det för skillnad på vänstern och "de korrekta vänsterliberalerna"?
Vad har belägring, upprustning och strid att göra med att några artister och klubbarrangörer bojkottar en krog av politiska skäl?
__________________
Senast redigerad av haiguise 2017-06-28 kl. 17:30.
Citera
2017-06-28, 17:30
  #7
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Nej verkligen inte, jag förstår mindre av vad du menar nu än innan du skrev det här inlägget.

Det är uppenbart att du inget förstod första gången så när du inte förstår den andra gången är det fullt logiskt. Om du aldrig förstår är alltså ännu mer i överenstämmelse med sannolikheten. Frågan är om du ens förstår dig själv.
Vänstern grinar och vill ha rättvisa, -"allt åt oss". Man någon annan behöver man inte ta hänsyn till dom behöver inte rättvis. Dom är alltid något fult som man kan göra som man vill mot.

Men hur patrasket gör, sedan evigheter, det borde den drabbade Sverigedemokraten veta och räknat med, planerat utifrån etc. Det råder fortfarande krig, Sd mot alla, det är bara det jag säger till alla andra läsare, de som fattar.
Citera
2017-06-28, 21:19
  #8
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6726714

"Flera klubbarrangörer och DJ:s har valt att ställa in sina event på en krog i Göteborg sedan det kommit fram att en av krogens delägare är sverigedemokratisk politiker."

Gör dem rätt?

3-4 av samtliga i dessa kvarter är "Sverigedemokrater" så till vida att de stödjer parollen -"gärna inte från här i kallt-vitt-Sveriges coolstreets, men då ute i din förort".

ey.

Jalla aina om du vibbar på min brorsa.
å hans morsa ey guzz..!!


´
Citera
2017-06-29, 08:18
  #9
Medlem
Karl Robbjens tycks vara en mycket traditionell Sverigedemokrat. Han är invandrare, och han arbetar för ryska intressen
Citera
2017-07-05, 16:29
  #10
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6726714

"Flera klubbarrangörer och DJ:s har valt att ställa in sina event på en krog i Göteborg sedan det kommit fram att en av krogens delägare är sverigedemokratisk politiker."

Gör dem rätt?

Om de gör rätt eller fel är upp till var och en att tycka men det viktiga är att de kan göra det om de vill.
Citera
2017-09-14, 20:45
  #11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Det står väl dessa batikhipsters fritt att arrangera sin klubb någon annanstans. Själv går jag nog dit nästa gång jag är i Göteborg och stödköper ett par stor stark för att stå upp för rätten till sin politiska åskådning.

Den gode Karl reagerade och svarade på helt rätt sätt. Självklart kommer inte klubb-hensen komma och diskutera och nyansera sin syn på sverigedemokrater, det är enklare att sitta i kollektivet och prata med själsfränderna om hur onda alla som röstar höger om VPK är.

Jag tor att många kommer gå dit just för att ägaren är Sverigedemokrat. Han kommer få ett stort stöd, och ju mer vänsterpatrask bölar, desto mer stöd kommer krogen att få.
__________________
Senast redigerad av JohanSverkersson 2017-09-14 kl. 20:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback