Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-21, 13:40
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Antonio Rüdiger blir ett bra tillgång för Roma, han kommer både utvecklas och platsa anser jag. Dessutom är "bara" 24 år.

Han säljs ju till Chelsea?
Citera
2017-07-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Han säljs ju till Chelsea?

Ja, jag menar ju Chelsea, sorry. Får skylla på värmen igår, samt att jag satt och skrev här sent, ända till klockan börja ticka på 03.
Citera
2017-07-21, 16:30
Medlem
Stivalis avatar
Italien-bekantingen Igor Tudor är en annan profil som slagit sig in på tränarbanan. Kroaten var i Juventus & Siena 1998-2007. Tränar numera Galatasaray. Det går inte så bra....

Han tyckte nog att det var roligare med fotboll här då han sänkte Deportivo La Coruña på övertid i CL. Pang på volley!

(1.38 min)
https://www.youtube.com/watch?v=c70hpl4EOlI
Citera
2017-07-21, 19:35
Medlem
Sitter o njuter av en Ichnusa och dillar lite om Cagliari.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En del anser att det lag som Capozzucca värvade till förra säsongen nu nedmonteras. Och visst tappar laget profiler; Bruno Alves, Tachtsidis, Isla och Murru. Vafan i helvete både Bruno Alves och Isla spelade i Confederation Cup denna sommar. Och inga nya stora namn verkar vara på ingående. Jag gillar dock Cigarini och hoppas att Barella kan blomma ut på allvar.

Att Murru lämnar tycker jag är synd, men samtidigt kan man kanske göra jämförelsen mot De Sciglio, och konstatera att det är jävligt svårt att bli profet i sin hemstad.

Finns ju fler som lämnat såklart, t ex gick Gabriel tillbaka till Milan utan att riktigt ha fått chansen. Född 1992 var han målvakt för Brasilien då de hade en riktigt stark generation som 2011 vann Sydamerikanska U20-mästerskapet samt U20-VM. Sedan tog han silver i OS 2012, och gjorde även en riktig landslagsmatch strax därefter. Mot Sverige. På Råsunda. Brasiliansk seger med 0-3 efter att Pato gjort två mål.

Allt ovanstående innan han fyllt 20 år. Och då gick han till Milan. Han spelade sju matcher de först två säsongerna, sedan blev han utlånad till Carpi där han var en viktig faktor i att de vann Serie B. 39 matcher och endast 23 insläppta mål! 2015/2016 blev han utlånad till Napoli är det blev en enda match, förlust borta mot Udinese 3-1 (han räddade en straff men var kass). Och nu våren 2017 blev han utlånad till Cagliari, tre matcher med sju insläppta mål. Cagliari tar hem Cragno, som var utlånad till Benevento och därmed återvänder Gabriel till Milan.

Hans karriär såg ut att kunna bli riktigt bra 2012, och fick nytt hopp med Carpi 2014/2015. En bra målvakt som inte får spela några matcher… Hoppas att han lånas ut till ett mindre lag där han får spela. Utlånade spelare är dock ofta i underläge, inte minst när det gäller målvakter. Man kan inte bygga laget på lånade spelare som man nog inte har råd att köpa.
Citera
2017-07-22, 00:21
Medlem
snillet_1s avatar
Att värva Defrel för typ 250 millar känns som ren idioti. Hellre att man höjer budet för Mahrez som jag tror kan ersätta Salah på ett utmärkt sätt.
Citera
2017-07-22, 09:59
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hans karriär såg ut att kunna bli riktigt bra 2012, och fick nytt hopp med Carpi 2014/2015. En bra målvakt som inte får spela några matcher… Hoppas att han lånas ut till ett mindre lag där han får spela. Utlånade spelare är dock ofta i underläge, inte minst när det gäller målvakter. Man kan inte bygga laget på lånade spelare som man nog inte har råd att köpa.

Läste att Benfica ville ha honom som ersättare för Ederson som man sålde dyrt till City. Känns som precis en sån spelare som blommar ut i Benfica och sedemera säljs extremt dyrt.
Citera
2017-07-22, 14:10
Medlem
paras0nics avatar
Milans andra och tredje mål i dagens kross mot Bayern är inget annat än fotbollsporr.
Citera
2017-07-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Att värva Defrel för typ 250 millar känns som ren idioti. Hellre att man höjer budet för Mahrez som jag tror kan ersätta Salah på ett utmärkt sätt.

Ren idioti är väl att ta i lite men visst, det känns knappast som någon klockren värvning från Monchi. Frågan är ju vad dom hade fått ge för Mahrez, minst 400 skulle jag tro.
Citera
2017-07-22, 20:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Milan - Bayern München 4-0 ser ju lovande ut... Ser fram emot Milans EL-kval nästa vecka!
Citera
2017-07-22, 21:06
Medlem
Stivalis avatar
Segermål på övertid för Roberto Mancini. Zenit St Petersburg-Rubin Kazan 2-1 i 91a minuten. Argentinaren Sebastian Driussi, nyförvärv från River Plate, satte bägge målen. Skönt med 3 poäng istället för 1 i hemmapremiären för Mancini, som hade Domenico Criscito på vänsterbacken.
Citera
2017-07-22, 21:31
Medlem
Stivalis avatar
Orlando City-Atlanta United 0-1.

Coola klubbnamn där! Efter sju säsonger hos Atalanta så huserar Carlos Carmona numera i Atlanta. Att möta Kaká & Antonio Nocerino har han gjort förr.

Det är väl ändå något speciellt med rödsvart randigt? Kaká & Nocerino vet det då de spelat i Milan. Nu är det Carmona som är i rödsvart & vinner.

Klubbmärket
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/bb/Atlanta_MLS.svg/1024px-Atlanta_MLS.svg.png

Dräkten
https://atlanta-mp7static.mlsdigital.net/styles/image_full_layout/s3/Carmona_Hero_170410.jpg?wV67MqJWegRuXBmVxjZnSYsh4C XDyJeN&itok=v8Mj7zMu

(han hade dock 17 i Atalanta)

Nog borde väl Milan kanske plockat Carmona nästgårds, eller höll han aldrig för toppnivå?
Citera
2017-07-22, 21:52
Medlem
Stivalis avatar
Fast det är klart att den udda färgen lila som Orlando City & Fiorentina spelar i är väldigt karaktäristisk.

http://a.espncdn.com/combiner/i/?img=/photo/2016/0311/r62251_1296x729_16-9.jpg&w=738&site=espnfc

PS. Ett bevis på att wikipedia inte riktigt är säkert är att Clarence Seedorf av någon anledning står som tränare för Orlando på spanska wikipedia. Märkligt då han aldrig tränat där. Även konstigt eftersom Florida har många spansktalande som man tycker borde nyttja Orlandos spanska wiki-sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in