Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-30, 04:10
  #13
Medlem
Spud-boys avatar
Det här med målvakt hajjar jag inte riktigt.. Jag förmodar att du menar en sån som kan "ta smällen", eller?..
Citera
2017-07-01, 05:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Det här med målvakt hajjar jag inte riktigt.. Jag förmodar att du menar en sån som kan "ta smällen", eller?..

Exakt du ber någon beställa allt åt dig. När, om polisen hör ett hembesök finns inget på adressen. Där står dom som idioter typ.
Citera
2017-07-01, 05:28
  #15
Medlem
Spud-boys avatar
Jaha, då förstår jag.. Om det nu finns nån inom polisen som gör såna efterforsktningar.. Men better safe than sorry..

Jag skulle vilja göra ett odlingsutrymme inuti en husbil eller husvagn.. Men priset på strömförbrukning brukar väll vara rätt dyr på campingar? Så kanske LED är nått att tillgå istället isf(även för värmeaspekten).. Har du nån erfarenhet av led, hur mycket drar en sån rig, t.ex?
Citera
2017-07-01, 06:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jaha, då förstår jag.. Om det nu finns nån inom polisen som gör såna efterforsktningar.. Men better safe than sorry..

Jag skulle vilja göra ett odlingsutrymme inuti en husbil eller husvagn.. Men priset på strömförbrukning brukar väll vara rätt dyr på campingar? Så kanske LED är nått att tillgå istället isf(även för värmeaspekten).. Har du nån erfarenhet av led, hur mycket drar en sån rig, t.ex?

ska jag va ärlig... jag kolla fel på min elmätare för jag skulle just ge dig ett svar. Så min tråd info blev lite fel...

min LED som motsvarare 450 watt som täcker en yta på 120x60x180 cm och fläkt + två små fläktar drar tydligen bara 214 w. Från väggen det är inte mycket. Min stationära dator med två skärmar drar 209w.

Så jag tror inte du behöver oroa dig om du ska odla i jord. LED är framtiden så vidare du inte ska odla på industriskal.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback