Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-03, 06:31
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Så du menar att alla kort man kan köra SLI med får problem i spel som saknar stöd för SLI? Du får ursäkta mig, men det var tamefan bland det dummaste jag hört på väldigt länge...

Det finns, eller ja fanns kort med dubbla gpu'er, men Ti har varit Nvidias top of the line-kort i många generationer och ingen av dessa har haft dubbla gpu'er. Senaste kortet jag kommer på som hade det är 690... som ej hette Ti

Nej det menar jag inte.
Hela grejer var att jag trodde att alla ti kort var med dubbla gpuer. Av någon anledning har jag fått för mig att det var grejen med just "ti"
Det senaste ti kortet jag hade själv var ett gtx 580 eller liknande och jag tillhör dessvärre inte den delen av befolkningen som sitter och runkar till grafik speccs utan kollar bara vad som är bra när jag själv behöver ett nytt och köper det.
Men får se det som något positivt att jag lyckades få ett helt gäng med nördar att gråta krokodiltårar över den lilla missen. Vet ju vilket forum jag kommer hemsöka om jag skulle få för mig att skapa ett trollkonto nån gång.
Citera
2017-07-03, 16:42
  #26
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Nej det menar jag inte.
Hela grejer var att jag trodde att alla ti kort var med dubbla gpuer. Av någon anledning har jag fått för mig att det var grejen med just "ti"
Det senaste ti kortet jag hade själv var ett gtx 580 eller liknande och jag tillhör dessvärre inte den delen av befolkningen som sitter och runkar till grafik speccs utan kollar bara vad som är bra när jag själv behöver ett nytt och köper det.
Men får se det som något positivt att jag lyckades få ett helt gäng med nördar att gråta krokodiltårar över den lilla missen. Vet ju vilket forum jag kommer hemsöka om jag skulle få för mig att skapa ett trollkonto nån gång.

Nä så brydd är jag inte... Det var bara lite komiskt att du höll fast vid din tro/åsikt fast du blev rättad. Är väl bara enklare att erkänna att man har fel?
Citera
2017-07-07, 10:45
  #27
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Ne jag trollar inte. Dock så kanske jag använder mig av fel termer. Mitt gamla Ti kort hade som jag förstod det dubbla GPUer och det var det som ställde till problem i vissa spel för mig. Spel som inte stödde SLI. Nuförtiden är jag dock inte insatt i teknikvärlden utan såg bara en frågeställning som passade in på problem jag hade då. Det var dock ett tag sedan och den typen av problem kanske är lösta.

Om man inte vet är det bättre att vara tyst.

Det är möjligt att du hade dubbla GPUer på ditt förra kort (7950 GX2, 9800 GX2, GTX 295, GTX 590, GTX 690), men GTX 1080 Ti har 1st GPU och då är SLI inte relevant på något sätt.

Ang. frågeställningen är det inte konstigare än att grafikkortet jobbar på tills det antingen når sitt effekt/värmetak och börjar varva ner frekvenserna eller tills det når satt mål för framerate. Att spelet inte är snyggast eller tyngst att driva i världen betyder inte att kortet per automatik tar det lugnt. Lås framerate till 30 och se vad som händer.
__________________
Senast redigerad av OldFashioned 2017-07-07 kl. 10:50.
Citera
2017-07-07, 19:12
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Om man inte vet är det bättre att vara tyst.

Det är möjligt att du hade dubbla GPUer på ditt förra kort (7950 GX2, 9800 GX2, GTX 295, GTX 590, GTX 690), men GTX 1080 Ti har 1st GPU och då är SLI inte relevant på något sätt.

Ang. frågeställningen är det inte konstigare än att grafikkortet jobbar på tills det antingen når sitt effekt/värmetak och börjar varva ner frekvenserna eller tills det når satt mål för framerate. Att spelet inte är snyggast eller tyngst att driva i världen betyder inte att kortet per automatik tar det lugnt. Lås framerate till 30 och se vad som händer.

Är alla som läser här totalt efterblivna? Om du läser så har jag förklarat att jag tog fel på att jag trodde att alla ti kort var med dubbla gpuer. Mitt fel, jag var inte påläst.

Varför gjorde jag det då? Jo för att hjälpa någon med ett problem jag kände igen, i min värld var då alltså sli ett tänkbart problem eftersom jag trodde kortet hade dubbla gpuer.

Nu hade jag fel, alla har fel ibland det är så det funkar att vara människa.
Släpp det och gå vidare med era liv.
Förövrigt tycker jag det är rätt sorgligt att alla förutom ett av alla proffsen förstod vad jag tagit fel på. Alla andra "proffs" snöade in på SLI och fick för sig att jag pratade om flera kort, måste vara världsklass på deras så kallade kunskap.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback