Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-27, 21:53
Medlem
kukflashs avatar
Har en konstig "tvångstanke". Varje gång det blir övertid på jobbet så dyker det upp en tanke i mitt huvud. Det brukar låta såhär.

Vem är jag?
-Jag är arbetsmyra

Vem är jag?
-Du är arbetsmyra

Jag är arbetsmyra

Ordet arbetsmyra förekommer alltid i dessa tankar av någon anledning. Det kan bli lite jobbigt att bara tänka detta hela tiden.
Hur blir man av med det? Att sluta arbeta är inget alternativ.

Tack!
Citera
2017-06-27, 21:55
Medlem
199797s avatar
Money money money
Citera
2017-06-27, 21:59
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199797
Money money money

Exakt.

Ta i beaktning att du får lön för din möda så brukar det kännas lite bättre.

Tänk dig själv om du hade arbetat som barn i något tredje-världen land för 1 krona i timmen.
Citera
2017-06-27, 23:29
Medlem
Hahaha. Hrm jag menar... Får du något gjort på övertiden eller blir det svårt att koncentrera sig?
Citera
2017-06-27, 23:37
Medlem
f30malmos avatar
Hahaha, du gjorde min dag.

Personligen brukar jag få åttiotalspop i huvudet när jag jobbar över.
Citera
2017-06-28, 14:45
Medlem
AdFontess avatar
Du försöker bara få det gjort, hålla ut. För att inte tappa motivation och hålla uppe humöret, upprepar din hjärna det som nån slags mantra. Är det inte lite sorgligt? Är det allt man är, en arbetsmyra? Låter som att man förnekar sig själv en hel del.
Citera
2017-06-28, 14:56
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Exakt.

Ta i beaktning att du får lön för din möda så brukar det kännas lite bättre.

Tänk dig själv om du hade arbetat som barn i något tredje-världen land för 1 krona i timmen.

Förstår inte hur du tänker.

En lön går åt när det är dags att betala räkningar, köpa mat etc. Det är ingen stor skillnad för en vanlig arbetare, mellan att få ut sin vanliga månadslön och ett par tusen extra för att man arbetat övertid. För att uppnå det lilla extra, vad har man förlorat på det?

Jag förstår mig inte på människor som arbetar övertid som nån slags lösning, det är ett tecken att man behöver utbildning/byta jobb om syftet är "mer pengar i fickan". Inte stanna kvar på ett jobb där man måste arbeta övertid för att uppnå den levnadsstandard man vill ha.
Citera
2017-06-30, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Förstår inte hur du tänker.

En lön går åt när det är dags att betala räkningar, köpa mat etc. Det är ingen stor skillnad för en vanlig arbetare, mellan att få ut sin vanliga månadslön och ett par tusen extra för att man arbetat övertid. För att uppnå det lilla extra, vad har man förlorat på det?

Jag förstår mig inte på människor som arbetar övertid som nån slags lösning, det är ett tecken att man behöver utbildning/byta jobb om syftet är "mer pengar i fickan". Inte stanna kvar på ett jobb där man måste arbeta övertid för att uppnå den levnadsstandard man vill ha.

Håller fullkomligt med. Jobb = fängelse
Citera
2017-07-08, 16:48
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har en konstig "tvångstanke". Varje gång det blir övertid på jobbet så dyker det upp en tanke i mitt huvud. Det brukar låta såhär.

Vem är jag?
-Jag är arbetsmyra

Vem är jag?
-Du är arbetsmyra

Jag är arbetsmyra

Ordet arbetsmyra förekommer alltid i dessa tankar av någon anledning. Det kan bli lite jobbigt att bara tänka detta hela tiden.
Hur blir man av med det? Att sluta arbeta är inget alternativ.

Tack!

skulle tippa på att du får tvångstankar när du är trött och utarbetad, det är ju inget farligt att du tänker så, stör det dig så mycket att du måste bli av med det så får du nog varva ner och vila mer, eller acceptera att du kan få tvångstankar när du är trött och fortsätta jobba på.
jag hade nog gjort det andra om jag gillar mitt arbete, tvångstankar är ju som sagt jobbiga men inget farligt eller något man kan dö av, du ÄR ju faktiskt en arbetsmyra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in