Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-27, 20:36
  #13
Medlem
danieldenhemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Köp den. Fungerar den inte kan du alltid reklamera!

Okay, du hade med andra ord ingenting alls att tillägga då. Mer än skitsnack. Fint!
Citera
2017-06-27, 21:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Köp den. Fungerar den inte kan du alltid reklamera!
Om du nu vet vilka som är bra, kom då med förslag.
Citera
2017-06-28, 10:35
  #15
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Jag har 2st för eget bruk,(jägare).
Ok, det där kräver ju en utökad förklaring. Jag jagar också lite då och då och jag har aldrig, någonsin, stött på en jägare med väst. Vad jagar du med för jaktlag egentligen?!
Citera
2017-06-28, 10:54
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Ok, det där kräver ju en utökad förklaring. Jag jagar också lite då och då och jag har aldrig, någonsin, stött på en jägare med väst. Vad jagar du med för jaktlag egentligen?!
Kanske jagar import-svenskar?
Citera
2017-06-28, 12:03
  #17
Medlem
Det finns en del videos på Youtube där de provskjuter mot sådana där västar med olika vapen, det kanske kan vara lärorikt. De stoppar en hel del faktiskt, även många pistolkulor.
Citera
2017-06-28, 12:06
  #18
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Ok, det där kräver ju en utökad förklaring. Jag jagar också lite då och då och jag har aldrig, någonsin, stött på en jägare med väst. Vad jagar du med för jaktlag egentligen?!

Inte älgjakt eller hur? Det får ju vara något som en väst stoppar så fågeljakt eller något?
Citera
2017-06-28, 16:03
  #19
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Inte älgjakt eller hur? Det får ju vara något som en väst stoppar så fågeljakt eller något?
Jag har mest västarna som en livförsäkring om det blir krig eller annat elände, en slags preppingfilosofi för när väl skiten träffar fläkten är det försent få tag i dessa. Men en sort av väst jag har skyddar även mot älgstudsare (tysk förstärkt polisväst).

Det dör 1-2 jägare per år i svenska skogar pga vådaskott. Gubben brevid klantar sig vid patron ur, eller snubblar till då han ska skjuta med hagelbössan. Ibland är då nån på fel sida om klanten. Vi har jaktutrustning för 15-100.000kr var men ingen bär livräddande skydd för 2-3000kr. Jag tänkte kränga lite sånt men jaktbutikerna var inte intresserade.
OBS blivit varnad för jag nämt detta, så kontakta inte mig med PM för köp av västar ! Jag kommer inte svar på sådana PM.
Citera
2017-07-20, 20:20
  #20
Medlem
danieldenhemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Det finns en del videos på Youtube där de provskjuter mot sådana där västar med olika vapen, det kanske kan vara lärorikt. De stoppar en hel del faktiskt, även många pistolkulor.

Hmm, efter avstängningen så har jag varit lite undrande över detta inlägget. Du vill inte länka Youtube-klippen som berör västen ifråga?
Citera
2017-07-21, 01:41
  #21
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=_8cQV51ZK8A
https://www.youtube.com/watch?v=NA-A_i3pJGc (tysk variant)
Citera
2018-04-04, 20:24
  #22
Medlem
danieldenhemskes avatar
Var kan man köpa bra skyddsvästar? Söker på Ebay, men hittar inget.
Citera
2018-04-04, 20:37
  #23
Medlem
HRTs avatar
Det finns säkert 10 trådar på detta ämne
Sök i google på skyddsväst hur svårt kan de va?
Läs på om västarna så ni fattar vilket skydd den avser. Om det är en väst för dolt eller synligt bärande som avses.
En vettig skyddsväst i NIJ II / RPS1 som klarar 9mm, 357 magnum etc.. Dock EJ Svenska försvarets 39B 9mm ammunition det klarar inte ens NIJ III eller RPS 2 utan tilläggsplattor.
En sån utan som skyddar mot vanlig pistolammunition o kniv kostar ca 6000-8000 SEK
Ni fräna killar åker gärna BMW, går gärna i märkeskläder, hänger med slödder som ni ödslar pengar på men sparar in på skydd till er själva de är så jävla B så det finns inte.

CPE/SBA/ENGARDE/NORDIC PROTECTION/ är kända bra märken trots allt vill ni väl ha en Ferrari när det gäller skydd?
Citera
2018-04-04, 20:39
  #24
Medlem
danieldenhemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det finns säkert 10 trådar på detta ämne
Sök i google på skyddsväst hur svårt kan de va?
Läs på om västarna så ni fattar vilket skydd den avser. Om det är en väst för dolt eller synligt bärande som avses.
En vettig skyddsväst i NIJ II / RPS1 som klarar 9mm, 357 magnum etc.. Dock EJ Svenska försvarets 39B 9mm ammunition det klarar inte ens NIJ III eller RPS 2 utan tilläggsplattor.
En sån utan som skyddar mot vanlig pistolammunition o kniv kostar ca 6000-8000 SEK
Ni fräna killar åker gärna BMW, går gärna i märkeskläder, hänger med slödder som ni ödslar pengar på men sparar in på skydd till er själva de är så jävla B så det finns inte.

CPE/SBA/ENGARDE/NORDIC PROTECTION/ är kända bra märken trots allt vill ni väl ha en Ferrari när det gäller skydd?

Tack för ditt svar. Vem behöver google? 😎
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback