Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-06-27, 18:29
  #1
Medlem
Lite grundläggande information..
Ålder: 25
Kön: Man
Tidigare erfarenheter: Ecstasy, LSD, Cannabis.

Torsdag
Substans: Alkohol & Lustgas
Det hela börjar under Torsdagen. Jag ska med tre kompisar åka buss ner till Nederländerna för en tredagarsfestival. Vi möttes och käkade lite och förfestade med alkoholhaltiga drycker. Festen fortsätter på bussen. Det är god stämning. Någon hade med sig lustgaspatroner och sålde (Smart affärsidé). Självklart ville vi testa på det så vi köpte ett gäng och sög i oss. Det var ju rätt kul och man var helt borta i ett lyckorus och bara satt och log som ett fån i ca 15 sec. En liten inblick i vad som komma skulle.

Fredag
Substans: Ecstasy (MDMA)
Vi hade en kontakt som hade fixat våra knappar och också vårat tjack som vi fick lämnat i vårat tält kort efter vi anlänt på Fredagseftermiddagen. Knapparna skulle innehålla 220mg MDMA vilket jag tog med en nypa salt. Det brukar sägas att det är över 200 men oftast ligga straxt under. Vi bestämde oss för att köra E på Fredagen just för att den dagen är kortast och E inte håller i så länge. Vi skippade allt som hade med Midsommarfirande att göra och prioriterade att gå och äta och dricka bra inför trippen. Nu var det dags att bege sig in och vi poppade en tablett var på vägen till Festivalområdet.

Efter lite nojja och problem med en vakt i visiteringen så fick jag till slut komma in med mina saker Solglasögon, vatten, tuggummi, klubbor och såklart påfyllningen.

Nu var vi inne och inget kunde stoppa oss. Vi yrade runt lite en stund och vi tappade bort en polare som hängde med några andra till en annan scen en liten stund. Vi andra begav oss in till scenen som var i ett megastort tält för ca 30000 pers. Festivalen börjar och man står där och smådansar lite till introt och första artisten. Efter ett tag smyger sig den välbekanta känslan på. Känslan av lycka, energi och eeh jaa käkspänningar. Men man vet att runt hörnet finns total eufori.

Vi märkte direkt att det var bra tryck i knapparna, 220mg stämde nog rätt bra denna gång. Det slog på riktigt hårt och jag har sett på bilder efteråt att vi ser helt borta ut. Hade det varit i Sverige hade vi nog blivit påkomna på nolltid. Men här bryr dem sig inte på samma sätt. Typ 70% av alla man ser är drogpåverkade. Vi dansade hela kvällen och hade det magiskt kul och musiken var underbar Jag hade också denna gång väntat över 3 månader sen min förra E tripp. Vilket verkligen gör skillnad.

Under kvällen så fyllde vi på med en halva (ca 110mg) 2 gånger. Så vi fick totalt i oss 440mg MDMA. Kvällen hade varit awesome och det var väldigt mysig att komma ner från ruset. Allt som allt en underbar kväll.

Lördag
Substans: Tjack & Weed

Vi gled runt lite nyktra ett tag på festivalområdet och campingen och luktade till oss vart vi kunde skaffa lite weed. Vi fick tag i en snubbe och köpte rätt mycket för hutlösa priset 20€ per gram. Men det var det värt tyckte vi för lite Dutch green stuff

Då vi inte hade varken grinder eller hylsor med oss så tog det oss säkert 1½ timme att mecka med vanliga cigaretter. När vi var klara så ville vi ta några bloss innan vi gav oss på tjacket och drog in på festivalen. Fan va bra weed det var men oj vad svårt det blev att resa sig ur tältet

Vi låg bara och chillade ett tag innan vi reste oss upp och gjorde 2 bomber var på 200mg av tjacket. Vi tog första dosen oralt och begav oss in. Jag själv tog också påfyllningarna oralt då jag inte ville bråka med min täpta näsa. Vi kommer in på Festivalen runt 17 tiden fortfarande lite påverkade av weedet men efter ett tag börjar vi känna en lite energihöjning och vi orkar dansa lite till musiken. Vi väntar en stund till innan vi fyller på med lite till och lite till igen.. Drog nog min sista påfyllning vid 21. Men ingenting händer. Jaha, är det här allt tänkte vi? Är det sjukt utbankat tjack eller vad är grejen? Vi fick typ samma effekt som att dricka några energidrycker. Det var slut på main stage klockan 23:00 och after partyt skulle börja 00.

Vi gick tillbaka till tältet ett tag och funderade ut vad fan vi skulle göra. Orken hade i princip tagit slut. Vi hade ca 1g tjack kvar i tältet men tog vi det nu så kunde vi ju glömma att sova något mer under helgen typ. Vi rökte lite av vårat weed istället och den blandningen gjorde att man satt där och rykte med ben och armar till musiken på campingen som en galning. Fasen vad svårt det var att koppla av trots att energin var slut. Vi satt där och snackade skit och rökte weed till ca 4-5 på natten och hade det trevligt. Weedet var sjukt bra iaf. Skulle haft lite mer neråt röka om man velat somna lättare kanske.

Söndag
Substans: Ecstasy(MDMA) & Weed

Planen var egentligen att dricka och röka under hela dagen och gå runt och chilla på festivalen men fyfaan vad seg man var när man vaknade. Låg och halvsov i tältet halva dagen. 2 av kompisarna var helt körda och stannade i tältet. Jag den sista polaren. (Vi som var rutinerade och varit här förut) Tänkte att vi i alla fall skulle in på kvällen. Vi hittade några på campingen som vi kände igen från föregående år och bussresan ner så vi hängde på dem in runt 19. Polarn och jag hade 1 Ecstasy knapp var kvar så vi bestämde oss för att vi skulle dra dem lagom till avslutningsshowen på festivalen som skulle hålla på 20-23.

Precis när vi ska börja bege oss till stora scenen bland allt folk som skulle till samma ställer så tar vi våra piller ca 19:45. Igen dem 220mg piller som vi tog under Fredagen och hade det underbart på. Vi hade väl inte förväntat oss att må lika bra igen men en liten boost hade man ju hoppats på. Nu var vi ett gäng på ca 8-10 pers som hängde och man kände inte riktigt någon förutom polaren jag åkte ner med. Tänkte att det inte skulle spela någon roll när man var påverkad av MDMA. Då är alla familj.

Men dendär mysiga känslan kom aldrig smygande som i Fredags. Istället var det illamående och yrsel som kom ca 30 minuter efter att jag tagit knappen. Jag försökte att skaka av mig det men jag hade en tanke i huvudet som sa "detta är inte normalt, sök upp sjukvårdare. Jag försökte ignorera den tanken och vänta tills comeupen var över. Förhoppningsvis skulle det släppa. Jag står här i princip blixtstilla mitt på dansgolvet. Vi var verkligen mitt i smeten av ett publikhav på 50k+. Polaren som tagit samma knapp säger att han också känner sig illamående och behövde sätta sig ner ett tag. Några andra i gänget behövde fylla på lite tjack som dem hade i tältet så vi tog en promenad tillbaka. Kändes som det var precis vad man behövde för att kicka igång skiten.

Ett tag senare efter ett kort häng i deras tält så är vi tillbaka. Nu lite längre bak. Illamåendet har som tur va släppt men jag känner bara dem negativa effekterna av E, svettas som en gris och käkarna skakar som om det vore -30 grader. Jag känner mig så arg typ på att inte känna något medans polaren som tagit exakt samma skit som mig under helgen känner av sitt jättebra. Detta är första gången jag inte känner ett skit av E. Har tidigare år på samma festival kört på 3 dagars E race och ändå känt lite grann på sista dagen.

Jag börjar fundera på att gå bort en bit och röka en joint som jag tagit med mig. Precis då hör jag polaren säga att han ska följa med en tjej i gänget bort till gräsmattan eftersom hon hade fått precis samma sak som vi fick innan av sitt MDMA och behövde sitta ner. Perfekt tänkte jag och följde med och höll dem sällskap. Satte mig en bit bort från dem och rökte mitt weed. När jag rökt klart så gick polaren in igen då han vill dansa av sitt E rus. Nu var det ca en timme kvar av festivalen och vi satt så långt bak man kunde komma men man kunde ändå se scenen, lasershowen och fyrverkerierna. Här sparas det inte på krutet. Säkert flera hundra tusen i fyrverkerier som åker upp i luften under sista timmen. Hon mådde bättre men behövde ändå sitta ner och jag satt och njöt av weedets effekt så det blev perfekt för oss båda. Att sitta där sista timmen på en 3 dagarsfestival och bara chilla var nog helgens höjdpunkt förutom Fredagen då. Sen att det hände lite saker på scenen utöver musiken som gjorde det extra magiskt skadade ju inte. Vi försökte hålla en konversation men jag vet inte om det var hon som sluddrade som fan eller om jag var för bäng för att fatta vad hon sa. Säkert en kombination.. Så det blev mest att sitta och njuta av showen. På vägen tillbaka till campingen när det var slut så är det tur att någon håller i mig annars hade jag nog gått in i folk 24/7. Fan va väck man var asså.

Kom tillbaka till tältet och rökte upp det sista vi hade med dem andra polarna som hade stannat kvar. Väldigt soft avslutning på festivalen och man kunde inte ana vilket helvete som skulle komma dagen efter.

Fortsättning följer...
__________________
Senast redigerad av Yokis 2017-06-27 kl. 18:34.
Citera
2017-06-27, 18:33
  #2
Medlem
Måndag

Oj en Måndag också ja... FYFAN vad man mår skit då. Nu ska man sitta på en 20 timmars bussresa hem till Sverige på avtändning. Man hade ätit ca 2 hamburgare och en pizza under hela helgens gång och sovit ca 10 timmar totalt på 3 nätter. Jag får dem berömda Brain zapsen som man kan få av för mycket MDMA. Det känns & låter som att man blir träffad av en blixt i hjärnan när man kopplar av och ska sova så man vaknar upp kallsvettig och skakar. Det pågår bara i ca en halvsekund men är sjukt störande och läskigt. Detta återkommer så fort man kopplar av. Så här sitter jag hur trött som helst och vill inte sova. Förra året fick jag precis samma sak dock hade jag kommit hem då och vaknade upp i sängen och typ skrek av rädsla av vad fan det är som händer. Trodde jag skulle dö.

Nu visste jag ju vad det var men valde att hålla mig vaken hela hemresan men det var svårt så fick denna blixt ett 10 tal gånger på bussresan hem. Det var ett HELVETE kan jag säga. Aldrig mått så dåligt i mitt liv, aldrig varit så trött i hela mitt liv. Somnade efter ca 3 brain zaps när jag hade kommit hem tidigt i morse och sov länge. Nu är det bara vänta och se om det återkommer ikväll. Förra året höll det i 4 dagar.

Vad jag lärt mig av detta Borde ha varit rätt självklart efter förra året men man är ju trög som satan. Respektera MDMA och ta det inte för ofta. Hädanefter ska jag hålla mig till 3 månaders mellanrum och inte ta så stora doser. Ruset blir så mycket bättre av det också när serotonin nivåerna fått återställas ordentligt i hjärnan och man får inte dessa äckliga bieffekter.

Antar att det var Fredagens Ecstasy som pajade Lördagens Tjackrus också eller så var det bara dåligt tjack...
Citera
2017-06-27, 23:11
  #3
Medlem
Tomatns avatar
Trevlig rapport ! Jag var också där på festivalen och körde i princip samma upplägg.

Angående din andra e tablett så fick jag exakt samma sak ! jag mådde piss under hela ruset och stämmer in som du sa. Hade vi samma knappar kanske ? jag fick tag i några gula Philippe pain, PP på ena sidan och en dödskalle på andra. och då var det min första tablett på 4 månader :/
Citera
2017-06-28, 20:07
  #4
Medlem
Trevligt Nae vi hade några andra knappar. Det var nog inte knapparna det var fel på utan kombinationen av E & Tjack och att man tagit de 2 dagar innan. Nästa år får jag fundera ut ett annat upplägg. Vill inte köra 3 dagars tjackrace asså
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback