Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 11:51
  #1
Medlem
runken2000s avatar
Hejsan alla!

(Nu kanske detta inlägg har hamnat på alldeles fel ställe, men va sjutton hittade inget delforum för just tvättmaskiner, men plektrum de är väl musik, men ni får väl flytta runt tråden bäst ni vill, tack)

Kan man ha kvar plektrumet i plektrumfickan när man tvättar sina jeans?

Eller kommer dom ramla ut för att sedan ta sig ner i något prång å sätta stopp för hela maskineriet och på så sätt sabba hela jäkla tvättmaskin så man måste tjacka ny? Kanske att den börjar ryka och brumma och härja loss? Eller rent av bara helt sansat och tyst lägger av.

Grejen är ju att jag glömmer lägga tebax plektrumen så går man utan plektrum så har man ingen jävla aning om vart man har lagt dom å Å kanske det är rep o då står man där med brallorna nere!

Tacksam för synpunkter och svar!
Hur gör ni själva när ni tvättar brallorna?


Hjärtliga hälsningar Runken2000!
Citera
2017-06-27, 12:16
  #2
Medlem
Kläm fast en sådan här på instrumentet https://www.4sound.se/gitarr/tillbeh...-plekterholder

Du kan ju också förvara en större mängd reserver i fodralet, ihop med reservsträngar.
Citera
2017-06-27, 12:23
  #3
Medlem
Det tål säkert tvätten men det blir nog värre i torktumlaren. Som sagt, fäst det på gitarren istället!
Citera
2017-06-27, 12:47
  #4
Medlem
Går ju även att förvara ett gäng i plånboken.

EDIT:

För att svara på hur jag gör när jag tvättar brallorna, som ju var den faktiska frågan. Jag tömmer fickorna. Varför skulle jag inte göra det?
__________________
Senast redigerad av RulleRivare 2017-06-27 kl. 12:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback