Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 21:18
  #1
Medlem
Jag tänkte skriva det här i drogrehab men jag tänkte att det är kaske mer en medicinsk fråga men flytta om det är fel. Har slutat med stesolid + xanor som jag tagit för länge och för mkt. Har massa utstätningsbesvär och mår väldigt dåligt av det fortfarande. är nästan 1 månad utan beroer på hur man räknar. En grej jag har är att jag kan inte kolla på tv eller läsa. Bara av att läsa på flashback så får jag helt flimmer i hjärnan. Skärmar är jättejobbiga men även bokstäver. Kan inte koncentrera mig ens på vad de säger i Simpsons liksom. Fattar ingenting. blir bättre ibland, ibland skulle jag inte ens kunna skriva detta. Jag hade också hjärnskakning för ett par månader sen men det borde väl gått över nu men fan vet jag. Är lite orolig att jag fuckat upp min hjärna helt nu. Undrar alltså om ni tro det är nåt riktigt fel i mitt huvud eller om det bara är nåt segt abstinens symptom.
ursäkta om det blev snurrigt ingen kanske fattar nåt
Citera
2017-06-26, 21:21
  #2
Medlem
Hej
Hur såg din nedtrappning ut med dina mediciner?
Citera
2017-06-26, 21:25
  #3
Medlem
Om du är intresserad så finns det en grupp på FB som stöttar i nedtrappning av div läkemedel.
Ansök till gruppen och du kommer få superbra hjälp!

Den heter " Fri från psykofarmaka" En stödgrupp för nedtrappning av psykofarmaka.
Citera
2017-06-26, 21:25
  #4
Medlem
dreggells avatar
Hur länge käkade du benzo? Vilka mängder?

Räkna med att man brukar ha avtädning ungefär halva tiden man ätit. Det vill säga, har du ätit i 3 mån kan du räkna med MINST 1månad at..


Ang dina problem med synen så kan dom bero på både ATn samt din hjärnskakning.. Jag skulle uppsöka läkare om jag vore du. Fråga helt enkelt detta kan va pga hjärnskakningen(Nämn ej benzon om du e smart..)


MVH
Citera
2017-06-26, 21:30
  #5
Medlem
Benzo-at är för jävligt, men det lugnar sig nog mycket snart, med normaliseringen av olika signalsubstanser i din hjärna så kommer koncentrationen tillbaka som ett brev på posten. Att träna brukar snabba på processen+ Ät sov och drick mycket vatten. Lycka till.
Citera
2017-06-26, 22:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampbob1
Hej
Hur såg din nedtrappning ut med dina mediciner?

trappades ner med diazepam mha vården men det gick för fort känner jag
Citera
2017-06-26, 22:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Hur länge käkade du benzo? Vilka mängder?

Räkna med att man brukar ha avtädning ungefär halva tiden man ätit. Det vill säga, har du ätit i 3 mån kan du räkna med MINST 1månad at..


Ang dina problem med synen så kan dom bero på både ATn samt din hjärnskakning.. Jag skulle uppsöka läkare om jag vore du. Fråga helt enkelt detta kan va pga hjärnskakningen(Nämn ej benzon om du e smart..)


MVH

Käkat ett par år

Ok tack. vet inte om jag kan undvika det, står nog i min journal numera tyvärr.
Citera
2017-06-26, 22:28
  #8
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Käkat ett par år

Ok tack. vet inte om jag kan undvika det, står nog i min journal numera tyvärr.


Ett par år?? Läs på om nedtrappning. Gå inte cold turkey efter flera års bruk,... det kommer döda dig psykiskt.
Citera
2017-06-26, 23:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
trappades ner med diazepam mha vården men det gick för fort känner jag

Känns det överkomligt?
Annars kan man sätta in en låg dos igen och trappa ner sakta...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback