Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 21:17
  #1
Medlem
Tjena! Har en fundering kring hur jag med bästa resultat bör koppla in hög/ låg nivå till slutsteget.

Har ett Hifonics zrx 6002.2 x300 watts som jag ska sätta i tsm med en baslåda. Problemet är att jag ska använda original stereo från BMW, vilket gör att jag måste köra högnivå anslutning till steget som jag tänkt att dra från högtalaren under stolen. Saken är att steget endast har lågnivå anslutning trotts att det är en inbyggd omvandlare från hög till lågnivå. Vet att det finns externa omvandlare att köpa men känns som det inbyggda i steget är att föredra eller? Hur löser jag det i så fall? Har hittat denna:

https://www.brl.se/sv/artiklar/rockf...-rca-hane.html

något att föredra? Som sagt vad blir bäst, finns andra lösningar?
Citera
2017-06-27, 19:54
  #2
Medlem
För rätt många år sen fanns det en omvandlare för hög till lågnivå på Biltema. Idag vet jag inte om den finns kvar. Max ut effekt var runt 25w/kanal för att det skulle hålla vill jag minnas och idag är det sällan det går ut under 40w på varje kanal. Mitt tips är att kolla med kända firmor som typ: Mds mfl som håller på med sånt dagligen. Lycka till med billjudet!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback