Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 20:39
  #1
Medlem
Varje vår samlas landets Kalaidzhi Roma-stam i Stara Zagora för den kontroversiella "brudmarknaden" där unga oskulder visas upp framför manliga köpare som budar på dem.

Varför är detta lagligt i Bulgarien?

https://www.youtube.com/watch?v=as4zbzGaxEk
Citera
2017-06-26, 20:57
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Vad personer eller familjer kommer överens om kan man knappast reglera och lagföra!

I ditt filmklipp blir jag mer upprörd över att de dricker coka kola till kakor, och de hemska skorna...
Citera
2017-06-26, 21:02
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Kikade en lite (kollar mer senare)...
Detta är tydligen deras tradition, dessa var ju äldre tjejer (ja av vad jag kan döma av mina 4 minuters tittande). Jag såg när zigenare (ursprungligen från Rumänien alt Bulgarien) i Spanien sålde sin 14 åriga dotter till en +40 åring som "fru"...

Så inget jätte nytt för min del, troligen inte lagligt i Bulgarien men vad skall dom göra? Spanien är det förbjudet absolut men det är lite svårt för lagens långa arm antar jag...

Det andra man kan fundera på är alla "goda" människor och feminister samt vänster som lägger pengar i koppen och tror att dom gör något gott... troligen gör dom bara säljandet av människor ännu mer lukrativt... Tänker inte längre än näsan räcker... som vanligt.

Hur som helst, vidrigt som faan... men deras tradition...
Citera
2017-06-26, 23:02
  #4
Medlem
sfrges avatar
Vad skall man säga. Fördomarna om romerna som efterblivet folk fick just nu vatten på sin kvarn.
Citera
2017-11-01, 06:02
  #5
Medlem
fastinkomss avatar
Varan Framtid,det bara acceptera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback