Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-08-30, 00:18
  #25
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymPerson2016
Hej.

Gjorde förra året en tråd om detta i forumet för religion, som kan hittas här: (FB) Upplever mitt medvetande som centralt och övernaturligt. Är jag Jesus?

Hur som helst: Jag är en 28-årig man som sedan födseln (eller åtminstone väldig tidig ålder) upplevt mitt medvetande som övernaturligt, på ett sätt som ger mig intrycket av att det jag upplever är centralt till universum, som om mitt "jag" är någonting helt annat än det vanliga människor kallar "jag", något som alltså är absolut och oförstörbart. Det är väldigt svårt att förklara det jag upplever med ord, då det egentligen inte finns några.

Förutom av föräldrar så har jag bett om hjälp av följande via e-mail (anonymt):
* Svenska kyrkan (fick svar, hänvisade mig till gamla skrifter och sa att jag upplevde att jag är ett med Gud)
* Katolska kyrkan (ej svar)
* Min vårdcentral (svar, kunde inte hjälpa)
* Säpo (ej svar)
* Försvarsmakten (ej svar)

Det mest obehagliga med detta är att jag VET att jag kommer att leva kvar efter döden, utan att jag har någon aning om vad som kommer hända. En möjlighet är att vår verklighet genereras automatiskt enligt min vilja, och att jag därför helt enkelt kommer återfödas i en ny verklighet medans denna försvinner efter min död. Detta är givetvis inte vad jag hoppas på riktigt, då det känns väldigt meningslöst att återfödas utan minne i all oändlighet.

Vad tycker ni att jag bör göra? Tror ni på mig? Jag tycker själv att det är väldigt märkligt att ingen i min närhet tycks känna till detta, inte minst om syftet med denna verklighet endast är att göra mig lycklig (jag lever inte direkt världens lyckligaste liv, åtminstone inte för tillfället). Jag tvivlar på att jag kommer orka vänta tills jag dör en naturlig död innan jag får svar.

Det enda som ger mig hopp är att jag vet att det finns en koppling i min hjärna till det övernaturliga, något som inte består av någonting men ändå existerar. Hade det inte funnits det så skulle jag inte kunnat tänka kring det och prata om det. Hade det funnits datorer som kunnat läsa människors tankar hade man med dessa alltså kunnat bevisa att mina tankemönster påverkas av något övernaturligt.

Detta är inte ett skämt och jag hoppas att ni tror på mig. Har ni tips kring vem eller vilka jag bör skriva till?

Tacksam för svar!
Du har säkert haft kontakt med ett hög varelser från utanför vår universum. Jag kallar det 10th dimension. Du kanske vet det finns andra universum och andra tidslinjer, andra kvantspeglar av dig själv som just nu lever bland ditt "4Dimensionellt plan läge" universum. Varje beslut du gör blir ett konskvent till ditt kvantspeglar (dina andra själv som lever i multiversum). Jag tycker du ska gå till mediala och få kurser om hur du kan utveckla din chakra.
Citera
2023-08-30, 22:19
  #26
Medlem
Nej du är inte speciell eller viktig det är det bara jag som är, huvudrollen.

Jag skapar min egen verklighet och natruligtvis är det bara 1 som kan göra det annars blir det ju konflikter om man bestämmer en sak och någon annan bestämmer tvärtom det går ju inte, det är bara 1 som kan bestämma självfallet.

Jag har lokal omnipresence som jag kallar det också. En del av mina röster brukar kalla mig gud och jag hade en jean de arc syn/vision när jag var 13, det är då man blir vuxen enligt urinvånarna i amerikat.

Önskar att jag skoja/trollade, jag hade hellre varit statist de har bättre tur i allt.
__________________
Senast redigerad av fellowvessel 2023-08-30 kl. 22:23.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback