Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 19:20
  #1
Medlem
CarolynHaxs avatar
På sistone har jag lagt märke till att det dykt upp konstiga märkningar på asfalt m m nära hemmet. Det är skära (knallskära!) kryss, och så står det skrivet P G bredvid. Dör märkningarna finns i jord, är det en träpinne nedstucken i mitten av krysset, och även pinnen är förstås sprejad knallskär.

Vad kan det vara för något? Kan det märka ut något under jord, någon ledning eller så?
Citera
2017-06-26, 19:57
  #2
Medlem
Poechalis avatar
Det är nog en utmärkning av rör och ledningar inför en grävning. Man kan som entreprenör beställa utmärkning så att man inte skadar något. Olika saker, el, tele osv, har olika färg på kryssen.
Citera
2017-06-26, 21:16
  #3
Medlem
Inaniss avatar
Utsättning av något slag låter det som. Är det utsatt i linjer eller något? Är det separata kryss som satts ut skulle jag gissa att det är för någon typ av provtagning, exempelvis borrprover eller miljöprovtagning. P G Skulle kunna stå för provgrop eller något.
__________________
Senast redigerad av Inanis 2017-06-26 kl. 21:19.
Citera
2017-06-27, 01:55
  #4
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
På sistone har jag lagt märke till att det dykt upp konstiga märkningar på asfalt m m nära hemmet. Det är skära (knallskära!) kryss, och så står det skrivet P G bredvid. Dör märkningarna finns i jord, är det en träpinne nedstucken i mitten av krysset, och även pinnen är förstås sprejad knallskär.

Vad kan det vara för något? Kan det märka ut något under jord, någon ledning eller så?

Det är en markering för kommande slutförvaring av kärnavfall, en s.k PlutoniumGrav.
Citera
2017-06-27, 19:16
  #5
Medlem
CarolynHaxs avatar
Tack ni som svarat, visst verkar det som om det är någon sorts märkning av något under jord. Såg dock att jag mindes fel vilka bokstäverna var, det står T G och inget annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback