Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 11:01
  #265
Medlem
Rippless avatar
Det är frestande att köpa en SNES Classic helt klart. Jag satt bara igår och funderade på att klara ut hela SMW 2: Yoshi's Island via emulator men så har jag bara en GameCube-kontroll att spela med. Mycket av anledningen att köpa den här konsolen är för handkontrollerna för min del. Det går inte att spela SNES med en GC-dosa.

Annars är jag rätt nöjd med vissa titlar. SMW, SMW 2 och DKC är de spel jag hade under min ungdom. Jag saknar SMB 3, som var ett utmanande och bra spel. Att släppa Super Mario All Stars hade varit mycket bättre än bara SMW.

Men om det är något spel jag verkligen saknar på listan, så är det utan tvekan Donkey Kong Country 2. Hade kunnat ta bort 15 spel från listan bara för det spelet. Otroligt bra soundtrack (lyssnar på låtarna på YT ibland och de är helt fantastiskt bra), väldigt snygg design och grafik för sin tid men framför allt väldigt kul och utmanande att spela. Ofattbart synd att det spelet inte lyckades ta sig igenom till listan. Anledningarna verkar främst bero på licenser och dylikt.

Kommer nog annars slå till på en konsol om ett tag när jag bor i Sverige igen. Väldigt trevligt att ha hemma till förfester och sköna hemmakvällar.

Är det någon som har lyckats lägga till spel genom att hacka konsolen?
__________________
Senast redigerad av Ripples 2017-12-06 kl. 11:05.
Citera
2017-12-06, 15:31
  #266
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Det är frestande att köpa en SNES Classic helt klart. Jag satt bara igår och funderade på att klara ut hela SMW 2: Yoshi's Island via emulator men så har jag bara en GameCube-kontroll att spela med. Mycket av anledningen att köpa den här konsolen är för handkontrollerna för min del. Det går inte att spela SNES med en GC-dosa.

Annars är jag rätt nöjd med vissa titlar. SMW, SMW 2 och DKC är de spel jag hade under min ungdom. Jag saknar SMB 3, som var ett utmanande och bra spel. Att släppa Super Mario All Stars hade varit mycket bättre än bara SMW.

Men om det är något spel jag verkligen saknar på listan, så är det utan tvekan Donkey Kong Country 2. Hade kunnat ta bort 15 spel från listan bara för det spelet. Otroligt bra soundtrack (lyssnar på låtarna på YT ibland och de är helt fantastiskt bra), väldigt snygg design och grafik för sin tid men framför allt väldigt kul och utmanande att spela. Ofattbart synd att det spelet inte lyckades ta sig igenom till listan. Anledningarna verkar främst bero på licenser och dylikt.

Kommer nog annars slå till på en konsol om ett tag när jag bor i Sverige igen. Väldigt trevligt att ha hemma till förfester och sköna hemmakvällar.

Är det någon som har lyckats lägga till spel genom att hacka konsolen?
Fast alltså. Det går att få riktigt bra kontroller för en bråkdel av vad SNES CE kostar. Sen är det bara att fortsätta emulera.
Citera
2017-12-06, 18:38
  #267
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast alltså. Det går att få riktigt bra kontroller för en bråkdel av vad SNES CE kostar. Sen är det bara att fortsätta emulera.

Jo, det är klart. Har dock aldrig gillat SNES/N64-spel med emulator. Det är något med själva timingen som känns väldigt distinkt.

Såg för övrigt att SNES CE kostar 79,95 euro på GAME här i Spanien. Jag förmodar att spelen är på engelska oavsett var man än köper konsollen?
Citera
2017-12-07, 17:02
  #268
Medlem
Rippless avatar
Köpte mig en SNES CE för någon timme sedan. Priset var alltså ca 800 kr för den i Spanien, hur bra som helst. Väldigt trevlig liten konsol med utmärkta handkontroller. Har lagt till några spel också (DKC 2 t.ex.) så nu är min SNES helt komplett. Håller på att köra DKC nu och det svåraste är att inte bli för sentimental. Fy fan vad jag saknar barndomen när jag spelar de här spelen, speciellt Donkey Kong då det är ett väldigt melankoliskt spel i sig. Någon annan som relaterar?
Citera
2017-12-08, 13:18
  #269
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jo, det är klart. Har dock aldrig gillat SNES/N64-spel med emulator. Det är något med själva timingen som känns väldigt distinkt.

Såg för övrigt att SNES CE kostar 79,95 euro på GAME här i Spanien. Jag förmodar att spelen är på engelska oavsett var man än köper konsollen?
Det kan nog bero på att emulatorer ofta är i NTSC och således 60hz istället för PAL 50. Timingen är helt enkelt annorlunda.
Citera
2017-12-12, 22:50
  #270
Medlem
Går det att spela gamla snesspel från 90-talet på classic editionkonsolen ?
Citera
2017-12-25, 09:55
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Går det att spela gamla snesspel från 90-talet på classic editionkonsolen ?

Nej.
Citera
2018-02-05, 11:31
  #272
Medlem
949 kronor på Elgiganten i morgon 6/2 !!
Citera
2018-03-04, 21:56
  #273
Medlem
Snes mini kostar idag runt 899kr om man kollar på prisjakt.
NES mini kommer till sommaren för liknande pris.
Citera
2018-06-08, 18:32
  #274
Medlem
Elementarts avatar
Har någon av er lagt till några spel på erat SNES Classic?
Citera
2018-06-08, 23:49
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har någon av er lagt till några spel på erat SNES Classic?

Jag har gjort det, med hackchi 2. Fungerade riktigt bra. Väldigt viktigt att spara original kernal dock om konsolen skulle braka ihop.
Citera
2018-06-11, 16:58
  #276
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Jag har gjort det, med hackchi 2. Fungerade riktigt bra. Väldigt viktigt att spara original kernal dock om konsolen skulle braka ihop.

Samma här. Enkelt och smidigt.
Vill inte trycka det fullt bara för sakens skull. Men fick ändå ihop 47 titlar extra som jag vill ha på mitt SNES Classic. Chrono Trigger, Illusion of Gaia, Robotrek, Shadowrun för att nämna några.

Det är bara att köra på. Skulle man missa spara original kernel så finns ju den ändå över hela internet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback