Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-03, 16:34
  #313
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Kan man få in så många? Ligger dom inte på runt 2-3mb styck?
Nej de flesta är under 1 mb/st, det finns de som är 2 mb men långt ifrån många.
Kan titta här : https://the-eye.eu/public/rom/SNES/

Edit: glöm det de är zippad ... sorry
Citera
2020-10-03, 16:47
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Kan man få in så många? Ligger dom inte på runt 2-3mb styck?

Hakchi komprimerar filerna så ett originalspel ligger på 0.6-0.8mb och ett romhack på 1-1.9mb. Jag har nyttjat 180 av 250mb. Går också att ladda ner ett tillägg så man får 50mb mer utrymme om det krisar. Om jag skulle nyttja alla 4 saveutrymmen till alla 200+ spel så skulle jag dock slå i taket..

Zombies ate my neighbors 3D tror jag ligger på 50mb så det har jag inte lagt in, hehe
Citera
2020-10-03, 17:25
  #315
Medlem
Fangfaces avatar
Låter ju lysande! Har länge funderat på att skaffa ett mini, men dragit mig lite för jag trott att man bara får in typ 50 extra spel.

Citera
2020-10-03, 19:02
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Låter ju lysande! Har länge funderat på att skaffa ett mini, men dragit mig lite för jag trott att man bara får in typ 50 extra spel.


Väl värd investering!

Kom ihåg att varje savestate kräver 2mb i utrymme. När du sparar framstegen inne i själva spelet så är det dock bara några kb det handlar om. Så om du lägger till väldigt många spel så kanske du bara kan ha 30-40 savestates totalt.
Citera
2020-10-06, 23:46
  #317
Medlem
Elementarts avatar
Vilka spel har ni klarat av som ni har på konsolen? Jag har lirat Super Metroid, Link to the Past, Super Mario RPG än så länge
Citera
2020-10-07, 23:20
  #318
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilka spel har ni klarat av som ni har på konsolen? Jag har lirat Super Metroid, Link to the Past, Super Mario RPG än så länge
Har dragit in ett par olika A Link to the Past och Super Metroid randomizers som jag spelat igenom, så även med mashup randomizern av A Link to the Past och Super Metroid.
Citera
2022-09-10, 17:02
  #319
Medlem
Gosifs avatar
Är det någon som vet om det finns nån arcade stick till snes classsic? Det finns att köpa till NES classic men finns bara 2 knappar tyvärr (A+B) istället för 4 på snes
Citera
2022-10-04, 23:26
  #320
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Är det någon som vet om det finns nån arcade stick till snes classsic? Det finns att köpa till NES classic men finns bara 2 knappar tyvärr (A+B) istället för 4 på snes

Hittade en på nätet, men den verkade inte vara av superbra kvalité: https://www.youtube.com/watch?v=fbbcxnbDoEQ Kanske bättre om du kan hitta en slags konverter så du kan koppla in en bättre arcade stick.
Citera
2022-10-16, 00:39
  #321
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Hittade en på nätet, men den verkade inte vara av superbra kvalité: https://www.youtube.com/watch?v=fbbcxnbDoEQ Kanske bättre om du kan hitta en slags konverter så du kan koppla in en bättre arcade stick.

tack för svaret! hittade en special modell på blocket för wii men är osäker om den går till classic, även om det är samma uttag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback