Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-06-30, 09:15
  #61
Medlem
OverTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Svara på frågan vad ska du göra med pengarna som du gold-diggar?

2) Hur är det olika att ha "ha en standard" och att hora?
Ja, vad ska man pengar till i denna värld? Om du ska trolla, var lite mer trovärdig än så här.
Citera
2017-06-30, 09:41
  #62
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverTheMoon
Ja, vad ska man pengar till i denna värld? Om du ska trolla, var lite mer trovärdig än så här.

1) Svara på frågan. Man kan tjäna tillräckligt för mat och bostad på vilket jobb som helst. Så vad ska man med en man som inte är en fattiglapp till?

2) Om du har som krav att mannen inte är en fattiglapp hur är du annorlunda från vilken hora som helst?

3) Om det inte handlade om horande skulle kvinnor inte ha krav på inkomst och utbildning för att ha sex med män.
Citera
2017-07-01, 11:35
  #63
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Svara på frågan. Man kan tjäna tillräckligt för mat och bostad på vilket jobb som helst. Så vad ska man med en man som inte är en fattiglapp till?

2) Om du har som krav att mannen inte är en fattiglapp hur är du annorlunda från vilken hora som helst?

3) Om det inte handlade om horande skulle kvinnor inte ha krav på inkomst och utbildning för att ha sex med män.

Finns väl ett korn av sanning i vad du skriver för en gångs skull, och det lustiga är överbryggandet här mellan radikalfeminister å ena sidan och de bestämt antifeministiska männen i MGTOW å andra sidan: båda grupperingarna delar den gamla uppfattningen att äktenskap "bara är formaliserad prostitution." Från helt olika bevekelsegrunder väljer de därför bort det.

Ska väl sägas att i de värsta fallen ligger det ju ett korn av sanning i det. I dagens samhälle skulle jag dock säga att uppfattningen haltar betänkligt för de allra flesta giftermål, ligger närmare till hands att se ONS som det snarare (uppvaktar någon med middag o drinkar kanske bio för ett ligg) eftersom de få som gifter sig idag verkligen tänker bortom ekonomisk trygghet och premierar kärlek, vänskap, gemensamma intressen m.m.
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2017-07-01 kl. 11:41.
Citera
2017-07-01, 11:44
  #64
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Finns väl ett korn av sanning i vad du skriver och det lustiga är överbryggandet här mellan radikalfeminister å ena sidan och de bestämt antifeministiska männen i MGTOW å andra sidan: båda grupperingarna delar den gamla uppfattningen att äktenskap "bara är formaliserad prostitution." Från helt olika bevekelsegrunder väljer de därför bort det.

1) Ett korn av sanning? Det är inte 100% sant? Hur är det annorlunda att kräva att mannen har en inkomst för att ha sex med honom från att kräva pengar i handen för sex? Det enda som skiljer är hur man får betalt.

2) Kvinnor idag kan skaffa en egen utbildning och inkomst. Så mäns pengar och status borde vara irrelevant. Är det så? Nej fler kvinnor gifter upp sig idag än på 1950 talet.

3) Så kvinnor är horigare idag än vad de var för 70 år sen. Trots att de har fått en mycket högre levands-standard och har mycket mindre behov av pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Ska väl sägas att i de värsta fallen ligger det ju ett korn av sanning i det. I dagens samhälle skulle jag säga att uppfattningen haltar betänkligt, ligger närmare till hands att se ONS som det snarare (uppvaktar någon med middag o drinkar kanske bio för ett ligg) eftersom de få som gifter sig idag verkligen tänker bortom ekonomisk trygghet och premierar kärlek, vänskap, gemensamma intressen m.m.

1) Nej ONS kan kvinnor ha för att det är spännande (i vissa fall). Men när det handlar om att leva med en man kräver kvinnor en hög inkomst + social status.

2) Då borde inte saker som utbildning, jobb, bostad, spela roll för kvinnor. Är det så?
Citera
2017-07-03, 10:21
  #65
Medlem
Som sagt, hyckleriet består i hur jämförbara scenarier (i vissa fall där det lagliga scenariot kan ses som MER omoraliskt än det olagliga, faktiskt) behandlas.

1. Jag går till en valfri nattklubb och/eller bar i Stockholms innerstad och köper en tjej några drinkar, vilket utöver ersättningsaspekten också leder till att hennes omdömesförmåga minskar. Vi kommer överens om att åka hem till henne och har sex. LAGLIGT.

2. Jag går utmed Malmskillnadsgatan och ger en tjej en tusenlapp vilket gör henne rikare och inte nedsätter hennes omdömesförmåga. Vi har sex. OLAGLIGT.
Citera
2017-07-04, 08:57
  #66
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odjuristen
Som sagt, hyckleriet består i hur jämförbara scenarier (i vissa fall där det lagliga scenariot kan ses som MER omoraliskt än det olagliga, faktiskt) behandlas.

1. Jag går till en valfri nattklubb och/eller bar i Stockholms innerstad och köper en tjej några drinkar, vilket utöver ersättningsaspekten också leder till att hennes omdömesförmåga minskar. Vi kommer överens om att åka hem till henne och har sex. LAGLIGT.

2. Jag går utmed Malmskillnadsgatan och ger en tjej en tusenlapp vilket gör henne rikare och inte nedsätter hennes omdömesförmåga. Vi har sex. OLAGLIGT.

Det du glömmer är är att i scenario 1 skapar det en [känsla] hos tjejen av att hon genuint uppvaktas och det är outtalat att hon ger dig sällskap, närhet och i vissa fall sex. Hon förförs av dig, det ligger bara hos dig att någonting händer.

2 är bara olagligt för att skydda kvinnor från [känslan] av att de med uttalat ansvar och frihet ger dig något i utbyte utan att du med manlig charm eller manipulation förört dom eller lett dom dit...
Vill man vara kontroversiell kan man säga att horeri är olagligt just för att det är jämlikt eller snarare "neutraliserar" och profaniserar (gör det till en vardagsgrej) sexuellt umgänge och ger kvinnan samma vuxna ansvar och frihet vad gäller sex.
Jag lägger ingen moralisk bedömning i vilket som, bara min analys på varför dessa två scenarier betraktas så olika.

Prostitution är alltså olagligt av motsatt anledning som feminister anger.

Vid sexuellt köp finns ingen man som "bara får saker att hända", "jag ville egentligen inte, eller jag vet inte", inga "oj vad mycket drinkar det blev". Att vara komplett jämlik mannen skrämmer många kvinnor eller stressar dom eftersom det ju egentligen blir att vara man. Så ingenting sexigt med att vara som mannen för kvinnan, att lägga spelet mestadels på dig ligger i sakens natur. Spänningen i det sexuella mötet ligger ju mkt i att mannen förför och kvinnan förförs, alltså är mer passiv och vid prostitution har du istället två aktiva och raka puckar.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback