Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-26, 17:56
  #1
Medlem
TrickieDickies avatar
Har funderat på om den västerländska synen på prostitution är rättfärdig - låt oss vara ärliga..vad skiljer egentligen en svensk/västerländsk kvinna/flickvän/fru som blir utbjuden på en helkväll med drinkar och en fin middag, gärna i kombination med någon fin present och sen har sex med mannen ifråga (som tack) ifrån en prostituerad som får betalt i reda pengar?
Citera
2017-06-26, 18:01
  #2
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Har funderat på om den västerländska synen på prostitution är rättfärdig - låt oss vara ärliga..vad skiljer egentligen en svensk/västerländsk kvinna/flickvän/fru som blir utbjuden på en helkväll med drinkar och en fin middag, gärna i kombination med någon fin present och sen har sex med mannen ifråga (som tack) ifrån en prostituerad som får betalt i reda pengar?
Golddiggers finns för att det finns goldgivers. Idioter till män som tror att det är det som behövs för att få ligga, men de har fel. Kvinnor vill ha sex minst lika mycket som män och sprit är fel väg att gå för annat än vrak och "folk som gått i livets hårda skola".

Det som gjort sunda förhållanden svårast de senaste trettio åren är den hjärntvätt som pågår, som slutar i att kvinnor ser män som våldtäktsmän och att sex med dem är en skamlig handling som förråder den feministiska kampen.

Vad precis samtliga kvinnor vet mycket väl är att när de väl är med män, så förändras deras personlighet till något helt annat än den officiella masken.
Citera
2017-06-26, 18:06
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Har funderat på om den västerländska synen på prostitution är rättfärdig - låt oss vara ärliga..vad skiljer egentligen en svensk/västerländsk kvinna/flickvän/fru som blir utbjuden på en helkväll med drinkar och en fin middag, gärna i kombination med någon fin present och sen har sex med mannen ifråga (som tack) ifrån en prostituerad som får betalt i reda pengar?

Hur kan du inte se skillnad? Bjuder man ut sin flickvän/fru på en fin middag med drinkar är det i min värld ofattbart att man skulle se de som prostituerade om man senare skulle ha sex med dom. Och att ens flickvän/fru skulle gå med på att ha sex som ett "tack" låter absurt i mina öron. Och har du gjort dig detta besväret enbart för att få sex med din flickvän/fru bör du tänka över ert förhållande.

En prostituerad betalar du och du vet att du får knulla.
Citera
2017-06-26, 18:14
  #4
Medlem
jo jag ser likheten. det gör säkert de flesta men de vill inte acceptera sanningen
Citera
2017-06-26, 18:16
  #5
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur kan du inte se skillnad? Bjuder man ut sin flickvän/fru på en fin middag med drinkar är det i min värld ofattbart att man skulle se de som prostituerade om man senare skulle ha sex med dom. Och att ens flickvän/fru skulle gå med på att ha sex som ett "tack" låter absurt i mina öron. Och har du gjort dig detta besväret enbart för att få sex med din flickvän/fru bör du tänka över ert förhållande.

En prostituerad betalar du och du vet att du får knulla.
DÅ känner du inte kvinnan som jag gör. Låt mig vara den som skriver #inteallakvinnor, men din flickvän/fru är verkligen inte som alla flickor och kvinnor. Påstår du att det inte finns golddiggers, grogghoror och kukkarusellryttare och allt annat på skalan kanske du borde se dig om lite. Börja med vilka som iscensätter skilsmässor och varför.
Citera
2017-06-26, 18:17
  #6
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur kan du inte se skillnad? Bjuder man ut sin flickvän/fru på en fin middag med drinkar är det i min värld ofattbart att man skulle se de som prostituerade om man senare skulle ha sex med dom. Och att ens flickvän/fru skulle gå med på att ha sex som ett "tack" låter absurt i mina öron. Och har du gjort dig detta besväret enbart för att få sex med din flickvän/fru bör du tänka över ert förhållande.

En prostituerad betalar du och du vet att du får knulla.
Jo jo..men hur många kvinnor låter sig inte (och måste) bjudas hit och dit innan de eventuellt släpper till...Varför är det så mycket lättare för rika män att få kvinnor är vad det är för fattiglappar? Det är ju så uppenbart att många av dessa män köper sina kvinnor fast under mer hycklande former. Jag anser att detta de facto ÄR en form av prostitution när dessa kvinnor faller för dessa mäns pengar (må vara indirekt..)
Citera
2017-06-26, 18:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
[/b] Jo jo..men hur många kvinnor låter sig inte (och måste) bjudas hit och dit innan de eventuellt släpper till...Varför är det så mycket lättare för rika män att få kvinnor är vad det är för fattiglappar? Det är ju så uppenbart att många av dessa män köper sina kvinnor fast under mer hycklande former. Jag anser att detta de facto ÄR en form av prostitution när dessa kvinnor faller för dessa mäns pengar (må vara indirekt..)


Det handlar väl om att lära känna den man ligger med. Vilket är viktigare för kvinnor då män kallar dem hora om de ligger tidigt i relationen. Sen att vissa män tror att det underlättar och därför går den vägen får ju stå för dem. Att umgås "vanligt" är nog nästan lika effektivt.

Dock tyder ju god ekonomi på en balanserad livsstil mm och är såklart bra för de första intrycken.
Citera
2017-06-26, 18:31
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Låt mig vara den som skriver #inteallakvinnor, men din flickvän/fru är verkligen inte som alla flickor och kvinnor. Påstår du att det inte finns golddiggers, grogghoror och kukkarusellryttare och allt annat på skalan kanske du borde se dig om lite. Börja med vilka som iscensätter skilsmässor och varför.

Klart att det finns "golddiggers", "grogghoror" och "kukkarusellryttare", men man ska väl ändå vara ganska misslyckad om man gör flickvän eller fru av sådant material? Är man så pass pantad att man gifter sig med en sådan anser jag helt klart att man får skylla sig själv vid den "iscensatta skilsmässan".

Tror att de flesta anser sig ha hyfsat jämställda förhållanden/giftermål och få män lär känna sig tvingade att bjuda sina flickvänner på dyra utemiddagar/presenter för att få sex. Jag har iaf aldrig gjort det och jag betvivlar starkt att farsan fick betala morsan för sex Jag betvivlar ärligt att jag känner någon som betalar med middagar och presenter för att ha sex med flickvännen/frun.

Att inte förstå skillnaden mellan sin flickvän/fru och en prostituerad visar på en riktigt unken kvinnosyn och därmed förstår jag verkligen att feminismen behövs.

Varför skulle liksom en kvinna med egen hyfsad inkomst sära på benen enbart om pojkvännen/mannen bjuder på middag eller en present? Hoppas du själv hör hur absurt det låter...
Citera
2017-06-26, 18:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Har funderat på om den västerländska synen på prostitution är rättfärdig - låt oss vara ärliga..vad skiljer egentligen en svensk/västerländsk kvinna/flickvän/fru som blir utbjuden på en helkväll med drinkar och en fin middag, gärna i kombination med någon fin present och sen har sex med mannen ifråga (som tack) ifrån en prostituerad som får betalt i reda pengar?

Vad menas med den västerländska synen på prostitution? Olika västländer har olika syn. Exempelvis har Spanien och Sverige väldigt olika syn.
Citera
2017-06-26, 18:40
  #10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Klart att det finns "golddiggers", "grogghoror" och "kukkarusellryttare", men man ska väl ändå vara ganska misslyckad om man gör flickvän eller fru av sådant material? Är man så pass pantad att man gifter sig med en sådan anser jag helt klart att man får skylla sig själv vid den "iscensatta skilsmässan".

Tror att de flesta anser sig ha hyfsat jämställda förhållanden/giftermål och få män lär känna sig tvingade att bjuda sina flickvänner på dyra utemiddagar/presenter för att få sex. Jag har iaf aldrig gjort det och jag betvivlar starkt att farsan fick betala morsan för sex Jag betvivlar ärligt att jag känner någon som betalar med middagar och presenter för att ha sex med flickvännen/frun.

Att inte förstå skillnaden mellan sin flickvän/fru och en prostituerad visar på en riktigt unken kvinnosyn och därmed förstår jag verkligen att feminismen behövs.

Varför skulle liksom en kvinna med egen hyfsad inkomst sära på benen enbart om pojkvännen/mannen bjuder på middag eller en present? Hoppas du själv hör hur absurt det låter...
Du försöker fortfarande utesluta det ena fast du vet att det finns, för att du "önskar" att var som det du tror din flickvän/fru är, men även det kan vara inbillning. Över 70% av alla skilsmässor startas av kvinnor. Antingen vill de ha dina barn och dina pengar med sig i domstolen, vilket domstolen kommer ge dem utan att ens fråga dig, om det inte är uppenbara och bevisliga fel på kvinnan. (100 000-tals svenska män vet vad jag pratar om). De sitter där helt plötsligt, utan hem, fru, barn och räkningar för en ungen han inte får träffa för de närmaste 18 åren.
Massor av lägenheter i innerstan står idag på kvinnor som utnyttjat blåögda män för att ta sig uppåt i hierarkin, där förhoppningsvis en riktig alfahane med miljoner på banken väntar.

Tror du hon säger nåt till dig innan det är klappat och klart?

Men visst, du kan ju vara en av den del av 50%, men är hon det?
Du medgav att det finns oärliga kvinnor och ville fortfarande tjafsa emot för att jag säger att det finns kvinnor med andra avsikter än enbart de ärliga. En del utnyttjar dig bara för att de kan.
Lär dig medge det bara, för du kan inget göra åt det.
Citera
2017-06-26, 18:41
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
[/b] Jo jo..men hur många kvinnor låter sig inte (och måste) bjudas hit och dit innan de eventuellt släpper till...Varför är det så mycket lättare för rika män att få kvinnor är vad det är för fattiglappar? Det är ju så uppenbart att många av dessa män köper sina kvinnor fast under mer hycklande former. Jag anser att detta de facto ÄR en form av prostitution när dessa kvinnor faller för dessa mäns pengar (må vara indirekt..)

Finns gott om förhållanden där mannen inte är speciellt rik... Sedan är det väl självklart att det är mer attraktivt med en rik partner än en fattig utan att blanda in prostitutionsbegreppet?

Självklart ser jag hellre att min fru är en sjuksköterska med hyfsad lön framför en arbetslös nolla som inte bryr sig.

Sedan är det självklart att många män med förmögenheter attraherar kvinnor, Donald Trump lär ju inte haft någon större framgång med Ivona utan sina pengar. Dock tänker jag på mer normala förhållanden som majoriteten faktiskt har.
Citera
2017-06-26, 18:45
  #12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Finns gott om förhållanden där mannen inte är speciellt rik... Sedan är det väl självklart att det är mer attraktivt med en rik partner än en fattig utan att blanda in prostitutionsbegreppet?
Sorry, ser du det inte ännu, så finns det ord för det du gör nu. Cherrypicking, eller du plockar bara russinen ur kakan.
Hur är det skillnad på att gå efter pengarna och gå efter pengarna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback