Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-07-08, 23:14
  #49
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det är som att dansa runt en midsommarstång och förneka att det är en fallossymbol.
Nu börjar det här på att bli löjligt.

Jag gör ingen koppling mellan midsommarstång och äktenskap, och det är nog inte så många fler som gör det heller.
Citera
2017-07-08, 23:50
  #50
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nu börjar det här på att bli löjligt.

Jag gör ingen koppling mellan midsommarstång och äktenskap, och det är nog inte så många fler som gör det heller.
Googla "fallossymbol" då du uppenbarligen inte förstår liknelsen.
Citera
2017-07-09, 01:23
  #51
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Googla "fallossymbol" då du uppenbarligen inte förstår liknelsen.
Gåtan kvarstår alltjämt.
Likheten mellan äktenskap och midsommarstång är fortfarande helt obegriplig, ska vi inte blanda in julgranar också ?

Att du inte verkar uppskatta att vara gift må vara hänt, men det finns andra som gör det, och det av skäl som du inte vill, eller kan begripa.
Citera
2017-07-09, 01:29
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En amerikansk kvinnlig psykolog som skrivit en bok "Men on strike" menar att män inte skall gifta sig överhuvudtaget. De bör strejka helt enkelt. Kvinnorna har idag alla korten. Tvärtemot vad feministerna påstår.

Intressant kort video här i ämnet. ca 4 minuter.
https://www.liveleak.com/view?i=e27_1498479698

Vad tycker ni? Är det så? Att feministerna har fel tycker jag, de är extremister idag. Feminism har blivit en slags "kult" och ett hat. Feminismen i sig är idag kapad av extremister.

Om kvinnor nu är så jäkla duktiga så kan de ju öppna egna bilverkstäder och typiskt "manliga" verksamheter. Men de gör det inte. Istället vill de "inkvoteras". Idag är det ingen som motarbetar 3-4 kvinnor som vill starta tex en plåtverkstad. De får väl ta lån i banken precis som alla andra och konkurrera fritt på marknaden. Sanningen är att många skulle lämna in sin bil i verkstäder om de startats upp och drevs av kvinnor tom. - De har alla korten. Det är som psykologen säger.

Dravel av någon som inte har någon iq. trumfen finns hos männen. de ska sluta jacka i krog- och internetluder och inte flytta ihop så fort de fått lite fitta. de ska heller inte ha delad ekonomi eller jack i en feminist.

jag bjuder aldrig ändå får jag knulla mer än de som bjuder. sedan tror jag att man inte ska ha så bråttom med att jacka i vadsomhelst. det finns massor av nollor till män som jackar i luder som aldrig kommer att ha ett jobb. sådant få man tag på närsomhelst. smartare att ragga upp, knulla avdem på ett hotellrum och sedan dra. pengarna kan man lägga på sig själv än att ge bort dem till någon med låg iq som tror att hon är smart.
Citera
2017-07-09, 01:31
  #53
Medlem
Kan någon nämna en enda fördel för en svensk man att gifta sig med en svensk kvinna? Låt höra, för jag kan fan ta mig inte komma på ett enda vettigt skäl.
Citera
2017-07-09, 10:43
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kan någon nämna en enda fördel för en svensk man att gifta sig med en svensk kvinna? Låt höra, för jag kan fan ta mig inte komma på ett enda vettigt skäl.

Om du hittar en kvinna som är villig att vara just trogen ,lojal och kärleksfull så har du vunnit eftersom du får kraft ifrån det.

Du får inte kraft av att ha sex med så många kvinnor som möjligt utan istället försvagas din kraft eftersom det blir konstiga känslomässiga separationer och dyl.
Citera
2017-07-09, 11:37
  #55
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
I mitt tjejgäng brukar vi dela in karlar i två grupper:

1) Karlar man gifter sig med och som givetvis är husligt lagda och småbarnsintresserade.

2) Karlar man har sex med och som känns spännande och äventyrliga. Inget man släpar till kyrkan direkt.

I vilket fall som helst, så är majoriteten av våra svenska karlar feminiserade och tjänstvilliga med falsettrösten redo att lyda order. Dom kanske mår dåligt inombords, men dom får ju åtminstone gifta sig.
Dessa karlar du gifter dig med är 100 % inte intresserade av dig.

Jag är 100 % här.
Citera
2017-07-09, 11:39
  #56
Medlem
Agamantums avatar
Att det ser ut såhär är ju medvetet. NWO vill ju att människornas antal ska minska. Det gör man lättast genom att slå in sprickor mellan kvinnor och män. Feminism och liberalism gjorde att främst kvinnor tog avstånd av män. Genom att fixa lagstiftning som straffar cuckade män (som inte slår tillbaka hårt mot bli orättvist behandlade), så fixar man att män tar avstånd från kvinnor. Resultatet är befolkningsreduktion.
Citera
2017-07-11, 01:42
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kan någon nämna en enda fördel för en svensk man att gifta sig med en svensk kvinna? Låt höra, för jag kan fan ta mig inte komma på ett enda vettigt skäl.

Din tanke och känsla är rätt och medveten. Äktenskapet är ju av Gud instiftat. Så varför icke kristna gifter sig är ju faktiskt ganska ...märkligt?

Bra fråga egentligen för en tråd. Varför gifter sig icke kristna? Det är ju främst för kristna som äktenskapet har en yttersta mening och innebörd.

När två icke kristna gifter sig så tror jag på allt möjligt fuffens. Att kvinnan vill kedja mannen, att hon vill ha barn och bli försörjd, att hon vill ha uppmärksamhet och någon slags milstolpe och jippo runt den egna personen (som tydligen inte kan fås på andra sätt). Om det är mannen som insisterar på äktenskap så kanske han gör bedömningen att han inte kommer att kunna få någon snyggare kvinna, att han inbillar sig att han är framgångsrik om han är gift (vilseledd av media), att han tror sig kunna hålla kvinnan på plats och att hon tar hand om eventuella avkommor. Kanske är det så att även män påverkas av dravel från Hollywood och tror sig ha lyckats om han får ingå äktenskap.

Man ser, inte minst på Facebook, att även män kan bli smöriga och tramsiga, i jakten efter likes på romantiska uppdateringar. Allt för många så kallade romantiska par håller sanningen och verkligheten stången under de första åren av förhållandet. Sedan kommer söndringen och de står helt handfallna och förstår inte ett dyft av vad som händer.

Äktenskap och vigsel är kristna traditioner och bruk. Och det går liksom inte att vara till hälften kristen eller smygkristen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback