Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 15:54
  #1
Medlem
standardsvars avatar
Har tillgång till en gammal jaktstuga som saknar el och vatten, men det jag behöver är tillgång till mobil samt internet.

Kommer koppla in solceller och en bunt fritidsbatterier för att driva min bärbara dator samt få tillgång till förstärkare både för mobilmottagare och täckning för 4g.

Hur skall jag gå tillväga? Jag behöver förstärka mottagningen för gsm och 4g.
Vad skall jag söka på för att finna detta?
Citera
2017-06-26, 16:03
  #2
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Bara att googla fram extern antenn till det nät du ska använda.
Citera
2017-06-26, 16:30
  #3
Medlem
PeterNosters avatar
Net1 har allt du behöver:

http://www.net1.se/privat/produkter/
Citera
2017-06-26, 16:46
  #4
Medlem
199702042s avatar
Gammal parabol, ju större desto bättre.
Antenn till wifi modemet som du kör via parabolen.

Googla wifi extender DIY eller liknande.
Citera
2017-06-26, 18:50
  #5
Medlem
Beroende på hur långt bort närmasta 4g signal är så behöver du en antenn typ parabol. Så får du koppla upp dig till den och scanna efter signal. Hittar du ingen får du försöka komma högre upp.

När du lokaliserat signalen och riktningen på den behöver du bara montera den och skicka vidare signalen till en rundstrålande antenn i valfri längd beroende på hur stort område den ska täcka, som dina enheter sedan brukar likt vanligt.

I värsta fall behöver du skjuta signalen vidare med en parabol från en annan plats om du inte får någon signal
__________________
Senast redigerad av Logz 2017-06-26 kl. 19:22.
Citera
2017-06-28, 08:49
  #6
Medlem
Behöver du bättre mottagning så titta på satellit-prylar för större fritidsbåtar/yachter. Typ Iridium/Inmarsat/Orbcomm m.fl
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback