Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 12:46
  #1
Medlem
User0001s avatar
Hej!

Håller på att fräscha upp mina gamla ritläsarkunskaper (har tråkigt ) och har upptäckt att jag blivit mindre effektiv på att snabbt visuellt föreställa mig hur objekten som visas på pappret ser ut i verkligheten, speciellt i olika vinklar.


Med anledning till ovan så undrar jag om det finns några Vridnings-onlinetester (engelskt som svenskt) som visar en 3D bild av exempelvis en tärning eller annan figur, där fokus ligger på att kunna se samma figur i en annan vinkel.

Just detta är inte helt relevant med ritningsläsning (lite annorlunda), men tror ändå att detta knappast skulle skada!



Är endast intresserad av ovanstående, inga IQ-tester, dem innehåller i för sig vridning, men även så mycket annat som: igenkänning av mönster, förflyttning, summering, borttagning mm.

Thxx!
Citera
2017-06-26, 15:46
  #2
Avstängd
Tror att förvaret har sådant test i alla fall när man hjärsläpp var där och gjorde testet.
Citera
2017-06-26, 17:36
  #3
Medlem
User0001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Tror att förvaret har sådant test i alla fall när man hjärsläpp var där och gjorde testet.

Det stämmer säkert, då vridning är en del i alla olika typer av kognitiva tester jag har stött på.




Men somsagt *Alla, återigen, så är jag intresserad av ett renodlat test som Bara går igenom vridning av 3D objekt.

Sitter just nu o leker med Googles gamla 3D sketch program, som man än gång i tiden inte var helt klappkass på...




Någon?
Citera
2017-06-26, 18:24
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av User0001
Det stämmer säkert, då vridning är en del i alla olika typer av kognitiva tester jag har stött på.




Men somsagt *Alla, återigen, så är jag intresserad av ett renodlat test som Bara går igenom vridning av 3D objekt.

Sitter just nu o leker med Googles gamla 3D sketch program, som man än gång i tiden inte var helt klappkass på...




Någon?
Du kan ju söka på goggle maps i ditt närområde på hus och visualisera husen som du sedan går förbi.
Det var väl det som testerna på mönstringen var till föt att hitta dörrar på byggnader från olika håll.

Kanske bara ett förslag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback