Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 09:32
  #1
Medlem
jeppsss avatar
Söker den bästa gamingdatorn för runt 5-6k, men kan även tänka mig 7k. Är inte ute efter att spela högkvalitativa spel som Fallout 4 eller så.
Använder OBS (open broadcaster software) och spelar in mycket när jag lirar från konsoll, vilket börjar ta kål på min laptop genom att den laggar.
Vill även kunna göra detta samt kunna streama utan problem.
Finns det någon bra burk därute som passar mina behov? Kanske inte ens behöver kosta så mycket som 7000?

Tack på förhand
Citera
2017-06-26, 10:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppss
Söker den bästa gamingdatorn för runt 5-6k, men kan även tänka mig 7k. Är inte ute efter att spela högkvalitativa spel som Fallout 4 eller så.
Använder OBS (open broadcaster software) och spelar in mycket när jag lirar från konsoll, vilket börjar ta kål på min laptop genom att den laggar.
Vill även kunna göra detta samt kunna streama utan problem.
Finns det någon bra burk därute som passar mina behov? Kanske inte ens behöver kosta så mycket som 7000?

Tack på förhand

Prisjakt.se
Citera
2017-06-26, 11:33
  #3
Medlem
Soluss avatar
Jag vet att du inte specifikt frågade om detta, men mitt tips är att du försöker utöka din budget med några tusenlappar istället för att köpa dig en potatisdator, det kommer du vinna på i längden. Nu vet jag förvisso inte mer än att du inte ska spela Fallout 4, men att du samtidigt som du spelar vill streama eller streama samtidigt som du fångar video och ljud från en konsol. Det är två krävande moment att köra samtidigt och jag skulle råda dig till att försöka gå upp till närmare tio tusen åtminstone, annars kommer du snart behöva uppgradera på nytt.
Citera
2017-06-26, 15:44
  #4
Medlem
jeppsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jag vet att du inte specifikt frågade om detta, men mitt tips är att du försöker utöka din budget med några tusenlappar istället för att köpa dig en potatisdator, det kommer du vinna på i längden. Nu vet jag förvisso inte mer än att du inte ska spela Fallout 4, men att du samtidigt som du spelar vill streama eller streama samtidigt som du fångar video och ljud från en konsol. Det är två krävande moment att köra samtidigt och jag skulle råda dig till att försöka gå upp till närmare tio tusen åtminstone, annars kommer du snart behöva uppgradera på nytt.

Mjo, men tror du jag behöver en dator för 10.000 för att spela in och streama samtidigt, även om båda momenten inte är superkrävande?
Om vi utgår ifrån att jag fortfarande vill hålla mig till max 7k för en burk, har du några tips på en bra dator jag kan få för det priset, och som pallar med det jag önskar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback