Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 03:05
  #1
Medlem
BadCash81s avatar
Tänkte köpa en ny Androidmobil i Sverige under sommaren, som jag sedan kommer ha med mig till Thailand under en minst ett år lång Thailandsvistelse (Bangkok) från och med hösten.

Funderar över villkor för garantireparation etc - i Sverige brukar det ju krävas att man lämnar in sin mobil till återförsäljaren man har köpt den av, vilka sedan i sin tur skickar den till en reparationsverkstad. Men hur funkar det med en mobil köpt i Sverige som går sönder utomlands? Inte tusan kan man ju skicka den halvvägs över jorden för att få den reparerad? Om det ändå är så, kan man köpa någon slags internationell försäkring - vet att Apple Care har något slags internationell på-platsen-service-garanti, finns det även hos andra tillverkare?

Finns det några återförsäljare som är smidigare att köpa från i detta avseendet? Några märken som är att föredra framför andra? (är inte superförtjust i Samsungmobiler, men de är ju stora i Thailand).

Jag är medveten om att det finns billiga inofficiella "reparationsverkstäder" av mycket tveksam kvalité på ställen som MBK, Phantip, osv. Är inte intresserad av dem - jag menar riktiga garanti-reparationsverkstäder, inte klåpare med en skruvmejsel och några bättre begagnade reservdelar...
__________________
Senast redigerad av BadCash81 2017-06-26 kl. 03:17.
Citera
2017-06-26, 10:55
  #2
Medlem
nittontrettons avatar
Hur är priserna på en typ S8 i thai? Snabb goggling visade det sig att en s8 landar på typ 5900 i Japan.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2851058

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback