Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 02:54
  #1
Medlem
rotkiw123s avatar
ligger i sängen 5 timmar efter att jag poppade 500 mg.
Ska försöka förklara var denna enorma smärta sitter (varenda gång jag andas).
om du ser det från mina ögon så är det vänstra sidan av "magen".
Alltså längst ner till vänster av överkroppen så sitter denna smärta.
Jag ska tilläga att jag går på en stark acne-medecin och tar ganska mycket alvedon dagligen pga nyligen operation.

Snälla fokusera mer på varför jag har ont än att skriva hur dum jag är. jag vet redan att jag är dum...
Tack på förhand!
Citera
2017-06-26, 03:03
  #2
Medlem
rotkiw123s avatar
Nu gör det så jävla fittont!
vafan ska jag ta mig till?
Citera
2017-06-26, 04:05
  #3
Medlem
Kontakta sjukvården
Citera
2017-06-26, 09:51
  #4
Medlem
Hoppas du mår bättre!
Tror inte tråden kryllar av läkare/ sjuksköterskor så, har du såhär rejält ont ring hellre sjukvårdsupplysningen 1177. Inte säkert att smärtan hörde ihop med intaget av tram, det finns vissa specifika sjukdomstillstånd som kan ge jättesmärta i VÄNSTRA sidan av magen tex inflammation i tarmfickor (ska behandlas) eller pulsåder bråck dvs pulsåder kan brista i magen (då lär man väl dock inte "bara" ha mkt smärta utan blir oxå yr, blek/kallsvettig, pulsen går upp, svimfärdig eller svimning. E ju ett livshotande tillstånd ska behandlas akut) å sen finns det säkert andra, helt ofarliga orsaker men detta är de två orsaker ja känner till när det gäller PLÖTSLIG STARK smärta i magens VÄNSTRA del. Sen skrev du att du nyligen opererats. Beroende på var, kanske man kan tänka sig en evt komplikation. Eller så kan du fått denna magont pga att du poppat 500 mg tram (enl fass om ja minns rätt?; max 400 mg / dygn uppdelat på 3-4 tillfällen med lika många timmar emellan), särskilt då du kombinerade det med för mkt alvedon (vrf? Tramadole är smärtlindrande i högre grad, än alvedon. Vrf kombinera???) & stark acne medicin. Antar att du inte har tramadol på recept eftersom du postat i drogakuten. Iaf uppdatera gärna! Å ta det lugnt me diverse piller å alkohol.... har läst tidigare inlägg från dig....
Citera
2017-06-26, 12:01
  #5
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Troligtvis något med tarmarna och magen att göra eftersom tramadol saktar ner tarmarnas rörelse, och eftersom det har gått fem timmar så borde substanserna verka med full kraft. Inget att oroa sig för.
Citera
2017-06-27, 19:04
  #6
Medlem
rotkiw123s avatar
Tack för alla svar!
Det hade gått över när jag vaknade så det var nog inget farligt. Men jag är säker på att det var tramadolen som gjorde det.
Citera
2017-06-27, 22:39
  #7
Medlem
shUbR3s avatar
Gissar på blockering i tarmarna, stämmer rätt bra med din beskrivning.
Inte ovanligt när det gäller opioider, dessutom låg du stilla med vilket inte gjorde det bättre och du skrev att du plötsligt fick ännu högre smärta.

Men självklart ska du aldrig konstatera något här för vi är inte din läkare, utan det är bara teorier.

Skönt att det gick bra iallafall!
Ta hand om dig mannen
Citera
2017-07-01, 23:22
  #8
Medlem
MadAndLocos avatar
Knas med kistan har vi allt bockat av på listan 😂

Mvh Mad ✌
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback