Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-13, 10:25
  #13
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Av statistik från Maj 2017 fanns det 4983400 sysselsatta i Sverige. Dra ifrån alla projekt och annat trams så återstår det 4 miljoner som skall försörja 10 Miljoner, dvs 1 arbetare försörjer 2.5 personer.

Skulle bara vilja komma med ett påpekande. Vi har alltså 4983400 sysselsatta och du rundar av till 4 000 000 som har riktiga jobb som jag förstår det. Jag tror du drar av för lite. Ja alltså om man med riktiga jobb lite mer hårddraget räknar sådana som bidrar direkt och indirekt till handelsbalansen.

Det är ju lite svårt att vara ens grovhuggen vid en sådan uppskattning, men jag tror att du skulle kunna halvera dina 4 000 000 till 2 000 000 utan vidare. Resterande utfyllnad upp till tio miljoner är i vareierande grad och på varierande sätt någon sorts utfyllnad som emellanåt skapar trivsel för oss alla, ja kanske lika gärna förtret, och som avlönas genom bidrag eller löner genom skattemässig omfördelning.

Jag är själv rätt osäker på var jag hör hemma i denna grova kategorisering.
Citera
2017-07-13, 14:21
  #14
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Ni förstår er uppenbarligen inte på Ebberödonomics.

Tilltagande bostadsbrist gör att bostadsracet rullar vidare. I lånekarussellen uppstår reavinster som stimulerar konsumtionen - "det går bra för Sverige nu".

Men inte nog med det. Svenskarna betalar nu ca 60 miljarder i reavinstskatt i karusellen.

För denna skatt kan vi köpa ännu fler asylinvandrare som förvärrar bostadsbristen. Bostadsracet snurrar på och ständigt nya reavinster uppstår.

Den som inte förstår att ett oändligt antal icke produktiva individer och bostadsbrist är något positivt är "faktaresistent".
Citera
2017-07-13, 15:30
  #15
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Skulle bara vilja komma med ett påpekande. Vi har alltså 4983400 sysselsatta och du rundar av till 4 000 000 som har riktiga jobb som jag förstår det. Jag tror du drar av för lite. Ja alltså om man med riktiga jobb lite mer hårddraget räknar sådana som bidrar direkt och indirekt till handelsbalansen.

Det är ju lite svårt att vara ens grovhuggen vid en sådan uppskattning, men jag tror att du skulle kunna halvera dina 4 000 000 till 2 000 000 utan vidare. Resterande utfyllnad upp till tio miljoner är i vareierande grad och på varierande sätt någon sorts utfyllnad som emellanåt skapar trivsel för oss alla, ja kanske lika gärna förtret, och som avlönas genom bidrag eller löner genom skattemässig omfördelning.

Jag är själv rätt osäker på var jag hör hemma i denna grova kategorisering.

Jag tror vi har ungefär 2-2,5 miljoner som är verksamma i privata sektorn. Det är dessas skattepengar som genererar allt välstånd i Sverige. Vi har då kanske ungefär lika stor andel som är verksamma i offentlig sektor där lönen är möjlig genom skatter från privat och offentlig sektor.

Man säger att 22% av invandrarna är arbetslösa och i vissa grupper är det över 90%, tex somaliska kvinnor. Med tanke på alla åtgärdsprogram , bidragsprogram och ekonomiska insatser i utanförskapsområden som staten/kommunerna gjort i decennier är jag övertygad om att den grupp MENA som verkligen arbetar i ett riktigt jobb och betalar full skatt utan någon form av stöd är försvinnande liten. I annat fall hade detta basunerats ut på stora trumman dagligen.

Om man extrapolerar siffror från BRÅ 1996 och 2005 så kommer invandrare stå för i princip all brottslighet i dag, i synnerhet grova vålds/sexualbrott och ekonomisk brottslighet. Vi för och har fört statistik på precis allting i Sverige och att man slutat med det har sannolikt att göra med att sanningen skulle skapa revolution i landet. Väldigt få arbetar och väldigt många begår brott.


Om kommunerna måste fördubbla sina lån på 3 år och i rasande fart närma sig statslånen i storlek så kan man undra hur det kommer se ut 2022 och 2025 och 2030.

Något att fundera på: Svenska hushållen är belånade mer än något annat folk. Statslånen ökar och nu exploderar kommunernas lån. Vad händer med ett folk med världens högsta skatter och som är överbelånade på alla nivåer om räntan går från 1 till 2% eller från 1 till 5%?

Sjunga we shall overcome fungerade inte första gången och det kommer inte fungera nästa heller.

Som några redan skrivit så de som ligger bakom är den grupp som aldrig får kritiseras. Läs på själva. Det är en process att gå igenom. För mig tog det åratal.
Citera
2017-07-14, 08:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ni förstår er uppenbarligen inte på Ebberödonomics.

Tilltagande bostadsbrist gör att bostadsracet rullar vidare. I lånekarussellen uppstår reavinster som stimulerar konsumtionen - "det går bra för Sverige nu".

Men inte nog med det. Svenskarna betalar nu ca 60 miljarder i reavinstskatt i karusellen.

För denna skatt kan vi köpa ännu fler asylinvandrare som förvärrar bostadsbristen. Bostadsracet snurrar på och ständigt nya reavinster uppstår.

Den som inte förstår att ett oändligt antal icke produktiva individer och bostadsbrist är något positivt är "faktaresistent".
Nu nalkas slutet på bostadsracet och sötebrödsdagarna. Min prediktion är att vurmen för "mångkultur" kommer att avta i samma takt som bostadspriserna dyker. Festen ör över?
https://www.svd.se/ny-statistik-bost...er-i-stockholm
Citera
2017-07-14, 08:57
  #17
Medlem
Clidjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nu nalkas slutet på bostadsracet och sötebrödsdagarna. Min prediktion är att vurmen för "mångkultur" kommer att avta i samma takt som bostadspriserna dyker. Festen ör över?
https://www.svd.se/ny-statistik-bost...er-i-stockholm

Hoppas det, fan vad jag kommer hånskratta åt alla neger-rika som har använt sin bostad som någon slags bankomat för att topp belåna och har kallat alla nationalister för obildat skit. Det kommer bli riktigt underhållande, vidriga as är vad de är, hoppas de blir vräkta och in flyttar babianer.
Citera
2017-07-14, 11:18
  #18
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror vi har ungefär 2-2,5 miljoner som är verksamma i privata sektorn. Det är dessas skattepengar som genererar allt välstånd i Sverige. Vi har då kanske ungefär lika stor andel som är verksamma i offentlig sektor där lönen är möjlig genom skatter från privat och offentlig sektor.

Åter igen ett litet påpekande i tråden. Jag skrev tidigare att kanske 2 000 000 jobbar med sådant som bidrar till handelsbalansen direkt och indirekt. Jag tycker det är lämpligare att skriva så än att dela upp verksamhet i privat eller offentlig sektor. Skälet till det är att många välfärds och samhällstjänster drivs i privat regi trots att de är offentligt finansierade. Alltså: Även privat sektor är dopad av offentliga medel.

Det finns också sådant som är offentligt finansierat som är absolut nödvändig för att ha bytesbalansskapande verksamhet i landet, exempelvis: hamnar, järnväg, väg, elsystem, utbildning (det finns faktiskt viss meningsfull utbildning med kvalitet, även om den är sällsynt) etc.
Citera
2017-07-14, 13:19
  #19
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Åter igen ett litet påpekande i tråden. Jag skrev tidigare att kanske 2 000 000 jobbar med sådant som bidrar till handelsbalansen direkt och indirekt. Jag tycker det är lämpligare att skriva så än att dela upp verksamhet i privat eller offentlig sektor. Skälet till det är att många välfärds och samhällstjänster drivs i privat regi trots att de är offentligt finansierade. Alltså: Även privat sektor är dopad av offentliga medel.

Det finns också sådant som är offentligt finansierat som är absolut nödvändig för att ha bytesbalansskapande verksamhet i landet, exempelvis: hamnar, järnväg, väg, elsystem, utbildning (det finns faktiskt viss meningsfull utbildning med kvalitet, även om den är sällsynt) etc.

Jag förstår. Låter rimligare.
Citera
2017-07-14, 13:27
  #20
Medlem
G13Hazes avatar
Det är viktigt att förstå att det som sker idag är ett folkmord som pågår öppet. De flesta blundar för det.

Vi uppfyller 3 av 5 punkter där endast 1 av kriterierna krävs för att det ska räknas som ett folkmord enligt FN:s folkmordskonvention.

Vi uppmanas att skaffa färre barn både av de styrande politikerna och av media, samtidigt så ersätter man den svenska befolkningen med andra etniciteter, dessutom så försvårar man barnafödandet genom att stänga förlossningsavdelningar.


Citat:
” ...envar av följande gärningar förövad i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp såsom sådan nämligen,
a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;

e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

— Folkmordskonventionen, svensk översättning[5]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen
Citera
2017-07-14, 14:12
  #21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Man säger att 22% av invandrarna är arbetslösa och i vissa grupper är det över 90%, tex somaliska kvinnor. Med tanke på alla åtgärdsprogram , bidragsprogram och ekonomiska insatser i utanförskapsområden som staten/kommunerna gjort i decennier är jag övertygad om att den grupp MENA som verkligen arbetar i ett riktigt jobb och betalar full skatt utan någon form av stöd är försvinnande liten. I annat fall hade detta basunerats ut på stora trumman dagligen.


Enligt ekonomirapporten från SKL så har det inte blivit någon minskad arbetslöshet för gruppen utrikes födda efter finanskrisens uppgång. Enligt rapporten så är det risk för stora skattehöjningar på grund av att kommunernas sammanlagda resultat i genomsnitt hamnar under de 2 procent som kan betraktas som en tumregel för god ekonomisk hushållning.

Som jag tolkar det hela, så kommer både intäkterna och statsbidragen att minska framöver. Kommunerna har med andra ord levt gott på statsbidrag de senaste tio åren, men nu är det slut på de goda tiderna.


Citat:
I nuläget råder det på stora delar av arbetsmarknaden istället brist på arbetskraft. Samtidigt
är dock sysselsättningen för utrikes födda fortsatt betydligt lägre än vad den är för inrikes födda.

Citat:
Slutsatsen blir därmed också att invandringen med nuvarande sysselsättningsgrader inte utgör någon lösning på de finansieringsproblem som kommunsektorn står inför.

Invandringen är med andra ord ingen lyckad affär för Sverige.
Citera
2017-07-14, 15:31
  #22
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Enligt ekonomirapporten från SKL så har det inte blivit någon minskad arbetslöshet för gruppen utrikes födda efter finanskrisens uppgång. Enligt rapporten så är det risk för stora skattehöjningar på grund av att kommunernas sammanlagda resultat i genomsnitt hamnar under de 2 procent som kan betraktas som en tumregel för god ekonomisk hushållning.

Som jag tolkar det hela, så kommer både intäkterna och statsbidragen att minska framöver. Kommunerna har med andra ord levt gott på statsbidrag de senaste tio åren, men nu är det slut på de goda tiderna.

Invandringen är med andra ord ingen lyckad affär för Sverige.

Det finns kanske inte så mycket utrymme för stora skattehöjningar?* Man kommer dra ner på välfärden och mer kommer bli "avgiftsbelagt" naturligtvis riktat mot svenskar och övriga som gör rätt för sig. Kommunerna kommer låna, som vi såg i denna tråd har jag för mig, ca 500 miljarder fram till 2020. Hur mycket som ska lånas fortsättningsvis efter 2020 och hur mycket kommunerna får låna därefter är ännu oskrivet.
Med tiden väntar ett stålbad tätt följt av ett blodbad.

"Rasisterna" hade rätt - invandringen är katastrof för Sverige.


*skattehöjningar och/eller räntehöjningar och med tiden slopat ränteavdrag när räntorna går upp kommer medföra att konsumtionen avstannar alternativt att högt belånade medelklassen slängs ur sina hem och in i en personlig konkurs. Hundratusentals svenskar som förlorat allt kommer leta efter några att rikta sin ilska mot.
Citera
2017-07-14, 21:31
  #23
Medlem
G13Hazes avatar
Lite mer beständiga länkar


SKL varnar för underskott på 40 miljarder
vt.se - http://archive.is/bJ0Mk

DN Debatt. ”Bidragens andel av svenska ekonomin måste minska”
dn.debatt - http://archive.is/qvwcL
Citera
2017-07-15, 00:25
  #24
Medlem
Jemen sägs stå inför en svältkatastrof.. 20 miljoner människor hotas av svält.
Budget från sida? 15 miljoner kronor
http://www.expressen.se/nyheter/fn-s...en-sedan-1945/

Budget för invandring till sverige 2016?
71 miljarder kronor. ..
https://nyheteridag.se/invandringens...rd-och-omsorg/
... För platser på hvb-hem med fickpengar, mat, personal... Till asylbaroners ockerhyror.
För att göda den "humanitära stormaktens" asylindustri och totalitära globalism/mångkultur.
__________________
Senast redigerad av redcube 2017-07-15 kl. 00:31.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback