Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 16:24
  #97
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jan Guillou förstår inte sin samtid och kan därmed inte göra några analyser av värde. När jag läste hans artikel höll den en så pass låg nivå att den kunde misstänkas vara en trollartikel. På Aftonbladet hör han hemma. Tillsammans med trollet Anders Lindberg och de andra i gänget.
Citera
2017-06-26, 16:25
  #98
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Jag förstår verkligen inte hur människor som Guillou tänker, om ens överhuvudtaget? I grund och botten gör dessa människor allt för att "ok:a" terrordåden. "Ja men folk halkar och dör i badkar, det är minsann inte värre än planerade terrordåd", typ så.
Guillous tankeverksamhet har alltid varit grumlad av diverse ideologiskt mög, nu kan vi därtill lägga infantilism orsakat av hög ålder. Han har gått i barndom, helt enkelt.
Citera
2017-06-26, 16:40
  #99
Medlem
I Sveriges framtid när efterkommande frågar varför svensk media kunde vara så undlåtande mot våldsbejakande etniskt segregerande religiös ideologi så kommer svaret att vara: Människor föll och skadade sig i badkar och i en jämförelse stod prioriteringen glasklar för rödgröna debattörer.


Sen är det intressant att Jan inte inser att vidareargumenten naturligtvis lyder att badkar isåfall också är värre än både SD, nazister och Breivik.
Eller så inser han detta, men är medveten om att slaskmedia har ett sånt grepp i offentligheten att hans öppna dörrar ändå aldrig blir inslagna.
Illa vilket som.
Citera
2017-06-26, 16:47
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Guillous tankeverksamhet har alltid varit grumlad av diverse ideologiskt mög, nu kan vi därtill lägga infantilism orsakat av hög ålder. Han har gått i barndom, helt enkelt.
Man kan ju alltid hoppas att "barnet" kastas ut med badvattnet...
Citera
2017-06-26, 17:06
  #101
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Hotet från Islam är överdrivet. Ja visst är ett halt badkar betydligt mer att oroa sig över än terrorister.
Överdrivet? Ja det beror ju på vad man jämför med. Guillou är ju som vanligt ute och cyklar när han jämför äpplen och päron på det här viset... Eftersom Islam ju inte riktigt är en religion som alla andra (https://tinyurl.com/y8sowf3h) så torde väl den bästa jämförelsen vara med andra händelser som tar många liv. Typ meteoritnedslag eller tsunamis. Och då är nog sannolikheten att råka ut för en jihadistmuslim högre skulle i varje fall jag anta.
Citera
2017-06-26, 17:07
  #102
Medlem
PlutoJs avatar
#intemittbadkar
#badamigistället

Ni får ursäkta, men jag kunde inte låta bli.
Citera
2017-06-26, 17:15
  #103
Medlem
Det går naturligtvis, tekniskt sett, att visa att det är fler som dör här i landet t o m av passiv rökning, influensa (hos äldre och svaga) eller drunkning än som fallit offer för jihadistisk terorism här på trakten - än så länge. Men det betyder inte att passiv rökning eller folk som drunknar då och då är ett kritiskt samhällsproblem, än mindre att de skulle vara direkta hot mot samhället och Sverige. När folk som Guillou, Arnstad m fl försöker ge sken av det visar de bara att de inte förstått någonting.

Jag har förresten hört samma argument om vanlig brottslighet: en terroristgrupp är inte farligare för samhället än en kunnig bankrånarliga, dessa båda gruppers effekt på samhället och medborgarna är i princip densamma (tycker somliga liberaler). Goddag yxskaft!
Citera
2017-06-26, 17:25
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Badkar är rena lotterivinsten demografiskt. Det föds betydligt fler i badkar än vad det dör där.
https://www.metro.se/artikel/angelic...da-i-vatten-xr

Badkar behövs för att säkra tillgången på arbetskraft i framtiden.

Den här tråden är fullkomligt sanslös! Jag tippar att Farbror Jan har litet tråkigt och bestämmer sig, liksom så mången gång tidigare, att sätt fart på debatten. Han befinner sig fortfarande i någon form av trotsålder. Var det inte psykologen Erik H. Erikson som sa att man inte kan hoppa över något stadium i sin utveckling? Och med tanke på Jans uppväxt finns det nog en och annan ihålighet i jaguppfattningen..
Citera
2017-06-26, 17:33
  #105
Avstängd
victortichs avatar
Hetsa inte upp er över en man som är dömd för spionage mot sitt eget land.

Om några år är han död och begraven och inte en jävel bryr sig....han är numera bara gammal och sjuk/galen. Ingen som bryr sig om han.

Allt han gjort förutom coq rouge har vart drit. Om inte Aftonbladet låtit han skina en gång i veckan hade inte en jävel vetat vem lill-tjockisen ens är...

Hötorgslitteratur at it's best.

Låt tråden självdöö bara. Tror nestor himself dick harrysson uttryckte det jävligt bra Ang. ARN-böckerna, att dessa historier enbart spelas upp i jan's eget huvud.

Gammal Pajas gubbe.
__________________
Senast redigerad av victortich 2017-06-26 kl. 18:10.
Citera
2017-06-26, 17:40
  #106
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tycker gott att realister och Sverigevänner ska lyfta fram dessa fina kåserier mer i ljuset, inte som en del av en allvarlig debatt, utan för att visa medborgarna vilka gamla avdankade kaviarkommunister som fortfarande sätts på piedestal.

Förlöjliga, mobba, håna och dra dinousarierna i smutsen. Inte småfolket, dom korkade, utan livserfarenhet. Nej, dom stora drakarna. Syna toppolitikerna, opinionseliten och de upphöjda. Visa upp dem i skrattspegeln. Få dem att framstå som de pinsamma driftkuckur de är.

Visst ska dessa saker bemötas och lyftas fram. Men inte som att de är "misslyckade jämförelser" av nån som inte fattar bättre.

Utan som ond propaganda skriven av känslokalla maktmänniskor som mycket väl vet vad de håller på med (länk).

Guillou med anhang försöker styra politiken genom att ägna sig åt sofisteri, dvs vränga ord för att förvilla folk.

Det viktiga är inte vad som är fel i Guillous text. Sätt istället lampan på varför han medvetet väljer att skriva felaktigheter.

Tycker jag. Både du och "tryggtochbra" nedan är två av de mest lysande fixstjärnorna här på Flashback som reder sig själva mycket väl utan pekpinnar från mig. Vill bara ge en ny infallsvinkel på saken, att användas av den som tycker den passar.

Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Visst har du rätt och självklart handlar det inte om något försök till öppen debatt eller diskussion där man omvärderar och analyserar sina argument och ståndpunkter.

Precis, det finns ingen god vilja till en ärlig debatt hos de postmoderna utopisterna (förklaring). De vill bara klösa till sig så mycket makt de kan med vilka medel som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Jag har tappat orken och sugen för att både jaga och försöka styra, men kör hårt. Dina inlägg brukar hålla hög klass, räknar med att du kan debattera och diskutera även i andra forum, offline liksom online.

Med att "styra" menade jag inte en energisk "valkampanj".

Jag menade istället att man ska lyfta blicken från texten i sig i såna här debattinlägg om man väljer att svara på dem (vilket man ofta inte orkar, som du påpekar). Visst, börja med att förklara varför det logiskt sett är fel.

Men "styr" även debatten genom att sätta in inläggen i sina sammanhang.

Påpeka att det inte är ett ärligt debattinlägg som är ägnat till en konstruktiv diskussion. Förklara att avsändaren är en ond person, som använder fula metoder i syfte att påverka och att öka sin makt.

Ofta orkar de inte ens sy ihop nåt sofisteri, det är för intellektuellt krävande. Istället faller man tillbaka på härskartekniker och ren mobbning. Vill folk verkligen rösta på mobbare?
Citera
2017-06-26, 18:48
  #107
Medlem
Browngreeneyess avatar
Guillou är gaggig och åderförkalkad..om jag inte minns det fel så skrev han boken ondskan som är en självbiografi? I filmatisering fick han piskrapp av sin farsa vilket han borde fått nu så han vart helt blå randig på sitt skrumpna arsle....

vilken dynga han snackar.... ren bullshit.. hur kan han ens få skriva sådana saker? Vart finns respekten för terroroffren OCH deras efterlevande? Och om Guillou inte ser det själv så sker en islamering av Sverige där små svattmuskiga araber hoppar fram med stora machetter och slaktar svenskar/européer som lamm....
Citera
2017-06-26, 19:07
  #108
Medlem
Citat:
På 1970-talet dominerade en sorts vänsterterrorism, mest kända blev Baader-Meinhofligan, eller Rote Armeefraktion som de själva kallade sig.
Subtil förminskning där Jan...

Citat:
Återigen träder då den oomkullrunkeliga logiken i funktion: staten har alltid totalt överlägsna våldsresurser. Vilket åskådliggörs just nu i Syrien och Irak där IS får sina baser och infrastrukturer krossade. Och därefter återstår bara en väg för IS-terroristerna, att försöka skapa kaos i Europa med spektakulära våldsdåd och uppbackning från våra egna massmedier.
Prognosen blir då ur ett rent historiskt perspektiv enkel att göra. Efter att ha ställt till med mer eller mindre elände blir de sista terroristerna som vanligt skjutna eller infångade. Till framför
allt den muslimska europeiska befolkningens applåder.

Varför skulle framförallt muslimer applådera det då när de är tysta som möss och i det närmaste osynliga i kampen och debatten mot terrorismen i Europa nu?

Citat:
Just nu står tre svenska nazistiska terrorister inför rätta misstänkta för mordförsök, bomber mot ett vänsterkafé och två flyktingförläggningar. Underligt nog är de inte åtalade för terrorism, som de blivit om de varit icke-vita.

Underligt är att Jan som varit den mest kritiska rösten (tillsammans med Oisin) mot så gott som alla terrorrättegångar i Sverige plötsligt vill se ett åtal för terrorism.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback