Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 08:49
  #121
Medlem
AnnonsmannenRunes avatar
Är det därför antirasister luktar skit? För att de är rädda för badkar?
Citera
2017-06-27, 10:50
  #122
Moderator
Fear2bes avatar
Skillnaden är att om jag halkar i badkaret så är det mitt fel och det går i stor utsträckning att undvika medan en terrorattack är planerad och avsikten är att någon ska dö. Är badkarstillverkare ondskefulla och planerar att folk ska halka ihjäl sig på grund av politiska och religiösa åsikter?
Citera
2017-06-27, 12:04
  #123
Medlem
Guillo har alltså blivit så gammal och trött att han måste plagiera Norberg för att få ihop sin kolumn. Då har han inte långt kvar. Var det inte Hanif Bali som hade ett bra svar till Norberg? "Vi måste komma ihåg att de badkar som gör så inte är riktiga badkar."
Citera
2017-06-27, 12:27
  #124
Medlem
Fler högprofilerade krönikörer lyfter fram den stora faran för den västerländska civilisationen med badkar. Nu är det en Johan Norberg som lyfter fram den brännheta frågan på SvT Nyheter. Han angriper även våra möbler som ett dödligt hot.

https://www.svt.se/opinion/johan-Norberg

Citat:
Norberg
Åtskilliga gånger har jag satt in antalet terrordöda i kontext för att stävja panikkänslan.
Fler européer dör i sina egna badkar och av de egna möblerna än av terror. 25 gånger fler européer dödas av ”vanliga” mördare än av terrorister.
Torstensson tycker att badkarsjämförelser haltar för att terrorn ”skapar kaos, rädsla och ett hat mellan människor”, vilket badkar inte gör.
Men det är precis det som är min poäng.
I absoluta tal kan inte terrorismen konkurrera med ens triviala dödsorsaker, utan dess kraft hämtas ur den rädsla som den skapar.
Och det är därför det är så viktigt att vi undviker att drabbas av panik.
Det är just därför vi måste tala om badkar. Terrorn kan inte förstöra våra öppna, demokratiska samhällen, det är bara vi själva som kan göra det, med våra reaktioner.

Vi undrar om det är en slump att Guillou och Norberg har funnit dessa häpnadsväckande avslöjanden var och en för sig, eller om det är en ny antiterrorrörelse som har funnit ett lugnande argument för den rädde svensken. Bra att Norberg nu tar i med hårdhandskarna med IKEA och deras möbler som är rena mordvapnen. Vi har ju alla hört talas om IKEA-morden i Västerås, eller hur?
Citera
2017-06-27, 13:44
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Fler högprofilerade krönikörer lyfter fram den stora faran för den västerländska civilisationen med badkar. Nu är det en Johan Norberg som lyfter fram den brännheta frågan på SvT Nyheter. Han angriper även våra möbler som ett dödligt hot.

https://www.svt.se/opinion/johan-Norberg



Vi undrar om det är en slump att Guillou och Norberg har funnit dessa häpnadsväckande avslöjanden var och en för sig, eller om det är en ny antiterrorrörelse som har funnit ett lugnande argument för den rädde svensken. Bra att Norberg nu tar i med hårdhandskarna med IKEA och deras möbler som är rena mordvapnen. Vi har ju alla hört talas om IKEA-morden i Västerås, eller hur?
Perspektiv var det ja.

Något säger mig att just detta är en sista utpost för det mångkulturella samhällets förespråkare och apologeter.

När facit blivit övertydligt också för de mest inskränkta blir "perspektiv" det sista försöket till försvar.

När oppositionen mot det mångkulturella vansinnet helt naturligt kommer blir svaret också lika självklart:

"Men tänk på digerdöden lille vän. Det var en farsot, det."
Citera
2017-06-27, 16:08
  #126
Medlem
Det är större sannolikhet att dö i ett terrordåd än i en flygolycka; ska man då skita i flygsäkerhet?

Det är en ganska trubbig argumentation. Islam är ju en katastrof, främst för dem själva och deras grannar.
Citera
2017-06-27, 16:09
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
"Men tänk på digerdöden lille vän. Det var en farsot, det."
Relativiseringen har verkligen skruvats upp till max nu. Det får mig att tänka på den gamla aforismen:
"Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100% dödlig utgång".

Statistiskt sett så skördar ålderdom massor av fler dödsoffer än terrorismen. Frågan är om inte folk är lika rädda för ålderdom som för terrorism? Det verkar nästan så.

Vi får se vad Guillou och Norberg skriver efter nästa terroristmassaker som inte lär vara långt borta. Vi kanske ska påminna dem då om hur offerstatistiken ser ut jämfört med badkarsolyckor och möbler.

Var försiktiga gott folk, Norman Bates väntar bakom duschdraperiet med kniven i högsta hugg.
Citera
2017-06-27, 16:16
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad
Gör våra politiker en felprioritering när man satsar mot muslimsk terrorism istället för mot skumraskföretagen bakom material som används i badkar?

Skulle Fjotolf, SD och Le Pen sakna dom?https://unvis.it/aftonbladet.se/a/gq...tna-eller-infa

En eloge till dig för att du använder unvis.

jag stötte på en annan pedofil nyligen här på FB som utgick ifrån sina egna erfarenheter och sin lilla begränsade värld. Att ta avstamp i sin lilla värld betyder inte att den lilla världen är applicerbar på alla. Bara för att man har så låg IQ att inte kunna kalkylera in att det finns en risk att man halkar innebär det inte att alla har samma låga IQ och att jobbar åt Aftonbladet för att förmedla detta innebär inte att alla läser den skittidningen.

Om man öppnar gränserna och man låter 160-180k in utan papper och som ljugit om vad de heter och ur många gånger de sökt asyl så kommer de att ta in ytterligare 10x (som de har rätt till) och klart om de till stor del är islamister kommer det att hända saker här också. I Köpenhamn har an haft framförhållning och lagt ut stora betongblock så att de blockerar gågatan. I Stockholm var man tvungen att låta det hända sake rinnan man agerade. Oskyldiga satte livet till för att de självutnämnde "förhandlaren", pedofilen och muslimen Stefan Löfvén tror sig vet bäst. Klart att han vill att fler muslimer kommer hit och mördar och våldtar. Då har hans rövpolare Dan Eliasson något att göra.
Citera
2017-06-27, 16:19
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Fler högprofilerade krönikörer lyfter fram den stora faran för den västerländska civilisationen med badkar. Nu är det en Johan Norberg som lyfter fram den brännheta frågan på SvT Nyheter. Han angriper även våra möbler som ett dödligt hot.

Vi undrar om det är en slump att Guillou och Norberg har funnit dessa häpnadsväckande avslöjanden var och en för sig, eller om det är en ny antiterrorrörelse som har funnit ett lugnande argument för den rädde svensken. Bra att Norberg nu tar i med hårdhandskarna med IKEA och deras möbler som är rena mordvapnen. Vi har ju alla hört talas om IKEA-morden i Västerås, eller hur?

Bor rövhålen Guillou och Johan Norberg bland muslimerna eller i en no go zon? har de någonsin varit i en no go zon?

detta är pedofiler precis som henrik schyffert. man har en åsikt men de har inte gjort en fact check. Känns som dessa inavlade patrask skulle ha kunnat jobba för CNN.
Citera
2017-06-27, 16:23
  #130
Medlem
Jofs avatar
Absolut. Vi MÅSTE ta tag i det där med hala badkar. Det skrivs ju ingenting om detta! Varför inte?

Vem mörkar och varför?

Borde kunna vara obligatoriskt att badkarsbottnar räfflas ex v!!
Citera
2017-06-27, 18:52
  #131
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Oj, vad jag har retat mig ibland på en del av Kobolds tidigare inlägg.

Men det här var nog den bästa comebacken jag sett på länge

Det var ju kul att att du tyckte det. Jag tycker ändå att vi kommer rätt bra överens. Du skulle se vad många andra, som stör sig på mina skriverier, skriver.

Det är ohederligt att jämföra olyckor i badkar med terrorism. Det ena är en tragisk olycka. Det andra är ett medvetet våldsdåd riktat mot samhället. Det är inte rätt att bagatellisera terrorism, oavsett hur liten risken är att dö i ett terrordåd. Terrordåd skapar rädsla och misstro mot andra människor i samhället. Hur kan man ens tänka tanken att jämföra ett brott mot alla i samhället med ett fall i badkaret? Lägg en gummimatta i badkaret, Jan Guillou. Ingen kommer att kalla dig rasist för att du tar till preventiva medel mot halkolyckor.
__________________
Senast redigerad av Kobold 2017-06-27 kl. 18:55.
Citera
2017-06-27, 19:19
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Absolut. Vi MÅSTE ta tag i det där med hala badkar. Det skrivs ju ingenting om detta! Varför inte?

Vem mörkar och varför?

Borde kunna vara obligatoriskt att badkarsbottnar räfflas ex v!!

Ja, för det kom som en totalt randomt förslag från JG! Då måste vi diskutera kring hans vilseledande input till det egentliga ämnet; migrationshaveriet och dess följder.

Döda i terrorattentat, är relativt andra dödsorsaker, små. Det förstår vi, och det försökte han använda, för att fokusera bort från ämnet, gradvis uppbyggnad av islam i vårt land, med risker för radikalisering, gängkrig, NOGO områden mm.

Att det sker något eller kanske flera mord i veckan i de "utsatta" områdena, är små portioner av terror. Det gäller även att all blåljuspersonal som ska uträtta ett uppdrag i dessa områden, snart får ha tungt beväpnad militär med sig. Men detta passerar varje dag, och Löfven uttalar sig inte om det, än mindre åker ut och besöker offrens anhöriga.

Denna terror, dessa offer, är direkt förknippade med de som i en spektakulär attack, dog på Drottninggatan. Det är som vardag och fest, festen koms ihåg ett tag, men vardagen lunkar på (inga andra jämförelser).

Jag frågar aktiva i tråden; hur mycket mer vill ni föda den självgode JG, som älskar att stå i centrum och styra händelser och trådar, som denna? Hand upp, eller bara sluta föda trollet!!!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback