Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-25, 18:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
bra du utvecklade precis rätt.

Och vill utfärda varning mot denna ofarliga(jämförtmed annat vi vet om) beroendes sprejjävla Otrivin Menthol, supereffektiv - men använd över en vecka eller två (mot allergi som jag idiotiskt gjorde) och du kommer inte kunna sova enda natt förrän dina bihålor/nasalavägar blivit av med beroendet (går iof snabbt - typ 2-4 max dygn<<9

Ja den är ju skön när man väl sprayar och andas frisk menthol, men för mig la sig effekten på 2-3 timmar ändå. Har en oöppnad här hemma, står massa gott i bipacksedeln. Ta inte om du har högt blodtryck, hjärt & kärlsjukdomar, producerar mycket noradrenalin & adrenalin, behandlas med mao-hämmare osv.
Citera
2017-07-25, 18:45
  #14
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Ja den är ju skön när man väl sprayar och andas frisk menthol, men för mig la sig effekten på 2-3 timmar ändå. Har en oöppnad här hemma, står massa gott i bipacksedeln. Ta inte om du har högt blodtryck, hjärt & kärlsjukdomar, producerar mycket noradrenalin & adrenalin, behandlas med mao-hämmare osv.

hah ja alltså.. med akademisk examen inom medicin, kemi och farmakologi så skulle jag kunna skriva mer om denna jävla skitspray ... tänker nog göra ett inlägg om varning mot den framöver.

goto o väl hoppas erat tangentbord inte är spillt på med cola
Citera
2017-07-25, 18:49
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
hah ja alltså.. med akademisk examen inom medicin, kemi och farmakologi så skulle jag kunna skriva mer om denna jävla skitspray ... tänker nog göra ett inlägg om varning mot den framöver.

goto o väl hoppas erat tangentbord inte är spillt på med cola

Har hört folk prata om hur bra den är medans man är igång, när den snarare torkar ut näsan och får kärlen att dra ihop sig också, vilket inte är vad man vill vid det tillfället.
Citera
2017-07-25, 22:04
  #16
Medlem
robertlus avatar
Men det var ju det jag nämnde till han på skoj? Läser ni bara översta raden eller första inlägget i ämnena?
"Otrivin COMP" heter den och är den värsta skiten du kan spruta upp i näsan (förutom fentanyl). Du blir hooked direkt och helt uttorkade slemhinnor i hela näsgångarna. Sen får du typ bihåleinflammation några veckor senare...

Tycker den borde förbjudas i alla affärer och bara säljas på apoteket där dom kan berätta vilken skitspray det är. Mentolen är bra mycket lindrigare iaf, bara dyr för luktens skull.

Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
hah ja alltså.. med akademisk examen inom medicin, kemi och farmakologi så skulle jag kunna skriva mer om denna jävla skitspray ... tänker nog göra ett inlägg om varning mot den framöver.

goto o väl hoppas erat tangentbord inte är spillt på med cola
__________________
Senast redigerad av robertlu 2017-07-25 kl. 22:10.
Citera
2017-07-31, 23:28
  #17
Medlem
skölj ur näsan med vatten och se till att köpa nässpray
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback